بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
مدیر مالی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان خبر داد:

افزایش سرمایه "حپارسا" در سال جاری

هیأت مدیره شرکت برنامه افزایش سرمایه شرکت را مصوب کرده اند و اقدامات ابتدایی و گزارش توجیهی آن در حال آماده سازی می باشد تا پس از تأیید حسابرس جهت اطلاع سهامداران روی سامانه کدال قرار گیرد.
کد خبر : ۱۷۲۰۲۸
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته در رابطه با شرکت توسعه حمل و نقل پارسیان شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه این مجموعه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده است.

مدیر مالی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در رابطه با این اخبار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هیأت مدیره شرکت برنامه افزایش سرمایه شرکت را مصوب کرده اند و اقدامات ابتدایی و گزارش توجیهی آن در حال آماده سازی می باشد تا پس از تأیید حسابرس جهت اطلاع سهامداران روی سامانه کدال قرار گیرد.

محمدرضا معروفی در ادامه افزود: افزایش سرمایه حدود 200 درصدی برآورد شده است که بخشی از آن محل آورده نقدی سهامداران و مابقی از محل سود انباشته خواهد بود اما جزئیات دقیق تر را در گزارش توجیهی به اطلاع سهامداران خواهیم رساند.

وی تأکید کرد: برنامه شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در رابطه با افزایش سرمایه این است که تا پایان سال جاری اجرایی گردد.

این مقام مسئول در رابطه با دیگر برنامه های مهم شرکت در سال مالی جاری منتهی به 31 شهریور 96 اظهار داشت: "حپارسا" در نظر دارد تا 100 واگن نیز تا پایان سال 96 خریداری کند که تعدادی از این واگن ها از خارج از کشور تهیه خواهد شد.

معروفی ادامه داد: هر یک از واگن های مذکور 200 میلیون تومان ارزش دارد. منابع مالی مورد نیاز این پروژه از طریق برنامه افزایش سرمایه تأمین خواهد شد، اما آثار مالی آن در دوره مالی جاری دیده نخواهد شد چرا که تا زمانی که خرید این واگن ها به صورت کامل انجام شود و بر روی ریل قرار بگیرد حدود یکسال زمان نیاز دارد، بنابراین نیمه دوم سال 96 این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و اثرات مالی آن آشکار خواهد شد.

وی در خاتمه در خصوص عملکرد 3 ماهه نخست سال مالی جاری شرکت منتهی 30 آذر ماه سال 95 عنوان کرد: صورت های مالی 3 ماهه مجموعه در حال تهیه می باشد و تا پایان دی ماه روی سامانه کدال قرار خواهد گرفت اما بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه نسخت سال مالی جاری شرکت احتمال تغییر در پیش بینی ارائه شده وجود دارد، اما به طور کل باید منتظر ماند تا گزارش عملکرد 3 ماهه شرکت نهایی و به سازمان بورس ارائه شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر