بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
امروز در حالی بورس تهران توانست جامه سبز بر تن کند که دو عامل انتظار برای گزارشات قابل قبول 9 ماهه شرکت ها و نیز اقدامات قابل توجه سازمان بورس برای بازگرداندن روند صعودی به بورس از اصلی ترین عوامل گرم شدن تنور بازار سهام بود.
کد خبر : ۱۷۲۱۶۰
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.10.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 167 واحد افزایش به رقم 56113 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 612 واحد افزایش عدد 167152 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 89 واحد افزایش به رقم 27751 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 45 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 829 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2457 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1297 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات هفته جاری بازار سرمایه بسیار امیدوار کننده و قابل قبول سپری شد بطوریکه طی امروز هم شاخص های بورس روندی صعودی داشتند و هم حجم و ارزش معاملات روندی قابل قبول را پشت سر گذاشتند.

بنا بر گزارش بورس نیوز، امروز در حالی بورس تهران توانست جامه سبز بر تن کند که دو عامل انتظار برای گزارشات قابل قبول 9 ماهه شرکت ها و نیز اقدامات قابل توجه سازمان بورس برای بازگرداندن روند صعودی به بورس از اصلی ترین عوامل گرم شدن تنور بازار سهام بود.

البته گزارش شفاف سازی دو شرکت ایران خودرو و "خگستر" نیز به جهت فروش دارایی و اصلاح ساختار مالی در این اتفاق بی تأثیر نبود.

بنا بر گزارش بورس نیوز، طی اواخر هفته گذشته اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با ابلاغ مصوبه الزام صندوق های سرمایه گذای با درآمد ثابت به جهت وارد کردن حداقل 5 درصد و حداکثر 20 درصد سرمایه خود به بازار سرمایه نشان داد که سکاندار جدید بورس و تیم همراه وی عزم جدی را برای از بین بردن موانع بر سر راه صعود بورس کرده اند و در این راه نیز با سرعت قابل قبولی در حرکت هستند.

همچنین باخبر شدیم طی روز جاری جلسه ای با حضور رییس سازمان بورس و حقوقی های بزرگ بازار سرمایه در حال انجام است که می تواند در تشدید روند صعودی آتی بورس تأثیر بسیار زیادی داشته باشد چرا که یکی از موضوعات این جلسه نحوه هماهنگی وارد نمودن نقدینگی جدید صندوق ها به بورس است.

از سوی دیگر در این جلسه سخنانی از زبان رییس سازمان بورس شنیده می شود که حکایت از دفاع و حمایت تمام قد شاپور محمدی از بازار سرمایه دارد.

برخی منابع آگاه خبر دادند که رییس سازمان بورس صحبت از اقداماتی از سوی سازمان بورس نموده که بر اساس آن دولت به تناسب منابعی که از طریق بازار بدهی جذب می کند بخشی از آن را صرف حمایت از بازار سرمایه خواهد کرد که در این صورت هر چه اوراق بدهی بیشتری فروخته شود بازار سهام نیز منفعت بیشتری از آن خواهد برد. بر این اساس قصد نداریم امروز راجع به صنعت یا گروه خاصی سخن بگوییم چرا که بنظر می رسد سکاندار جدید بورس افکاری را در حال پیگیری و پیاده سازی است که می تواند سبب جبران عقب ماندگاری های بورس از بازار اولیه شده و اتفاقات شایان توجهی را رقم بزند.

لذا با توجه به صحبت های رییس سازمان بورس و اقدامات عملی این سازمان برای بازگرداندن روند منطقی و صعودی به بازار سرمایه شاید بتوانیم نوید زمستانی گرم برای اهالی تالار را بدهیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عارف
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
وسینا را در یابید بهترین سهم بازار با 264 ریال سود و قیمت 104 تومان
ناشناس
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
بوقچی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
خدا کنه ، ما هم از این بابت از ایشون تشکر میکنیم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
دوباره الکی بازار رو تو یکی دو ماه اینده داغ نکنید و عده ای رو نقره داغ . سهامدار ها خرد حواسشون باشه تو پاچه شون نره
فتحی
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
اقا ما یک سهم داریم میگند بنیادی بسیار قوی داره اما العان یکسال است بازار مثبت میشود این سهم منفی ( حقوقی ها فرصت را غنیمت شمرده مثل فرار زندانی از زندان میفروشند )بازار منفی میشود پیشتاز در منفی بودن ؟؟ جالب است در سالهای گذشته این سهم ضرر به کسی نمیزد اما العان 2 سال است که من دارم در ضرر هنگفتی هستم حالا شماها بگویید با اومدن پول و تزریق نقدینگی ایا ادم میشود یا بازم افت میکند ؟؟تمام سهامداران را ناامید کرده ؟ زنگ میزنیم میگوییم چرا این سهم با این همه اخبار خوب به منفی بودن عادتمان داده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
وضعیت پیش امده اثرات گفتار مشاورین ترامپ ازبرجام بوده ونزدیکی گزارشات 9ماهه شرکت ها وورود هوا پیمای خریداری شده اگراقای رییس بورس قصد حمایت داشتند باید قبل از این ها اقدام می کردند بعداز مرگ سهراب نوشدارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
حمایت یعنی ریزش بازار مواظب باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
یعنی فرار از بورس ...
وزیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
سود سهام کمنگنز را سال 93ا بدهد بقیه پیشگش باشد برای خودش
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
میخواهند با ایجاد جو هیجانی دوباره جیب ما ها را خالی کنند. والله بخدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
عطر ان است که خود ببوید نه ان که عطار بگوید ...وقتی که اقتصاد مملکت خوابیده است و شر کت ها هیچ سوداوری که ندارند هیچ هر روز تعدیل منفی میدهند وعده الکی چه فایده ای دارد بورس مختص کشورهایی مثل امریکا المان و زاپن هست که کارخانجاتش 24 ساعت روشن و در حال فعالیت و سوداوری هستند
پیناکیو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
بازار راه خودش رو میره. صعود تدریجی. بدون هیچ حمایتی.