بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
شاپور محمدی پس از شنیدن نقطه نظرات و اعتراضات سهامداران و سرمایه گذاران حاضر در تالار حافظ با کارگزاران نیز دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۷۲۰۴۲
نویسنده :
کیوان فر

امروز 19 دی ماه دو اتفاق مهم در بازار سهام رخ داد تا بتوان روز جاری را نقطه عطف بورس دانست.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری رییس سازمان بورس با حضور در تالار شیشه ای از اتفاقات و اقدامات مثبت مهمی در بازار خبر داد که می تواند نشانه های خوبی از تلاش برای بهبود شرایط بورس را به همراه داشته باشد.

اولین مورد انتشار خبر الزام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت برای تخصیص حداقل پنج درصد از منابع خود به معاملات سهام بود که می تواند نقدینگی قابل توجهی را به بازار تزریق کند.

دومین مورد نیز تأکید قاطع شاپور محمدی برای برخورد با بلوک زنان تالار شیشه ای با هدف بالا بردن شاخص کل و دستکاری قیمت ها است.

بطوریکه این مقام مسئول در جمع حاضرین در تالار شیشه ای حافظ در پاسخ به دغدغه های سهامداران و سرمایه گذاران پیرامون معاملات بلوکی هدف دار جهت دستکاری در روند معاملات و شاخص سازی ها، گفت: "شخصاً تاکنون سه بار ابلاغ کرده ام که هر کسی در سازمان یا خارج از سازمان، خارج از ضوابط قانونی و در بازار خرد اقدام به بلوک زنی کند، باید اخراج شود و به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد."

این وعده در حالی از سوی سخنگوی سازمان بورس اعلام شده که به نظر می رسد از این پس بلوک زن های فعال در بازار که اقدام به دستکاری در قیمت ها می کردند، از این پس دیگر راه به جایی نخواهند برد و در صورت انجام چنین اقدامی بایستی منتظر عواقب و برخوردهای آتی آن باشند تا با وعده برخورد با متخلفان بتوان امروز را نقطه پایان نافرجام بلوک زنی های تالار شیشه ای دانست.

در همین راستا سهامداران و سرمایه گذاران نیز می توانند در صورت مشاهده انجام چنین معاملات جهت داری در راستای شاخص سازی و یا تغییر روند معاملات به صورت هدف دار، مراتب را به این رسانه گزارش نمایند تا با اقدام ناظرین بازار و مسئولان امر، با متخلفان احتمالی برخوردی قاطع صورت گیرد.

در پایان شایان ذکر است، شاپور محمدی پس از شنیدن نقطه نظرات و اعتراضات سهامداران و سرمایه گذاران حاضر در تالار حافظ با کارگزاران نیز دیدار و گفتگو کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
عجب .خدایی همین امروز کلی شاخص سازی شد
اینا سهامدارارو چی فرض کردن؟
نمونش پارسان
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
همش حرف بی اساسه
هیچ کاری نمیکنند
حمایتی هم در کار نیست

متعجبم بعد از هزار بار دروغ شنیدن، باز هم با ذوق به این حرفا توجه نشون میدید
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
در صورت امکان لطفا مختصر بفرمایید چه کسانی (حقیقی و حقوقی) از شاخص سازی منفعت میبرند؟ و چه منفعتی؟