بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر : ۱۷۲۵۸۲

بورس

ساعت 24- در دومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه پس از فراز و فرودهایی در نهایت ۶ واحد افت کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۷۰۷ واحدی رسید اما آیفکس ۷ واحد رشد مواجه شد.

امروز یکشنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸.۸۴ واحد افت کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۷۰۷ واحدی رسید اما شاخص کل هم‌وزن ۳۴.۵ واحد رشد کرد و رقم ۱۵ هزار و ۶۶۹ واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور پس از ۳۴ واحد رشد به رقم ۸۵ هزار و ۵ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۶ واحد رشد عدد ۵۴ هزار و ۹۹۱ واحدی را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم ۷۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰۳ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر با بیش از ۲۹ واحد تاثیر منفی در شاخص، بیشترین نقش را در نوسانات شاخص کل داشت. پس از این نماد، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

اما در طرف مقابل نماد گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۸ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه سعی کرد شاخص را به سمت بالا هدایت کند. پس از این نماد، سایت‌ها و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۴۳ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۵۳ میلیون و ۱۸۶ هزار سهم و اوراق مالی بدون معامله طی ۵۲ هزار و ۸۹۹ هزار معامله بود.

نماد بانک ملت که چند روز پیش پس از ۵ ماه توقف بازگشایی شد، امروز حدود ۲ درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کرد و با این حساب حدود ۱۱۴ تومان داد و ستد شد. امروز بیش از ۹۲ درصد از فروشندگان این سهم، سهامداران حقیقی بودند و حقوقی‌ها نزدیک به ۵۰ درصد از خریدها را بر عهده گرفتند.

امروز در گروه رایانه تمام نمادها غیر از دو نماد شرایط کاهشی را تجربه کردند اما در میان افت اکثریت نمادها در این گروه نماد معاملاتی آسان‌پرداخت پرشین در ماه‌های گذشته برای اولین بار وارد بورس شده بود رشد ۳.۷۷ درصدی را در قیمت پایانی تجربه کرد.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد سرمایه‌گذاری سایپا، زامیاد، سایپا و صنایع آذرآب اشاره کرد. به طوری که به عنوان نمونه در نماد سرمایه‌گذاری سایپا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان تنها در یک معاملات درون‌گروهی کد به کد شد و در نماد زامیاد ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در یک معامله معامله داد و ستد قرار گرفت.

آیفکس نیز امروز ۷.۵ رشد کرد و به رقم ۸۴۴.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۰ میلیارد و ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۴۱ میلیون و ۱۳۱ هزار سهم به اوراق مالی قابل معامله طی ۲۱ هزار و ۳۵۴ نوبت داد و ستد بود.

ایسنا


اشتراک گذاری :
ارسال نظر