بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر : ۱۷۲۷۳۸

صبح امروز(جمعه) بارش برف در بسیاری از نقاط استان بوشهر، بسیاری از شهرها را و روستاها را سفید پوش و مردم را غافلگیر کرد.

به گزارش"سپاس"،

صبح امروز(جمعه) بارش برف در بسیاری از نقاط استان بوشهر، بسیاری از شهرها را و روستاها را سفید پوش و مردم را غافلگیر کرد.

بر اساس این گزارش بازش برف که از حدود ساعت 5:30 صبح آغاز شد بیش از دو ساعت در برخی از مناطق ادامه داشت و اراضی استان را سفید پوش کرد.

در مناطقی همچون شهرستان های جم، دشتستان، تنگستان، عسلویه و ارتفاعات دشتی، بوالخیر، خائیز و بخش های ارم و بوشکان بارش برف مشاهده شده است. همچنین شهر بوشهر نیز در جاده نیروگاه به سفید پوش شد.

هواشناسی بوشهر نیز در اخطاری 26 خود که سه شنبه هفته پیش منتشر کرد اعلام داشته بود که « پیرو اطلاعیه شماره 42 مورخ 11/11/95 و با توجه به افزایش ناپایداریهای جوی و نفوذ توده هوای سرد طی روزهای آینده به اطلاع می رساند: از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی خواهد بود. پیش بینی می شود طی روزهای پنج شنبه و جمعه سرعت وزش باد به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 5/2 متر افزایش یابد. بر این اساس نسبت به ترددهای دریایی هشدار داده می شود و توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اکیداً اجتناب شود.

دمای هوا در روزهای پنج شنبه و جمعه به طور میانگین 6 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و پیش بینی می شود که دمای هوا در برخی نقاط مرتفع استان به صفر درجه سانتیگراد و یا کمتر برسد. بر همین اساس نسبت به پدیده سرما زدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می شود.

با توجه به تقویت سامانه بارشی طی عصر چهارشنبه تا ظهر پنج شنبه ، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط جنوبی استان هشدار داده می شود.»

در اطلاعیه هواشناسی بوشهر بارش برف پیش بینی نشده بود.

پیش بینی 24 ساعته وضعیت جوی و دریایی از ساعت 11 امروز (1395/11/15) تا ساعت 11 فردا به وقت محلی (1395/11/16)

شرایط سینوپتیکی : همانطور که انتظار می رفت با ورود توده هوای سرد به استان و وزش شدید باد شمال غربی دمای هوا در غالب نقاط استان به طور محسوسی کاهش یافت. همچنین با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو علاوه بر بارش پراکنده باران بدلیل برودت هوا در برخی نقاط ، ریزش برف نیز گزارش گردیده است. بررسی نقشه های هواشناسی نشاندهنده تداوم وزش باد شمال غربی طی امروز و فردا بر روی استان می باشد لذا در این مدت خلیج فار س مواج و متلاطم می باشد. پیش بینی می شود از فردا به تدریج از سرعت وزش باد کاسته شود.همچنین روند کاهش دما طی امروز و امشب نیز تداوم خواهد یافت.

بر این اساس:

آسمان: کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و کاهش دید

جهت باد: شمال غربی تا شمال با سرعت 18 تا 54 کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی بیش از 60 کیلومتر در ساعت و از فردا شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت 12 تا 38 کیلومتر در ساعت

ارتفاع موج : در سواحل شمالی استان 120 تا 240 سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان150تا 270 سانتیمتر و طی بعداز ظهر و شب گاهی بیش از 3 متر

فردا زمان: مد اول دریا ساعت 00:27 دقیقه بامداد ، جزر اول دریا ساعت 07:58 د، مد دوم ساعت 13:49 و جزر دوم ساعت 20:03خواهد بود.)

جاده روستای باشی به درازی در شهرستان دشتی

روستای دهرود علیا دشتستان

روستای پشت پر در بخش تنگ ارم دشتستان

روستای وراوی دشتی

مسیر روستاهای جاشک دیر

تصویری زیبا از روستای سوک بخش تنگ ارم در برف

منطقه گردشگری خائیز تنگستان

خورموج زیر برف

شهر بوشکان دشتستان

ارتفاعات بوالخیر تنگستان

روستای خون در بخش بوشکان دشتستان

پارادوکس کمیاب برف و درخت نخل

روستای بحیری دشتی

روستای درازی شهرستان دشتی

شهر تنگ ارم دشتستان

آدم برفی قلیانی در دهرود سفلی دشتستان

کلوت های مند دشتی در روز برفی

شهر انارستان

برف در ارتفاعات شهر جم

رود فاریاب دشتستان

منبع برخی تصاویر: سایت خلیج فارس


اشتراک گذاری :
ارسال نظر