بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
تا حدودی از سرگیری صادرات سیمان به عراق را در بودجه ارائه شده برای سال مالی منتهی به 96.06.31 در نظر گرفته شده است و با وجود شناسایی زیان در سال مالی گذشته شرکت، به ازای هر سهم برای سال مالی جاری مبلغ 365 ریال سود برآورد کرده ایم که ماحصل از سرگیری و آغاز صادرات به عراق می باشد.
کد خبر : ۱۷۲۶۶۱
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به اعلام از سرگیری صادرات سیمان به عراق طی چند روز گذشته، شرکت های سیمانی فعال در نزدیک مرز این کشور که مدت ها بود به دلیل بسته شدن مرز و لغو صادرات به عراق دچار کاهش فروش و زیان شده بودند با بهبود وضعیت همراه خواهند شد.

مدیر مالی شرکت سیمان ایلام در ارتباط با تأثیر این خبر بر تولید، فروش و درآمدهای مجموعه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، اظهار داشت: تا حدودی از سرگیری صادرات سیمان به عراق را در بودجه ارائه شده برای سال مالی منتهی به 96.06.31 در نظر گرفته شده است و با وجود شناسایی زیان در سال مالی گذشته شرکت، به ازای هر سهم برای سال مالی جاری مبلغ 365 ریال سود برآورد کرده ایم که ماحصل از سرگیری و آغاز صادرات به عراق می باشد.

حسن صادقی در ادامه افزود: هر چند که در بودجه ارائه شده صادرات سیمان به عراق و عمان و تمرکز روی بازارهای داخلی لحاظ شده است، اما برآوردی محافظه کارانه از عملکرد مالی "سیلام" برای سال مالی جاری شرکت می باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مرز عراق باز شده است با آنکه پیش از این صادرات سیمان به قسمت شمالی این کشور انجام می شد اما از این پس به قسمت های مرکزی نیز صورت خواهد پذیرفت مشکل اصلی در این رابطه افزایش تعرفه واردات سیمان به عراق می باشد که در بخش های مرکزی با این تعرفه، صادرات سیمان مقرون به صرف نمی باشد.

صادقی گفت: در صورت کاهش این تعرفه صادرات عراق افزایش خواهد یافت و وضعیت شرکت سیمان ایلام از آنچه در حال حاضر وجود دارد، بهتر خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های افزایش ظرفیت تولید و فروش شرکت توضیح داد: تولید فعلی شرکت سیمان ایلام گنجایش سیمان داخل را ندارد و اغلب صادر می شود، اما به محض حل شدن مشکل صادرات، افزایش تولید و فروش رادر مجموعه شاهد خواهیم بود اما با توجه به تولید فعلی که شامل یک خط تولید 2 هزار تن و قدیمی و یک خط تولید 3 هزار و 300 تنی جدید نیازی به بالا بردن ظرفیت تولید شرکت نمی باشد چرا که در حال حاضر نیز که صادرات کاهش یافته و اغلب شرکت های سیمان از این جهت ضربه خورده اند، سیمان ایلام با تمام ظرفیت مذکور نیز سیمان تولید نمی کند. بنابراین با سرگیری صادرات تنها تولید و فروش محصولات این مجموعه رشد خواهد کرد و شاهد بهبود وضعیت عملیاتی و سودآوری "سیلام" خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
سیلام با ازادسازی عراق و سوریه با این ظرفیت تولیدی که داره براحتی بالای 300 تومن میتونه سود بسازه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
صادرات سیمان به عمان و کویت
مهدی
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
عمان و کویت مصرف کننده بالایی برای سیمان ایران نیستن عمده ترین مصرف کنند گان سیمان در منطقه با توجه به وضیعتی که دارند در حال حاضر سوریه و عراق هستند که نیاز به بازسازی دارند و میتوندد تا چند سال بازار هدف قدرتمند شرکت های سیمانی ایرانی باشند