بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
امروز صبح رییس سازمان بورس بصورت غیر منتظره به تالار حافظ رفت و با اهالی تالار گفتگو کرد و این اتفاق در حالی رخ داد که در پایان ساعت معاملات امروز مدیرعامل شرکت بورس نیز پای درد دل سهامداران نشست و به خواسته های آنان گوش داد.
کد خبر : ۱۷۲۰۵۰
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.10.19 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 57 واحد افزایش به رقم 56014 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 282 واحد کاهش عدد 167450 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد افزایش به رقم 27736 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 43 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 38 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 835 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1327 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1968 میلیارد ریال رسید.

اگرچه روند امروز بازار سرمایه تفاوت چندانی با روز قبل نداشت اما در معاملات امروز بورس تهران شاهد اتفاقاتی بودیم که برای اغلب سهامداران بسیار خوشایند بود چرا که امروز سهامداران بازار سرمایه هم دیده شدند و هم صدایشان شنیده شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، پس از اعتراضات روز گذشته فعالان بورس در تالار حافظ، امروز صبح رییس سازمان بورس بصورت غیر منتظره به تالار حافظ رفت و با اهالی تالار گفتگو کرد و این اتفاق در حالی رخ داد که در پایان ساعت معاملات امروز مدیرعامل شرکت بورس نیز پای درد دل سهامداران نشست و به خواسته های آنان گوش داد. این اتفاق نشان داد که مسئولین و متولیان بازار سرمایه آستین ها را برای باز گرداندن بورس به روند منطقی و تعادلی با اتخاذ تدابیر خود بالا زده اند.

امروز رییس سازمان بورس بسیار جدی و بی پرده از موضوعی سخن گفت که خواسته تمامی اهالی تالار بود، شاپور محمدی رسماً اعلام کرد که اگر از این پس معامله بلوکی در جهت رشد تصنعی شاخص کل انجام بگیرد قطعاً فرد خاطی اخراج خواهد شد و این یعنی از این پس بازار سرمایه با همه کم و کاستی ها، زشتی ها و زیبایی هایش خودش خواهد بود و آنچه را که سهامداران می بینند همانی خواهد بود که واقعیت بازار سهام است.

همچنین امروز، رییس سازمان بورس پس از نشستی که با فعالان بورسی در روز پنج شنبه هفته گذشته داشت خبر از ابلاغیه ای از سوی این سازمان به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت داد که می تواند در صورت همراهی مدیران صندوق ها نقطه عطفی باشد در بازگرداندن بورس به روند صعودی و قابل قبول.

بر این اساس به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت تکلیف شد تا حداقل سرمایه گذاری 5 درصدی در سهام داشته باشند که در این صورت اگر این ابلاغیه از سوی تمامی صندوق ها اجرایی شود رقمی در حدود 4000 میلیارد تومان نقدینگی دارد بازار سرمایه خواهد شد که می تواند فصل جدیدی از روند بازار سرمایه را آغاز نماید.

بر این اساس تا امروز سه صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان، صندوق سرمایه گذاری کوثر و صندوق سرمایه گذاری یکم کشاورزی برای اجرای ابلاغیه جدی سازمان بورس اعلام آمادگی کرده اند از همین رو جا دارد تا مدیران دیگر صندوق ها نیز در برابر این اقدام موثر سازمان بورس در جهت ارتقاء بازار سهام آستین بالا بزنند.

البته شاید اگر رییس سازمان بورس در مواجه با این موضوع همان قاطعیت برخورد با معاملاتی بلوکی را به خرج دهد، بازار سرمایه خیلی زودتر و بهتر به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند.

در پایان ضمن تقدیر از اقدام امروز رییس سازمان بورس در ابلاغ مصوبه فوق و نیز حضور سر زده در تالار حافظ و شنیدن خواسته های اهالی تالار، امیدواریم تا دیگر خواسته های اهالی تالار در جهت ارتقاء بازار سرمایه به زودی به جامه عمل برسد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
آدرس اشتباه نديد لطفا در دستور العمل فوق الكذر اجازه خريد سپرده هاي كالايي هم داده شده. پس نبايد انتظار داشت تمام ٥٪‏ به خريد سهام تخصيص داده بشود. اين ابلاغيه بيشتر براي ساكت كردن سرو صداها بود. مگر دفعه ي قبل كه سقف سرمايه گذاري در سهام و بالا بردند بازار كجا رفت؟!
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
آقای رییس من هم کلی تشکر میکنم بخاطر افت 20 درصدی قیمت سهامها و افت 2 درصدی شاخص کل

تشکر میکنم بخاطر بلوکه کردن سرمایه ی مردم در نماد بانکها، بعد از 6 ماه

تشکر میکنم بخاطر نوسان های روزانه در بازار همچون نوار قلب

تشکر میکنم برای قیمتهای جذاب سهامها
مثلا 3 سهام سایپا برابر با یک آدامس خرسی

تشکر برای شفافیتها ، عدم فساد و گزارشهای جعلی

تشکر تشکر تشکر
جعفر خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
فكر كنم يادمان رفته كه وظيفه ريس سازمان بورس كه برايش حقوق ميگيرد همين كارهاست و احتياج به اينقدر چاپلوسي ندارد و اين همه سر و صدا كه حضرت عالي تشريف اوردند به بورس!!! جه هنري كرده بعد از جندين سال بلوك زدن تازه امروز دستور ميدهد!!! چندين ماه و بعضي نهاد ها به سال بسته هستند و تا يك نماد ميخواهد مثلا يك مدير عامل تايين كند فوري يك هفته نماد بسته ميشود اخه كجاي دنيا اين همه بي نظمي وجود دارد!!
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
امیدواریم اقدامات مثبت تداوم داشته باشد و مقطعی نباشد تا سبب بازگشت اعتماد بخصوص معامله گران حقیقی و گرم شدن بازار باشیم.
ابی گاو کش
ROMANIA
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
هر موقع در عمل وضعیت بورس تغییر کرد شما بیا بورس نیوز احساس خوشحالی از خودت در بکن مگر میشه کسی شاخص سازی کند بعد ریس بورس خبر نداشته باشه بروید خودتان را رنگ کنید اگر از بازار حمایت کردید و زیان سهامداران جبران شد به همراه سود سهامداران به روحانی رای میدهند و گر نه دیگه تمام میشه کار روحانی