بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

اتمام اصلاح زمانی و قیمتی بورس در زمستان سال جاری

نوسانات هیجانی قیمت کالاهای اساسی، نفت و فلزات اساسی در حال حاضر کاهش یافته است، همچنین رشد شارپ نرخ ارز نیز طی چند هفته اخیر تکمیل شده و به نظر می رسد دیگر شاهد این نوسانات در بازار نباشیم، بنابراین می توان انتظار اشت که طی چند ماه باقی مانده از سال حرکت مثبت بازاربورس افزایش یابد و سهامداران و سرمایه گذاران نیز در این موقعیت بهتر است سهام با پتانسیل صعود قوی را انتخاب و بررسی کنند.
کد خبر : ۱۷۱۶۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

به نظر می رسد بازار سرمایه چه از نظر زمانی و چه از نظر قیمتی خصوصاً در سهام با وضعیت بنیادی قوی در موقعیت مناسبی قرار دارد و اصلاً جای نگرانی ندارد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: نوسانات هیجانی قیمت کالاهای اساسی، نفت و فلزات اساسی در حال حاضر کاهش یافته است، همچنین رشد شارپ نرخ ارز نیز طی چند هفته اخیر تکمیل شده و به نظر می رسد دیگر شاهد این نوسانات در بازار نباشیم، بنابراین می توان انتظار اشت که طی چند ماه باقی مانده از سال حرکت مثبت بازاربورس افزایش یابد و سهامداران و سرمایه گذاران نیز در این موقعیت بهتر است سهام با پتانسیل صعود قوی را انتخاب و بررسی کنند.

نیما ملایی با اشاره به روند صعودی بورس در زمستان سال گذشته و احتمال تکرار آن گفت: بازار طی چند سال گذشته نشان داده که چندان تابع نسبته ای زمانی اما به طور کلی به نظر می رسد برآیند اتفاقات بازار بورس طی ماه های پایانی سال جاری مثبت باشد.

وی تأکید کرد: با وجود آنکه انتخابات ریاست جمهوری را در سال آینده پیش رو داریم، نمی توان انتظار تغییر روند بازار را تنها تحت تأثیر جو روانی ناشی از انتخابات داشت. دولت در حال حاضر بر ایجاد رونق و افزایش اشتغال تمرکز کرده است و به نظر می رسد این موضوع با تأخیر و شدت کمتری در بازار سرمایه خودی نشان دهد اما مسأله بی تأثیری نیست.

ملایی در خصوص گروه هایی که از نوسانات نرخ ارز تأثیر می پذیرند، عنوان کرد: در حال حاضر دیگر نوسانات نرخ ارز کاهش یافته و قیمت آن نیز ثابت شده است و از این پس دو گروه پتروشیمی و پالایشگاهی تحت تأثیر این موضوع رفتاری تحلیل پذیر از خود نشان خواهند داد و تحلیلگران بازار سرمایه نیز می توانند با نرخ های جدید بر اساس آمار تولید و فروش آنها به برآورد سود و قیمت سهامشان بپردازند. در گروه خودرو نیز اصلاح قیمتی تقریباً کامل شده و خبر بدی نیز در انتظار این گروه نمی باشد. بنابر این می توان انتظار رشد قیمتی سهام این گروه را نیز داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه با اشاره به نگرانی ایجاد شده در بین اهالی بازار سرمایه از توجه به مدیریت فعلی سازمان به بازار بدهی، اظهار داشت: به نظر من، سرمایه گذاران بخش اوراق بدهی فعالین روزمره بازار سرمایه نیستند چرا که سهامداران به یک دفعه کل پرتفوی سهامشان را تبدیل به اوراق بدهی نخواهند کرد و این تنها برخی سرمایه گذاران همچون بانک ها وتأمین سرمایه ها هستند که در این حوزه فعالیت دارند. بنابر این این مسأله به شدت حال حاضر جای نگرانی ندارد و اوراق بدهی جایگزین سهام نشده اند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
از این دولت چیزی عاید سهامداران جز ضرر بیشتر نخواهد بو
علی
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
من فقط امیدوارم روحانی دیگه رای نیاره . بدترین دوران ایران در دوران روحانی بود. ملت و بگو ریختن خیابونا شادی می کردن....
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
روحانی خیلی مچکریم!