بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
مبین وان کیش برای عرضه در بازار دوم فرابورس معرفی شد

از سود 44 تومانی هر سهم "اوان" تا حمایت سهامدار عمده

شرکت مبین وان کیش طی روز جاری در جریان چهاردهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی شد و مدیران ارشد این شرکت تازه وارد به فرابورس به تشریح ظرفیت ها و پتانیسل های آن پرداختند.
کد خبر : ۱۷۲۰۲۱
نویسنده :
کیوان فر

شرکت مبین وان کیش طی روز جاری در جریان چهاردهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی شد و مدیران ارشد این شرکت تازه وارد به فرابورس به تشریح ظرفیت ها و پتانیسل های آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت به معرفی سهامداران عمده پرداخت و خدمات و فعالیت های شرکت مبین وان کیش را تشریح کرد.

وی افزود: شرکت مبین وان کیش زیر مجموعه شرکت مبین ایران از زیر مجموعه های گروه اقتصادی تدبیر و ستاد اجرای فرمان امام (ره) است که شرکت مبین ایران طبق بندهای 45 و 49 قانون اساسی ایران و با هدف تصاحب زمین ها و اموال بدون صاحب، رها شده و بدون وصیت و ایجاد ارزش افزوده بر روی این دارایی ها از طریق گروه اقتصادی تدبیر تأسیس شده است.

سعید اسدی افزود: مجموع منابع و منافع حاصله توسط موسسه خیریه برکت در راستای امور خیریه و با هدف کاهش فقر در کشور در حوزه هایی مانند خدمات رفاه همگانی، تقویت اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته، توسعه کار آفرینی از طریف سرمایه های خرد، ساخت مدرسه و توسعه زیر ساخت ها صرف می شود.

وی افزود: مبین ایران از طریق خطوط تلفن ثابت مشترکین شرکت مخابرات ایران، فیبر نوری به درب منزل مشترکین ایرانیان نت، خطوط اینترنت ADSL مشترکین شرکت مخابرات ایران و شرکت حلما گستر و نیز در مکان ها و راه ها فعال بوده و علاوه بر آن بیش از 65 میلیون نفر از مردم از طریق سیم کارت های همراه اول و تالیا، وایمکس مگا پروژه دانشگاه آزاد و خدمات ارزش افزوده مبین وان در حال استفاده از خدمات این مجموعه هستند.

این عضو هیأت مدیره شرکت مبین وان کیش تأکید کرد: این مجموعه به عنوان یک بنگاه تخصصی خدمات ارزش افزوده مخابراتی VAS فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده و در طی این سنوات با به کارگیری تکنولوژی های روز و توان تخصصی فنی و عملیاتی خود طیف وسیعی از خدمات را در حوزه های مختلف مخابراتی و IT ارایه نموده است. در حال حاضر شرکت مبین وان خدمان متنوع و گسترده ای را در سراسر کشور بر روی خطوط تلفن ثابت و همراه به صورت پیامکی، صوتی، دیتا و اپلیکیشن و غیره برای عموم مردم و سازمان های مختلف ارایه می کند.

وی به دریافت 14 مجوز از 38 مجوز صادره از سوی سازمان تنظیم و مقررات رادیویی از سوی شرکت مبین ایران اشاره کرد و گفت: در میان این 14 مجوز 2 مجوز مختص شرکت مبین وان کیش است.

اسدی در ادامه حوزه های فعالیت مبین وان کیش را برشمرد و گفت: در تمامی حوزه های زیر ساختی، اپراتورها، تجمیع کننده و ارایه خدمات و محتوا با ایجاد ارزش افزوده فعالیت داریم و در حال حاضر به عنوان یکی از تجمیع کنندگان خدمات دو اپراتور همراه اول و مخابرات با بیش از 30 شرکت تأمین کننده محتوا CPهمکاری مستقیم داریم که دو خدمات ستاره هشت و خدمات ارزش افزوده پیامکی و صوتی از خدمات قبلی مجموعه بوده و آموزش الکترونیکی وداس و Binto از خدمات جدید مبین وان محسوب می شوند.

وی در بیان استراتژی های آتی شرکت از سرمایه گذاری بر روی سرویس ها و محصولات جدید مبتنی بر فناوری های نوین و توسعه کسب و کارهای جدید سخن گفت و از اصلاح ترکیب درآمدی در راستای استقلال از اپراتورها به منظور کاهش ریسک و وابستگی از 95 درصد برای همراه اول به حدود 40 درصد با حفظ کل درآمدها خبر داد.

مدیرعامل مبین وان کیش تأکید کرد: طبق برنامه پنج ساله توسعه در نظر داریم در سال 95 بین 10 تا 15 درصد افزایش درآمد خارج از خدمات دهی به اپراتورها داشته باشیم و در سال 96 به درآمد مطلوبی دست یابیم.

وی از تجاری سازی پروژه استریمینگ و پروژه های آموزش و راه اندازی سرویس های جدید پیامکی و صوتی و استفاده از پتانسیل های صدا و سیما خبر داد و تأکید کرد: در زمینه توسعه خدمات ارزش افزوده مبین وان در نظر دارند جهت ارتقای پلت فرم پروژه ها سرمایه گذاری کرده و 15 اپلیکیشن جدید راه اندازی کنیم.

در ادامه این نشست، مدیران شرکت مبین وان کیش به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.

جهانگیری، عضو هیأت مدیره مبین وان کیش در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز از عرضه 10 درصدی سهام شرکت در بازار دوم فرابورس خبر داد و پیرامون برآوردها از درآمدهای شرکت گفت: درآمد شرکت در سال 95 با سرمایه 100 میلیارد ریالی، با ازای هر سهم 44 تومان برآورد شده و انتظار داریم این رقم برای سال 96 به 60 تومان افزایش یابد. گرچه بودجه سال آینده شرکت منوط به تأیید حسابرس است.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون برنامه افزایش سرمایه گفت: در حال حاضر هیچ برنامه خاصی بابت این موضوع در نظر گرفته نشده و برنامه های آتی پیرامون این امر به نظر سهامداران عمده بستگی دارد.

علیرضا خداکرمی به عنوان نماینده سهامدار عمده حاضر در جلسه نیز از برنامه حمایت از قیمت سهم پس از عرضه اولیه خبر داد و گفت: اجازه نخواهیم داد قیمت سهم به زیر قیمت عرضه و حتی رقمی بیشتر از قیمت کشف شده، کاهش یابد و این تعهد را به سهامداران جدید خواهیم داد.

در خاتمه این جلسه، وی در خصوص ارزش جایگزینی شرکت نیز گفت: برای راه اندازی شرکتی مشابه بایستی حداقل 150 تا 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد که این مبلغ جهت دریافت مجوزهای لازم از رگولاتوری و خرید حق لایسنس ها و پلت فرم ها می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
دو ماهه هیچ سهمی را عرضه نکردند حالا اخر سالی میخوان همه را ببندند به هم...دولت تدبیر و امید..دولت بلوک زن.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
سلام:این شرکت هم مانند سایر شرکت ها که به مردم قالب کرده اندبااعلام سود 40 تومانی روی 700یا800 تومان به مردم قالب میکنند بعدهم رهایش میکنند .اقا جون مشکلات اصلی بورس مشکل مدیریت دستوری است وعدم نظارت بر شرکتها.
محمدیان
ROMANIA
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
رهشاد سپاهان با ارزش بازار حدود ۴ میلیارد تومان داره معامله میشه
مفته
سود انباشته بالا
داشتن ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه جایزه
نداشتن هیچگونه بدهی
شرکت چابک و با بهره وری بالا
داشتن دارایی های بسیار زیاد
فوق العادست برای سرمایه گذاری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
اصحاب رسانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی خودتون رو تحویل گرفتین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
بالاخره چه روزی عرضه اولیه این سهام آغاز میشه ؟