بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر : ۱۷۲۲۲۰

امروز در مجموع بازارهای فرابورس ایران شاهد دادوستد افزون بر 166 میلیون سهمی در بیشتر از 17 هزار نوبت معاملاتی بودیم و ارزش کل معاملات امروز فرابورس نیز نزدیک به یک هزار و 353 میلیارد ریال بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس نیز 5 واحد رشد را تجربه کرد و با سبزپوشی در ارتفاع 832 واحدی ایستاد در حالی که نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «هرمز» تا سقف 1.5 واحدی به رشد بیشتر آیفکس منجر شدند. در مقابل نماد «ارفع» کم‌تر از یک واحد اثر منفی بر آن برجای گذاشت.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نزدیک به 90 میلیون سهم به ارزش بیش از 280 میلیارد ریال معامله شد که این حجم از دادوستدها در 13 هزار و 553 دفعه معاملاتی صورت گرفت. در این میان نماد «ارفع» متعلق به شرکت آهن و فولاد ارفع با نقل‌وانتقال 11 میلیون و 66 هزار سهمی به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به نام خود ثبت کرد.

نماد «شتوکا» همانند روز گذشته بیشترین افزیش قیمت را تا سقف 5 درصد تجربه کرد و در ادامه نمادهای «حسیر» و «غدیس» با 4.9 واحد، رتبه‌های بعدی بیشترین افزایش قیمت را کسب کردند. در حالی که نمادهای «بساما»، «خفناور» و «ارفع» به ترتیب با 4.7در صد، 4.4 و 4.3 درصد در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت ایستادند.

775 هزار ریال بیشترین قیمت در میان تسه‌ها

در جریان دادوستدهای امروز شاهد معامله نزدیک به 55 هزار ورقه به ارزش حدود 42 میلیارد ریال بودیم که نماد تسه9509 در ادامه صدرنشینی چند روز اخیر خود، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را کسب کرد. همچنین در این میان، امتیاز تسهیلات مسکن خرداد 95با بیشترین قیمت معادل 775 هزار ریال به فروش رسید و امتیاز تسهیلات مسکن دی ماه 93 با 720 هزار ریال کم‌ترین قیمت را تجربه کرد.

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان نقل‌وانتقال نزدیک به 946 هزار ورقه به ارزش افزون بر 850 میلیارد ریال بود و نماد اخزا9 با دادوستد بیش از 322 هزار ورقه به ارزش حدود 279 میلیارد ریال رتبه نخست را در این بازار به لحاظ حجم و ارزش به دست آورد.

در جریان معاملات امروز 27 دی‌ماه در تابلو ETFها بیش از یک میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 18 میلیارد ریال دادوستد شد که بیشتر حجم و ارزش این معاملات به صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با دادوستد حدود یک میلیون ورقه به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال تعلق گرفت.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس نیز که تاکنون معاملات دو شرکت در آن آغاز شده‌است، میزبان نقل و انتقال 55 هزار ورقه به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر