بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر : ۱۷۲۳۲۴

نخستین روز معاملاتی فرابورس ایران در بهمن ماه با دادوستد 309 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 731 میلیارد ریال در 100 هزار و 459 دفعه پایان پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز شنبه دوم بهمن ماه بیش از 242 میلیون سهم به ارزش 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز معامله شد که در این میان نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی با خرید و فروش 102 میلیون سهم به ارزش افزون بر 107 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. پس از آن به ترتیب نمادهای «غشهداب»، «حسیر» و «غدیس» نمادهایی بودند که با بالاترین حجم مبادله سهام به میزان 40، 36 و 25 میلیون سهم روبه‌رو شدند.

به این ترتیب با معامله 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، بازار سهام فرابورس سهم 31 درصدی از ارزش کل معاملات روز جاری را در اختیار گرفت.

رصد معاملات در بازار سهام فرابورس (بازارهای اول، دوم و پایه) همچنین حاکی از آن است دو نمادی که به تازگی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شده‌اند به نام‌های «غدیس» و «حسیر» پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی بودند که اولی با بیشترین رشد روزانه قیمت در حدود 5 درصد و دومی با افت 3 درصدی روبه‌رو شدند.

امروز همچنین شاهد سه توقف نماد نیز در جریان بازار بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتي شركت صنعتي و معدني كيمياي زنجان گستران با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي 1395، نماد معاملاتي شركت کشتيراني درياي خزر با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر ارائه اطلاعات صورت هاي مالي 9 ماهه واقعي و وقوع تغييرات بااهميت در پيش‌بيني سود هر سهم و نماد معاملاتي شركت شير پاستوريزه پگاه گلستان با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تغيير بااهميت پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي 1395 متوقف شدند.

شاخص کل فرابورس نیز افت 2.6 واحدی را تجربه کرد و آیفکس به این ترتیب در ارتفاع 842 واحدی قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر