بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر : ۱۷۲۵۵۳

هنوز حریق هولناک پلاسکو کاملا سرد و آتش نشانان قهرمان آن تشییع نشده، خبر می رسد که پالایشگاه تهران طعمه حریق شده و شعله های آن اهالی جنوب شرق تهران نگران و مضطرب کرده است. حریقی که ظاهرا بر اثر برخورد صاعقه با یک مخزن پدید آمده و گسترش یافته است.


هنوز حریق هولناک پلاسکو کاملا سرد و آتش نشانان قهرمان آن تشییع نشده، خبر می رسد که پالایشگاه تهران طعمه حریق شده و شعله های آن اهالی جنوب شرق تهران نگران و مضطرب کرده است.
به گزارش «تابناک»، کمی از نیمه شب گذشته، خبر وقوع آتش سوزی نسبتا گسترده در جنوب تهران در شبکه های اجتماعی منتشر شد تا بار دیگر نگرانی ها از وقوع رویدادی شوم به اوج برسد. به ویژه اینکه محل وقوع این حادثه، پالایشگاه تهران است.
البته این خبر تا این لحظه توسط مسئولان تایید یا رد نشده اما آن گونه که خبر می رسد، آتش نشانان برای اطفای آن راهی محل شده اند و هم اکنون مشغول انجام وظیفه هستند. وظیفه ای که امیدواریم به وارد آمدن گزندی به ایشان منجر نشود و هرگز وضعیتی شبیه پلاسکو رقم نخورد.
این پالایشگاه در 15 كيلومترى جنوب تهران واقع گرديده و مشتمل بر دو پالايشگاه جنوبى (شماره 1) و شمالى (شماره 2) است. این مجموعه که در سال 1344-1347 تاسیس شده (سال تاسیس پالایشگاههای شماره 1 و شماره 2)، تا سال 1389 پالایشگاه تهران نامیده می شد که پیرو پیشنهاد مدیرعامل وقت و موافقت وزیر نفت دولت دهم، به «شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران» تغییر نام داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علت بروز این آتش سوزی، اصابت صاعقه به یک مخزن سوخت در پالایشگاه شهید تندگویان گزارش شده که به ذوب شدن این مخزن و سوراخ شدن آن منجر شده و موجب پخش شدن سوخت در محوطه پالایشگاه و شدت گرفتن حریق شده است.
بر اساس این گزارش، این حادثه تلفات جانی نداشته اما مخزن یاد شده در حال سوختن و بدنه آن نیز در حال ذوب شدن است. این در حالی است که در روی مخزن برداشته شده و به این دلیل خطر انفجار وجود ندارد.
این در حالی است که مخزن نفت خام در فاصله حدود 10 متری این مخزن قرار دارد و گروه های آتش نشان مشغول سرد نگه داشتن این مخزن هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
سالی پر از حادثه
عباس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
باسلام بنده فکر کنم مدیران جاهای حساس باید تخصصی تر باشند شاید بهتر باشد تا اینکه اشخاصی با تجربه کمتر وارد عمل شوند
سعید
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
دیگه همه شدن غیر متخصص فقط ما تخصص داریم
بانوی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در ساختمانهای بلند مرتبه سیم فلزی از بالای ساختمان نصب میکنند که به زمین وصل می شود تا در هنگام رعد و برق و ساعقه را بگیرد و به زمین منتقل کند و اتش سوزی اتفاق نیفتد چگونه مخزن نفت سیم ارت نداشته ؟؟؟؟؟ یعنی این همه به تمام امور ایمنی بی تفاوت شده اند ؟جان و مال مردم برای مدیران ارزشی ندارد ؟ فقط بدنبال چپاول هستند یاد شان رفته انسان هستند ولی هر از گاهی اگر به خودشان نگاه کنند می بینند که روی دو پا راه می روند !!کمی تعمق بد نیست