بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
بانک ها در پرداخت نرخ سود در حال رقابت هستند و نرخ سود آنتها در حال حاضر به بیش از 2.5 برابر تورم رسیده و این در حالی است که بازدهی بورس در حداقل ممکن قرار دارد و رقابت سختی بین بازار پول و بورس ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۷۱۶۴۱
نویسنده :
یارمحمدی

در حال حاضر از نظر بنیادی سیاست های انقباضی پولی و مالی بر کشور حاکم است که باعث بروز مشکلات بسیاری برای بازار بورس شده است و هیچ امیدی به سازمان بورس و بهبود و تغییر سیاست های دولت تدبیر و امید در کوتاه مدت نمی رود و تنها نقطه امید بازارهای جهانی می باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بانک ها در پرداخت نرخ سود در حال رقابت هستند و نرخ سود آنتها در حال حاضر به بیش از 2.5 برابر تورم رسیده و این در حالی است که بازدهی بورس در حداقل ممکن قرار دارد و رقابت سختی بین بازار پول و بورس ایجاد کرده است.

رمضان سلیمانی در ادامه افزود: دولت در شرایط فعلی بنا به دلایلی نمی تواند نرخ سود بانک ها را کاهش دهد که از جمله آنها نمی توان به عمد فروش اوراق بدهی و خزانه ای است که قصد انتشار دارد، نگرانی ایجاد شده در بین بانک ها که بخش عمده آنها ورشکست و با کمبود منابع همراه شده اند اشاره کرد. همچنین به نظر می رسد اگر دولت نرخ بهره را منظقی کند، تنها دستاورد خود که کنترل نرخ تورم می باشد را از دست خواهد داد.

وی تأکید کرد: با این شرایط امیدی به تغییر سیاست های دولت در جهت برون رفت از رکود نیست و تنها تقطه امید بروس بازارهای جهانی می باشد. نمودار شاخص کل در حال حاضر الگوی کنج را در حال تکمیل است در صورتی که بازارهای جهانی در روز شنبه مثبت بازگشایی شود می توان به نقض این الگو امیدوار بود کما اینکه در روز چهارشنبه هفته گذشته با مثبت شدن بازار امیدها برای نقض این الگو بیشتر شد اما امروز اندیکاتور RSI که یک شاخص پیش نگران ضلع پایینی الگوی مثلث متقارن خود را شکسته است، که این امر نشان دهنده عدم رشد شاخص کل در کوتاه مدت نیز می باشد. با این حال اگر بازارهای جهانی روز دوشنبه با وضعیت مناسبی بازگشایی شوند می توان از این ناامیدی ها دوری کرد چرا که در صورتی که قیمت های جهانی با رشد همراه شوند انتظار می رود گروه های وابسته به آنها در عملکرد 9 ماهه و سالانه گزارش های بهتری را ارائه کنند و بورس نیز تحت تأثیر آنها قرار گیرد.

سلیمانی تأکید کرد: در صورتی که سیاست های انقباضی دولت تغییر نکند، نه تنها شریان های اقتصادی خشکانده خواهد شد که بورس نیز از گردونه رقابت با بازار پول و بازار بدهی خارج شده و باید شاهد مرگ سرمایه گذاری، اشتغال و تولید را به نظار نشست و هر روز باید به لشکر جوانان بیکار اضافه گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطر نشان کرد: سیاست های فعلی دولت تدبیر و امید نیازمند تغییراتی است که انشالله در ماه های آتی دولت تابیری در جهت برون رفت از رکود اقتصادی اتخاذ کند. در غیر این صورت همانطور که عنوان شد در کوتاه مدت در صورت منفی بودن یا عدم صعود بازارهای جهانی شاهد افت سنگین بازار بورس خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
اندکی صبر سحر نزدیک است
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
این دولت بازار سرمایه و سرمایه های مردم را نابود کرد و بخش تولید را با رکود بی سابقه به مرز ورشکستگی کشانده، همانطور که بانکها را به مرز ورشکستگی کشاند.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
بیشتر شبیه کنج میخونه میمونه که همه سهامداران می نخورده مست شده و همه چیز را باخته اند .
داريوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
جناب كارشناس اشاره به بازگشايي بازار داشتيد .امروز دوشنبه روز ميلاد مسيح هست و تمام بازارهاي جهاني بسته هستند !!!!!!!!!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
تیم اقتصادی دولت فعلی اعتقادی به بازار سرمایه ندارد به دلیل اینکه در زمان دولت آقای احمدی نژاد هر روز قطعنامه بر علیه ایران صادر میشد بازار بورس سبزسبز بود ولی در دولت فعلی هر روز برای پیمان اقتصادی از کشورها میایند اما بازار قرمز پوش است