بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به نظر می رسد بازار سرمایه از جمله بازارهای مالی است که در صورت طراحی و استفاده از ابزار مناسب می تواند محل مناسبی برای پرورش و رشد شرکت ها و صنایع باشد. همچنان که در این بازار شرکت های مطرحی همچون سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات و ... حضور دارند و با استفاده از پتانسیل های این بازار منابع مالی لازم را جهت اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای خود تأمین کردند.
کد خبر : ۱۷۲۶۶۹
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه اصلی ترین بازار مالی اقتصاد کشور است که از شرایط و بسترهای لازم جهت تأمین مالی مورد نیاز شرکت ها و گسترش آنها برخوردار می باشد و در این بازار ظرفیت های فراوانی برای رونق تولید و بهره وری اقتصادی نهفته است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، به نظر می رسد بازار سرمایه از جمله بازارهای مالی است که در صورت طراحی و استفاده از ابزار مناسب می تواند محل مناسبی برای پرورش و رشد شرکت ها و صنایع باشد. همچنان که در این بازار شرکت های مطرحی همچون سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات و ... حضور دارند و با استفاده از پتانسیل های این بازار منابع مالی لازم را جهت اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای خود تأمین کردند. از این رو می توان گفت در صورت طراحی ابزار مناسب و کارآمد در بورس می توان بسترهای لازم جهت بسط و گسترش شرکت ها در بستر بازار سرمایه فراهم آورد.

این در حالی است که در شرایط فعلی دولت تمرکز اصلی خود را بر انتشار اوراق با درآمد ثابت قرار داده، گواه این موضوع اینکه حجم زیادی از ارزش معاملات روزانه بورس به داد و ستد این اوراق اختصاص دارد و بازار سهام محلی برای خرید و فروش اوراق با درآمد ثابت شده است. در این بین دولت علیرغم انتقادهای فراوان اما همچنان بر انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اصرار دارد تا بدان جا که علاوه بر اوراق مشارکت انتشار انواع اوراق همچون اوراق گندم و سلامت را در دستور کار خود قرار داده است. حال آنکه ترویج انتشار اوراق با درآمد ثابت برای اقتصاد و صنایع کشورمان چندان سودآور نیست و به نفع آن ها نخواهد بود. در عین حال همانطور که عنوان شد حضور شرکت ها در بازار سرمایه فرصتی خواهد بود برای آنها تا از ظرفیت های این بازار جهت رشد و توسعه بهره ببرند و علاوه بر رشد سودآوری شرکت و تقسیم سود نقدی مناسب میان سهامداران، بازدهی قیمتی مناسبی را نصیب آنها کند.

بر این اساس به نظر می رسد دولت و متولیان بازار سرمایه می بایست از یک سو ابزارهای نوین مالی را طراحی و راه اندازی کنند تا پتانسیل های بازار سرمایه شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود و از سوی دیگر با کاهش تمرکز خود بر انتشار اوراق بدهی توجه بیشتری نسبت به سهام شرکت ها و روند معاملات آنها معطوف کنند. چرا که به طور قطع بازار سرمایه بهترین و مناسب ترین بازار برای شکوفایی صنایع و نمود توانمندی های آنها و رشد سودآوری است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
بازار سرمایه مامن امن دولت و مدیران زیردست برای زدن جیب سهامدار خرد.
ناشناس
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
خلایق انچه لایق
ناشناس
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
باز اه و ناله این ملت اصلا نمیدونن چی میخان
حامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
مامن براي تامين مالي شركتها و بر باد دادن يرمايه سهامدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
بورس نیوز عزیز مطالبی کمه نوشتی کاملا صحیح است اما ایا برای ایران هم صدق میکند؟در مملکتی که اثری از مدیریت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مشکل اساسی اینجاست که دولت ایران اصلا به بورس اعتقادی ندارد و مبنا را بر کشور گشایی گذاشته ان هم با استفاده از سزمایه سهامداران البته که خوب با تجربه بنده ملت ایران و سهامداران هم مخالفتی با این کشورگشایی ندارند با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
تیتر درست اینطوره بورسی جان (بازار سرمایه مامن امن برای شرکتهای ورشکسته ونقد کردن چند برابری پول حقوقیهای گردن کلفت )