بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۱۷۱۷۶۸

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نخستین بار صادرات 2هزار تن خرمای مرغوب این شهرستان به پنج کشور روسیه، هند، امارات، مالزی و ترکیه در حال انجام است.

به گزارش ایران اکونومیست؛ حبیب رئیسی روز چهارشنبه سطح نخلستان های نیکشهر را سه هزار و 900 هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: سه هزار و 800 هکتار از این سطح بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: سالانه حدود 20 هزار تن خرما در این شهرستان تولید می شود که 10 هزار تن آن از کیفیت بالایی برخوردارند.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار 2 نفر از تولید کنندگان خرمای نیکشهر با راه اندازی خط بسته بندی خرما با برند منطقه متناسب با استانداردهای بین المللی اقدام به صادرات این محصول ارزشمند و مرغوب شهرستان به پنج کشور دنیا کردند که تاکنون بخشی از صادرات انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر با بیان اینکه قبل از راه اندازی این خط بسته بندی، خرمای شهرستان و سیستان و بلوچستان به استان های دیگر صادر و با نام و نشان آنها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شد افزود: صادرات خرمای شهرستان با برند منطقه به کشورهای مختلف ضمن معرفی استان و توانمندی های آن اشتغالزایی خوبی را نیز به همراه دارد.
رئیسی تعداد سردخانه های خرما را در نیکشهر 2 فعال و 2 غیر فعال ذکر کرد و گفت: هم اینک مجوز ساخت سه سردخانه دیگر صادر شده و ساخت 16 سردخانه نیز در برنامه قرار دارد.
شهرستان نیکشهر با هشت هزار و 400 هکتار زمین زراعی و باغی در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با سطح زیر کشت 54 هزار و 330 هکتار و تولید سالانه 218 هزار و 296 تن از لحاظ سطح زیر کشت خرما رتبه نخست کشور و از نظر تولید محصول رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
این استان با تولید 70 رقم خرما از مهمترین تولید کنندگان و صادر کنندگان و زودرس ترین خرما در میان استانهای کشور محسوب می شود که در این میان ارقام «ربی، مضافتی، زاهدی، دسکی، رنگنو، هلیله، کلگی، شکری و سنگ شکن» از مهمترین و با کیفیت ترین محصولات است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر