بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
معاونت مالی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی خبر داد:

"مفاخر" برنده چند مناقصه / اخذ مجوز تولید صندوق های فروشگاهی

"مفاخر" طی گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری با بهبود وضعیت درآمدی همراه گشته که این امر در مقایسه صورت های مالی امسال با سال گذشته کاملاً شفاف و واضح می باشد و قطعاًً به سهامدار در تصمیم گیری کمک خواهد کرد، چرا که این مجموعه زیان خالص 8.7 میلیارد تومانی سال گذشته خود را به 2.4 میلیارد تومان زیان کاهش داده و همچنین زیان عملیاتی 2.1 میلیارد تومانی 9 ماهه سال مالی 94 را تا تاریخ 95.9.30 به 3.7 میلیارد تومان سود رسانده است.
کد خبر : ۱۷۲۲۴۹
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در عملکرد 9 ماهه منتهی به 95.09.30 با وجود شناسایی زیان 146 ریالی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بهبود شرایط همراه شده و با توجه به برنامه هایی که این مجموعه در دستورکار و در حال اجرا دارد بودجه برآورد شده را محقق خواهد شد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: "مفاخر" طی گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری با بهبود وضعیت درآمدی همراه گشته که این امر در مقایسه صورت های مالی امسال با سال گذشته کاملاً شفاف و واضح می باشد و قطعاًً به سهامدار در تصمیم گیری کمک خواهد کرد، چرا که این مجموعه زیان خالص 8.7 میلیارد تومانی سال گذشته خود را به 2.4 میلیارد تومان زیان کاهش داده و همچنین زیان عملیاتی 2.1 میلیارد تومانی 9 ماهه سال مالی 94 را تا تاریخ 95.9.30 به 3.7 میلیارد تومان سود رسانده است.

شاه علی در ادامه با اشاره به مناقصاتی که "مفاخر" در آنها شرکت کرده و برنده آن شده، توضیح داد: یکی از اصلی ترین فعالیت هایی که شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی انجام می دهد مربوط به تولید دستگاه های ATM و ارائه خدمات پشتیبانی بانک ها می باشد که امسال در چند مناقصه در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی شرکت کرده بود که در 4 مناقصه برنده شده است.

وی ادامه داد: "مفاخر" سال هاست که به یکی از بزرگترین بانک های ایران یعنی بانک صادرات خدمات پشتیبانی ارائه می کرده و امسال نیز باز هم در مناقصه شرکت و برنده شده است. علاوه بر این در مناقصه ارائه خدمات پشتیبانی بانک های ثامن، رسالت و ملت در نمیه دوم سال مالی جاری نیز برنده مناقصه شده است. همچنین در این زمینه 700 دستگاه ATM نیز تولید خواهد کرد که حدود 3.5 میلیارد تومانی برای شرکت در بر خواهد داشت.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های دیگر "مفاخر" گفت: یکی دیگر از پروژه هایی که "مفاخر" برنده آن شده پروژه پست می باشد. این پروژه مربوط به دستگاه های مورد استفاده اداره پست است که ارزشی به میزان 20 میلیارد تومان را در بر دارد و می تواند آینده شرکت را متحول کند و بر سودآوری این مجموعه اثر گذار باشد.

وی تأکید کرد: علاوه این مناقصات و پروژه ها، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از سال 93 به زمینه دوربین های کنترل سرعت نیز به عنوان شرکتی پیشتاز در این حوزه ورود کرده است و در حال حاضر نیز مجوز تولید این دوربین را به همکاری یک شرکت سوئیسی اخذ کرده است.

شاه علی از اخذ مجوز تولید 50 هزار صندوق فروشگاهی نیز خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش هزینه های مالی و تسهیلات شرکت عنوان کرد: هزینه های مالی "مفاخر" که در سال مالی گذشته 15 میلیارد تومان بوده، طی 9 ماه گذشته با توجه به کاهش هزینه های مالی از 32 درصد به 22 درصد به 9.6 میلیارد تومان رسانده و تا پایان سال این رقم به 11 میلیارد تومان خواهد رسید که نزدیک به 4 میلیارد تومان صرف هزینه از این محل خواهد داشت.

معاونت مالی "مفاخر" در خاتمه گفت: شرکت با توجه به مدیریت هزینه و درآمدی که در سال مالی جاری انجام داده به سمت بهبود شرایط و خروج از زیان حرکت کرده و قصد دارد تا پایان سال مالی جاری بودجه برآورد شده را محقق کند و علاوه بر این برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر