بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر : ۱۷۲۰۴۶

امروز سهامداران شاهد نقل و انتقال بیش از 223 میلیون ورقه بهادار در 71 هزار و 747 نوبت معاملاتی در مجموع بازارهای فرابورس ایران بودند که ازرش این معاملات افزون بر یک هزار و 967 میلیارد ریال بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار سهام در نوزدهمین روز از دی‌‌ماه، میزبان معامله نزدیک به 137 میلیون سهم به ارزش 368 میلیارد ریال بود که این حجم از معاملات در 67 هزار و 378 نوبت معاملاتی صورت گرفت. بالاترین حجم و ارزش معاملات نیز به نماد «غدیس» متعلق به شرکت پاکدیس در نخستین روز عرضه اولیه با دادوستد 28 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 65 میلیارد ریال تعلق گرفت. در واقع امروز تعداد 28 میلیون سهم از سهام شرکت پاکديس پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس ايران برای نخستین بار به روش ثبت سفارش (Book Building) عرضه شد.

در جریان معاملات امروز، نمادهای «خفناور»، «غشداب» و «زنگان» شاهد بیشترین افزایش قیمت تا سقف 4.8 درصدی بودند و عنوان بیشترین کاهش قیمت نیز به نام نمادهای معاملاتی «کیمیا»، «غمینو» و «ساینا» تا سقف 4.9 درصدی ثبت شد.

نماگر فرابورس ایران نیز نقل و انتقال‌های امروز را با افت نزدیک به دو واحدی به پایان رساند و در ارتفاع 835 واحدی ایستاد که نماد «میدکو» با 2.5 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشت و در مقابل، معاملات مثبت در نمادهای «ذوب» و «هرمز» مانع از افت بیشتر این نماگر شدند.

در بازار اورق با درآمد ثابت یک میلیون و 390 هزار وقه به ارزش یک هزار و 384 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. بالاترین حجم و ارزش معاملات در این بازار به اسناد خزانه مرحله هشتم با معامله بیش از 125 هزار ورقه به ارزش افزون بر 109 میلیارد ریال تعلق گرفت.

همچنین در تابلو ETFها شاهد نقل و انتقال یک میلیون و 58 هزار ورقه به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال بودیم که از این ارقام، یک میلیون و 190 هزار ورقه در صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان به ارزش بیش از 17 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

بازار تسهیلات مسکن نیز امروز نقل و انتقال بیش از 60 هزار ورقه به ارزش 46 میلیارد ریال را تجربه کرد که تسه آذرماه 95 به لحاظ حجم و ارزش معاملاتی رتبه نخست را در این بازار کسب کرد. هر ورقه تسه نیز در بازه قیمتی 725 تا 767 هزار ریال دادوستد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر