بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر : ۱۷۲۷۷۶
این روزها کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد برای نجات جان دیگری جان خودش را به خطر بیندازند اما افرادی هستند که از جان خودشان برای نجات جان یک نفر می گذرند این گونه افراد را می توانید با شماره های 125 و 115 پیدا کنید .

به گزارشخبر لندهبه نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانیصبح زاگرس،این روزها کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد برای نجات جان دیگری جان خودش را به خطر بیندازند اما افرادی هستند که از جان خودشان برای نجات جان یک نفر می گذرند این گونه افراد را می توانید با شماره های 125 و 115 پیدا کنید .

بر هیچکس پوشیده نیست و این را همیشه خود به عینه دیده ایم که آتش نشانان و اورژانس از جمله افرادی هستند که جانشان را برای نجات جان دیگران به خطر می آندازند شاید برخی بگویند حقوق می گیرند پس وظیفه شان همین است اما هیچکس به این افراد نگفته است که برای جان یک بیمار جان خودت را به خطر بینداز این افراد می توانند ماموریت هایی که می دانند جانشان در خطر است را نروند و یا ادامه ندهند اما وجدان و روح لطیف انها اجازه همچین کاری را نمی دهد.

همه این از خودگذشتگی ها را چند روز قبل در حادثه آتش سوزی پلاسکو دیدیم که چند آتش نشان برای نجات جان ساکنان آن ساختما شهید شدند در کنار انها اورژانس نیز ماموریت هایی از این دست را در جاده های سخت گذر، کوهستانی و لغزنده در فصل های مختلف سال انجام می دهد.

نمونه ای از این از جان گذاشتن را شب گذشته در منطقه رودریش که زیر نظر بخش دیشموک است را منتشر می کنیم. گزارشی که لرزه به تن هر فرد می اندازد و شاید هر کس دیگری جای این افراد بود به چنین ماموریتی نمی رفت.

ساعت 10 شب پنجشنبه فردی با اورژانس 115 مارگون تماس می گیرد که حال خواهرش نامناسب است و نیاز به پزشک و درمان دارد نیروهای اورژانس 115 مارگون نیز در سریع ترین زمان حرکت می کنند اما به دلیل سرمای زیاد و یخبندان و وجود برف در آن منطقه ماشین اورژانس مارگون متوقف می شود و در تماس با اورژانس یاسوج تقاضای کمک می کند.

اورژانس یاسوج نیز با اقدام سریع دو نفر از نیروهای خود به اسم صادق حیدرزاده و بهمن مختاری را به این ماموریت می فرستد و برادر آن بیمار نیز با آنها همراه می شود که بتواند راه را نشان دهد.

این دو نفر با اینکه می دانستند راه سرد و طوفانی را در پیش دارند اما این ماموریت را پذیرفتند و جانشان را به خطر انداختند تا جان دیگری را نجات دهند.

همه می دانند مناطق دور افتاده استان کهگیلویه و بویراحمد جاده های صعب العبور بسیاری دارد و مناطقی هم هستند که هنوز راه ارتباطی با شهرها از جمله جایی که یک پزشک پیدا شود را ندارند منطقه رود ریش یکی از این مناطق سخت گذر است که حرکت در این راه ها در زمستان سختی آن دو چندان است.

اورژانس 115 یاسوج به همراه صادق حیدرزاده و تکنسین بهمن مختاری ساعت 22 شب به سمت منطقه رودریش برای نجات یک خانم بیمار به راه می افتند به گفته این افراد این ماموریت 20 ساعت به طول انجامید آنها همراه برادر بیمار ساعت 2 شب به روستایی ب نام آجم رسیدند.

در آنجا بخاطر برف زیاد و راه های صعب العبور ماشین اورژانس 115 یاسوج در برف گیر افتاد ونتوانستند ادامه راه را با ماشین بروند این دو نیروی اورژانس اجازه داشتند که برگردند و نجات آن بیمار را فراموش کنند اما آنها بقیه مسیر را پیاده رفتند و بعد از چهار ساعت و نیم پیاده روی و عبور از سرما و برف های زیاد و دمای منفی 11 درجه سانتی گراد و کوه پر از برف و حیوانات درنده به خانه این بیمار رسیدند و جان این مادر سی ساله دارای 6 فرزند است را نجات دادند.

پسر این خانم که دانشجوی دانشگاه شیراز است در تماس با پایگاه خبری صبح زاگرس از ما خواست که خبرنجات جان مادرش توسط این دو مامور اورژانس را منتشر کنیم ما نیز به سراغ این دو مامور امدادی رفتیم که مصاحبه ای کوتاه با آنها داشته باشیم.

صادق حیدرزاده یکی از نیروهای امدادی که به ماموریت اعزام شده بود حاضر به مصاحبه نشد اما با اصرار خبرنگار ما تنها یک جمله گفت: نه من بلکه تمام همکارانم در اورژانس کهگیلویه و بویر احمد و تمام کشور روزانه از این قبیل ماموریت ها را با از خودگذشتگی انجام میدهند.

برادر بیمار که همراه ماشین اورژانس یاسوج بود در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: این ماموریت ساعت 22 پنجشنبه شب شروع شد و تا ظهر فرداش ساعت 15 ادامه داد.

کاووس آشیان گفت: در روستای آجم ماشین به دلیل ریزش کوه گیر افتاد و چرخ ماشین پنچر شد ما نیز مجبور شدیم ادامه راه را پیاده بروم.

وی ادامه داد: در میان راه حتی رد پای خرس و را می دیدیم اما این دو مامور با جان و دل راه را ادامه می دادند دما هوا بسیار پایین و سرمای و یخبندان زیاد بود که بعد از چهار ساعت و نیم پیاده روی یعنی از ساعت دو صبح تا 6:20 صبح به خانه بیمار رسیدیم و عملیات نجات خواهرم را آغاز کردند.

بهمن مختاری تکنسین اعزامی به این ماموریت گفت: بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه بیمار از نظر سطح هوشیاری,چک ABC بررسی شد که با توجه به کاهش سطح هوشیاری,افت فشار شدید,تنگی نفس رنگ پریدگی و تعریق بیمار در وضعیت بحرانی به سر می برد و مجبور به درمام علایم شوک و انتقال بیمار به سمت مرکز درمانی یاسوج شدیم.

وی ادامه داد: پس حدود یک ساعت و نیم مراقبت، اکسیژن درمانی، سرم درمانی و چک علایم حیاتی وضعیت بیمار بهبود پیدا کرد و باهمکاری اهالی روستا در ساعت10/30صبح با خودرو سایپا بیمار را به طرف آمبولانس انتقال دادیم تا بعد از پنچر گیری به سمت یاسوج حرکت کنیم.

در زیر تصاویر این ماموریت سخت و طاقت فرسا را مشاهده می کنید که برخی از تصاویر از طرف پسر این خانم برای پایگاه خبری صبح زاگرس ارسال شده است.

خانواده آشیان به پاس قدردانی از جان گذشتگی این دو نیروی اورژانس 115 که مادر خانواده را از مرگ حتمی نجات دادند بنری را چاپ و نصب کردند.

(یخ زدن دارو ها به علت شدت سرما)
( کوهی که از پشت آن تا خانه بیمار پیاده روی شد)

اشتراک گذاری :
ارسال نظر