بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
شاید بگویید چرا صنعتی مثل پتروشیمی یا فلزات در حال حاضر لیدر نیستند؟؛ پاسخ واضح است چون در صنعت پتروشیمی اولاً وضع مثل گذشته خودروسازان بد نبود که حالا خیلی بهتر شود ثانیاً دولت به فکر کسب درآمد از این شرکتهاست نه کمک به آنها چون وضعیتی پایدار دارند .
کد خبر : ۱۷۲۶۰۷
نویسنده :
کیوان فر-ارسالی

دلایل لیدر بودن خودرو سازان زیاد است که شاید مهمترین آنها احساسات فعالان بازار نسبت به آینده اقتصاد کشور باشد چون اگر خودروسازان بتوانند از تله ای که گرفتار شده اند رها شوند این راه را برای بقیه صنایع آسیب دیده هموار می کند .

شاید بگویید چرا صنعتی مثل پتروشیمی یا فلزات در حال حاضر لیدر نیستند؟؛ پاسخ واضح است چون در صنعت پتروشیمی اولاً وضع مثل گذشته خودروسازان بد نبود که حالا خیلی بهتر شود ثانیاً دولت به فکر کسب درآمد از این شرکتهاست نه کمک به آنها چون وضعیتی پایدار دارند .

به گزارش بورس نیوز، در خصوص فلزی ها نیز قیمت جهانی یکی از اندیکاتورها برای رشد است که تا به حال نیز اثر گذار بوده و باعث رشد صنعت شده اما فروشندگان حقوقی بالقوه ای دارد که اجازه رشد شارپ به سهام این گروه نمی دهند .

اما در گروه خودرو به آن شدت فروشنده حقوقی وجود ندارد و عزم دولت هم کمک به این گروه است و قراردادهای زیادی پس از برجام در این حوزه منعقد شده که باعث رشد اقتصادی و اشتغال می شود .

اما نکته دیگر و مهم تر از همه، تجمع پول فعالان بازار سرمایه در معاملات این گروه است حال این نکته از آن جهت اهمیت دارد که با مثبت شدن این گروه جرات خرید در سایر نمادها توسط این فعالان افزایش می یابد زیرا فکر می کنند سود این معاملات می تواند زیان معاملات دیگر را تا حدی پوشش دهد.

از سوی دیگر افرادی که اعتبار دریافت کرده اند، از حالت کال مارجین خارج می شوند و فشار فروش اجباری از روی دوش بازار برداشته می شود و کارگزاری های اعتباردهنده هم دیگر تحت فشار سازمان بورس مجبور به قطع اعتبار مشتری خود نخواهد شد و همینطور بانکهای اعتبار دهنده به کارگزاران نیز نگران بازگشت منابع خود نمی شوند .شاید این موارد مهمترین دلایل حساسیت فعالان بازار به این گروه باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
این شرکتهای خودروساز با این همه زیاندهی چطور میتونن لیدر باشند .مثلا امروز چه اتفاقی افتاده که در خودرویی ها صف خرید شکل گرفته .به سود دهی رسیدن یا بخاطر سفر فرانسوی ها به تهران است .به هر حال احساسی وبا شایعات خرید نکنیم و بعد از یکی دو ماه بیاییم بگوییم 50درصد تو ضرر هستیم .چون خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
كسي كه سهام خودرويي ميخرد هيچ دانشي ندارد ساليلن زيادي است كه سود ندادند و ساليان اينه هم سود ندارند اساسا در جهان خودروسازي فشل است اينجا كه معلومئ است صنايع برتر در كشوري چون ايران يعني نفت و گاز و پتروشيمي و بس .
ناشناس
-
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
خودرويي خيلي افت كرده اند حداقل 100 درصد به سهامداران بدهكارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
تمامي كساني كه امروز و يكي دو روز آينده سهام خودرويي ها را به اميد سودهاي چند ده درصدي خريداري ميكنند بدانند كه در صورت عدم تحقق اين سودها هيچ كس غير از خود ايشان مسوول نسيت. نه مديران سازمان بورس و شركت هاي بورس،‌ نه مديران شركت هاي خودرو سازي و نه مشاوران سرمايه گذاري هيچ يك توصيه اي به خريد نداشته اند. پس اين گروه از خريداران حق هيچ گونه اعتراضي را به زيانهاي آتي خود ندارند. دليل اينكه امروز خريد كرديد را براي خود ياداشت نموده و گوشه مانيتور خود قراردهيد تا در زمان ضرر و زيان بياد بياوريد كه خودتان شخصا تصميم گرفتيد و كسي شما را مجبور به خريد نكرده است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
خرید سهام خودرویی هیچ توجیهی ندارد .بجز سفته بازی
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
سهامداران خودرویی به هوش باشید شرکتهای خارجی وارد میشوند اگر تا الان خسارت دیدید این سیاست دولت مردان بود بخاطر این بود ارزان بودن سهم ها را به آنها نشان دهند تا آنان با جرات در بازار سرمایگذاری کنند مثل کبوتر بازی که میخواهد کبوتری را با حیله بدست آورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
در صنعت خودرو در ایران مزیت نسیی وجود ندارد .ودولت بدون دلیل دراین صنعت سرمایه گذاری کرده است ،وبه خودرو سازان امتیاز داده است.در حالیکه به دلیل منابع خدا دادی گاز ونفت این سرمایه اولیه در ایران وجود دارد . واگر دولت امتیاز های خودرو سازان رابه صنعت پتروشیمی میداد .در رشته پتروشیمی وصنایع شیمیایی حرفی برای گفتن داشت .شاید ابن مثال قابل ذکر باشد که یک کشور افزیقایی درورزش اسکی روی برف سرمایه گذاری کند.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
واقعا" سهام خودروئی بحدی آفت کرده که حالا ارزشش رادارد که وارد سهام خودرویی شد. خکاوه، رنا، وساپا ، خودرو، خاور و.... واقعا" در این قیمتها مفت است ، در هفته های آینده مطمئنا"در این قیمتهای پائین نخواهید دید. باز هم نظر خودتان است که خرید کنید یا خیر. موفق پرسود باشید.