بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر : ۱۷۱۸۲۱

معاملات فرابورس ایران روز جاری در حالی پایان یافت که آیفکس روند صعودی خود را تداوم بخشید و بیش از نیمی از ارزش معاملات در اختیار بازار اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز شنبه 11 دی ماه بیش از 176 میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و 312 میلیارد ریال دست به دست شد که این حجم معامله در 14 هزار و 671 دفعه صورت پذیرفت.

در همین حال شاخص کل فرابورس نیز با افزایش نزدیک به 3.5 واحدی روبه‌رو شد و به عدد 867 واحدی رسید.

امروز بازار اوراق با درآمد ثابت کماکان بخش عمده‌ای از ارزش کل معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس را در اختیار گرفت به طوری که با معامله نزدیک به 817 هزار ورقه، ارزش معاملات در این بازار به رقم 731 میلیارد ریال یعنی بیش از 55 درصد از ارزش کل معاملات رسید.

در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله 313 هزار ورقه به ارزش 269 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

نقل و انتقال 78 میلیون سهم به ارزش 197 میلیارد ریال نیز نتیجه معاملات انجام شده در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه است که با صدرنشینی ذوب آهن اصفهان روبه‌رو در این بازارها شد. نماد «ذوب» با معامله 5.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام فرابورس به نام خود ثبت کرد و در صدر سایر نمادها ایستاد.

نگاهی به معاملات انجام شده در بازار تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد هر ورقه تسه در قیمت‌های 704 تا 738 هزار ریال دادوستد شده که بیشترین قیمت این اوراق به تسه آبان 95 و کمترین آن به تسه تیر 93 اختصاص داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر