بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر : ۱۷۲۶۵۶

ایستانیوز:حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران در سومین روز هفته به ۱۴هزار و ۷۶۲ قرارداد و ارزش یک هزار و ۹۹۰ میلیارد رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۶۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار و ۷۲۶ قرارداد رسیده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، اگر چه روز دوشنبه و با باز شدن بازارهای جهانی بهای اونس با رشد قیمت مواجه شد اما دلار سومین افت متوالی روزانه خودش را به ثبت رساند. بنابر این در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز ۳۲ تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان به قیمت ۳ هزار و ۸۳۰ تومان رسید.
این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی طی این روز با ۰.۲۲ درصد افزایش به بیش از ۱۱۹۴ دلار رسیده بود، اما تاثیری بر معاملات سکه نداشت و بازار این فلز گرانبها طی این روز از دلار خط گرفت.
به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان، کاهش ۰/۶۲ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان افت ۰/۳۶ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۴درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله و افت ۰/۳۸درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۴۸درصدی را به ثبت رساند.
نگاهی به بازار نقدی
همزمان با افت قیمت دلار و شکست سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان دست کشید و وارد کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان شد. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی در حالی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد که تفاوت چندانی با قیمت روز یکشنبه داشت. با این حال در ادامه روز افت دلار بیشتر شد و بهای اونس تا ساعت ۳ بعدازظهر در بازارهای جهانی تغییرات چندانی انجام نداد تا سکه تمام بهار آزادی یک کانال پایین‌تر برود. قیمتی که ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه برای سکه ثبت شد، یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان بود که ۷ هزار تومان پایین‌تر از دومین روز هفته بود.
همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۱۰ و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر