بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

سه خاکستری در یک قاب

یکی از گروه‌هایی که در ماه‌های گذشته بر خلاف انتظار عمومی بازار رشد خوبی را رقم زد و سود خوبی را نصیب سهامداران خود نمود، گروه خاکستری یعنی سیمان بود. در این گروه پس از رشد قیمت‌ در ماه‌های گذشته، شاهد تخلیه هیجان و اصلاح قیمت در هفته‌های قبل بوده‌ایم.
کد خبر : ۱۷۱۶۴۲
در اولین قسمت اجازه بدهید به بررسی نمودار قیمت سیمان سپاهان با نماد معاملاتی سپاها بپردازیم. همان طور که در تصویر نخست نشان داده شده است، حرکات صعودی اخیر قیمت را می‌توان در قالب یک چنگال، مدل کرد که قیمت پس از رسیدن به محدوده مقاومتی سقف قبلی منطبق با خط میانی چنگال، با مقاومت مهمی روبه‌رو شده و در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، این اصلاح در روزهای جاری اما به سطح حمایتی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی در محدوده قیمتی ۱۲۲ تومان منطبق با یال پایین چنگال نزدیک شده و انتظار می‌رود که در همین محدوده، خاتمه یابد! اما در صورت افت بیشتر قیمت، خط روند صعودی سبز رنگ نشان داده شده در تصویر، حمایت مهم‌تری را پیش روی قیمت قرار داده است که انتظار شکسته شدن آن را در مقطع کنونی نداریم و با توجه به آرایش قیمت، انتظار رشد بعد از واکنش به این سطوح حمایتی می‌رود.

سه خاکستری در یک قاب

در بررسی با سیستم ایچیموکو نیز مشاهده می‌کنیم که سقف اخیر که مانع رشد بیشتر شده است، تراز مسطح ابر کوموی قرمز رنگ بوده است اما در هر حال قیمت موفق شده است خود را به بالای ابر برساند. افت قیمت تا ابر سبز رنگ از منظر ایچیموکو نیز با حمایت مناسبی روبه‌رو شده که انتظار واکنش مثبت به این سطح حمایتی را داریم. مسیر‌های احتمالی حرکت قیمت را در تصویر مشخص نموده‌ایم.

سه خاکستری در یک قاب

اما سیمان تهران با نماد معاملاتی "ستران"، دومین نمادی است که از این گروه انتخاب نموده‌ایم. تفسیر حرکات قیمت بسیار شبیه همان چیزی است که در بندهای قبلی برای سپاها نوشتیم. با ذکر این نکته که نخستین تراز حمایتی در ۲۲۸ تومان واقع است، بدون توضیح اضافه‌ای توجه شما را به نمودار قیمت جلب می‌نماییم.

سه خاکستری در یک قاب

شرایط نمودار قیمت با نگاه به سیستم ایچیموکو نیز مشابه همان نمودار سپاها است. در اینجا نیز لبه مسطح ابر کوموی قرمز رنگ مانع از رشد بیشتر قیمت شده اما با توجه به اینکه ابر کومو شکسته شده است، انتظار می‌رود افت فعلی قیمت در قالب پولبک به ابر کومو بوده و لذا بر روی ابر کومو حمایت شود.

سه خاکستری در یک قاب

نمودار سیمان فارس و خوزستان با نماد معاملاتی سفارس اما سومین نمودار از مجموعه نمادهای خاکستری امروز است که برای تحلیل انتخاب نموده‌ایم. در بررسی رفتار قیمت سفارس همه موارد مطرح شده در بندها قبلی قابل تعمیم بوده، فقط باید توجه نماییم که نخستین سطح حمایتی در این نمودار در تراز ۱۶۰ تومان و دومین سطح در ۱۳۰ تومان واقع است.

سه خاکستری در یک قاب

رفتار ایچیموکوی قیمت نیز مطابق تصویر زیر است.

سه خاکستری در یک قاب

جمع‌بندی:

در بررسی رفتار قیمت نمودار نمادهای سیمانی سپاها، ستران و سفارس به این نتیجه رسیدیم که افت فعلی قیمت در آستانه نزدیک شدن به تراز حمایتی با اهمیتی است که انتظار می‌رود با واکنش مثبت همراه شود. این تراز بر یال پایینی چنگال صعودی منطبق است و در صورت عدم واکنش به این تراز، کف کانال‌های صعودی نشان داده شده، حمایت بسیار مهم‌تری را برای قیمت فراهم نموده است که انتظار می‌رود در غیر ایده‌آل‌ترین وضعیت، خاتمه حرکت اصلاحی کنونی قیمت باشد. توصیه می‌شود در این سطوح حمایتی، رفتار معاملاتی را زیر نظر گرفته و در صورت افزایش تقاضا، با رعایت حد ضرر شکسته شدن کانال‌های صعودی نشان داده شده، برای ورود به معاملات خرید اقدام نمایید.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: فاطمه توتونچی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر