بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

سناریوهای پیش رو برای سهمی از گروه حمل و نقل

گروه حمل و نقل از جمله گروه‌هایی است که باید بگوییم در گرمای زمستان ۹۴ هم سودی به سهام‌داران خود نرسانده است و حالا دیگر باید اذعان کنیم که مدت مدیدی است در افت و نزول قرار دارد....
کد خبر : ۱۷۲۳۴۶
در نمودار قیمت سهام شرکت تاید واتر خاورمیانه با نماد معاملاتی "حتاید"، قیمت هر سهم بعد از رسیدن به سطح قیمتی ۴۶۵ تومان، در مسیر کاهش قرار گرفت و ظرف مدت ۱۳۴روز تا محدوده ۳۰۵ تومان افت نموده و ۳۴ درصد از قیمت خود را از دست داده است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید، این محدوده به علت همپوشانی خط میانی چنگال اندرو، خط روند صعودی و همچنین حمایت استاتیک تبدیل به یک حمایت مستحکم شده و مانع از افت بیشتر قیمت گردیده است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، با توجه به واکنش قیمت انتظار می‌رود موج کاهشی پایان یافته باشد و قیمت در میان مدت خود را به باند بالایی چنگال و محدوده قیمتی ۴۲۰ تومان برساند. لذا می‌توان در اصلاحات مینور قیمت به دنبال فرصت ورود به معامله با حد ضرر زیر 300 تومان بود.


سناریوهای پیش رو برای سهمی از گروه حمل و نقل

در نمودارP&F نیز با تشکیل 5 X نمودار در سمت تقاضا قرار گرفته است و انتظار میرود شاهد تشکیل یک 3 O باشیم. می‌توان در صورت اصلاح و شکل گیری 3 واحد برگشتی وارد معامله خرید با همان حد ضرر و حد سود مورد اشاره شویم.


سناریوهای پیش رو برای سهمی از گروه حمل و نقل

اما در از نگاه ایچیموکو نمودار در چه وضعیتی قرار دارد؟

در چارچوب زمانی روزانه قیمت در حال حاضر قیمت در بالای کیجنسن و تنکسن قرار گرفته است ولی کماکان موفق به شکست مقاومت ۳۵۷ تومان نشده است. در صورت عبور از این تراز، باند مقاومتی ۴۰۶ الی ۴۱۷ تومان بر سر راه قیمت قرار دارد. در تایم های پایین‌تر شاهد چرخش ابر کمو بوده‌ایم که احتمال شکست این تراز را افزایش می‌دهد.


سناریوهای پیش رو برای سهمی از گروه حمل و نقل

جمع بندی: رعایت حد ضرر ۳۰۰ تومان برای خرید با اولین هدف ۴۱۵ الی ۴۲۰ تومان می‌تواند گزینه مناسبی برای ورود به معامله در اصلاحات قیمت تلقی شود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر