بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
با شروع معاملات روز جاری رقم خورد:

واکنش منفی بورس به تصمیم بهارستانی ها

در شرایطی که بازار سرمایه طی چند وقت اخیر متأثر از عوامل مختلف روند نزولی پایداری را سپری می کند، حذف پیشنهاد تخفیف نرخ خوراک پتروشیمی ها از دستور کار مجلس که طی روز گذشته اتفاق افتاد سبب شد تا فشار فروش سهام در گروه های مختلف بویژه پتروشیمی افزایش یابد تا بدان جا که در جریان معاملات روز جاری اغلب سهام شرکت های پتروشیمی با صف چند میلیونی فروش سهام مواجه شدند.
کد خبر : ۱۷۱۸۴۲
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در دومین روز از هفته جاری در حالی با روند نزولی ارزش سهام شرکت ها آغاز شد که در پی آن شاخص کل بورس حدود 306 واحد کاهش یافت تا فاصله چندانی برای ورود به یک کانال پایین تر یعنی 78 هزار واحدی نداشته باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در شرایطی که بازار سرمایه طی چند وقت اخیر متأثر از عوامل مختلف روند نزولی پایداری را سپری می کند، حذف پیشنهاد تخفیف نرخ خوراک پتروشیمی ها از دستور کار مجلس که طی روز گذشته اتفاق افتاد سبب شد تا فشار فروش سهام در گروه های مختلف بویژه پتروشیمی افزایش یابد تا بدان جا که در جریان معاملات روز جاری اغلب سهام شرکت های پتروشیمی با صف چند میلیونی فروش سهام مواجه شدند.

در این بین در شرایطی که در گروه پالایشی شرکت پالایش نفت شیراز دیروز گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال مالی خود را با اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی ارائه کرده بود، اما طی روز جاری شاهد فشار فروش سهام در اغلب نمادهای پالایشی هستیم. بر این اساس می توان گفت کلیت بازار سرمایه متأثر از تصمیم روز گذشته نمایندگان مجلس و اظهارات تند وزیر نفت در خصوص سود های شرکت های پتروشیمی روند منفی را به خود گرفته است. از این رو می توان گفت بار دیگر تصمیمات خلق الساعه دولتمردان سبب تشدید نابسامانی بورس شد. حال آنکه در بازار سرمایه و نیز در اغلب نمادها اثراتی از حمایت سهامداران عمده و یا متولیان بازار سرمایه جهت جلوگیری از ریزش شدید بازار سرمایه و ارزش سهام شرکت ها مشاهده نمی شود و بدین ترتیب می توان گفت سهامداران متضرر بورس بدون هیچ پشتوانه و حمایتی به حال خود رها شده اند.

در پایان این گزارش می افزاید، تا لحظه تنظیم این گزارش حجم معاملات بورس 291 میلیون سهم و ارزش آن حدود 40میلیارد تومان محاسبه می شود. همچنین در بازار فرابورس داد و ستد 49 میلیون سهم ارزشی به مبلغ 25 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
ما توي مملكتي هستيم كه قشر سهامدار در اقليت هستند. چطور ميشه انتظار داشت تصميمات و قوانين مديران به نفع بورس و توليد باشه. اگر قرار بود اينطور باشه الان سود بانكي 15 درصد بايد رعايت مي شد. قيمت واقعي دلار 4000 تومان به بالا بود عوارض و ماليات شركتهايي كه مشكل دارند بخشيده مي شد. و عليهذا ... مسلم است كه به فكر جلب رضايت عموم هستند حتي به قيمت از بين رفتن بورس
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
با سلام رنگ رخساره نشان میدهد از صر درون
نا امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
ایا واقعا زنگنه یا سایر وزرا اقتصادی دولت میفهمند چکار میکنند؟ یاالکی دل خودرا به امارهای جعلی خوش کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
شخصي مثل حاج بابايي ريس كمسيون تلفيق بشود همين است ديگه -خودشان مطرح كردند و خودشان حذف كردند
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
واقعا حیف نون که به مسئولین میدهند باید حداقل پیش خدا جوابگو باشند که سهامداران را بخاک نشاندند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کدوم بورس گند زدن به همه چی با این تصمیمات، قبلا که همین بود دیگه تکرارش چی بود که باعث جو منفی شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
تصمیم بورسی ها باید قاطع و عدم شرکت در انتخابات اتی باشد و حداقل عدم رای به این دولت خدعه باش. احمدی نزاد هم با بازار سرمایه این کار را نکرد