بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
مدیرعامل شرکت ریل سیر کوثر خبر داد:

آخرین وضعیت طرح های توسعه و قراردادهای "حسیر"

در حال حاضر 4 رام قطار مسافری، شامل 35 دستگاه واگن به انضمام دو رستوران، در حال سیر در خطوط بندرعباس- مشهد و بالعکس، یزد-مشهد و بالعکس و همچنین تهران مشهد و بالعکس می باشند. این شرکت همواره جزو شرکت های برتر حوزه حمل و نقل مسافر بوده و افتخار داشته است خدمات شایسته ای به زائرین حرم امن رضوی ارائه نماید.
کد خبر : ۱۷۲۸۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت ریل سیر کوثر از سال 1384 با توسعه ناوگان مسافری خود به صورت رسمی وارد صنعت حمل و نقل مسافری کشور گردید. این شرکت با خرید واگن های4 تخته لوکس فعالیت خود را آغاز و طی سالیان اخیر همواره به توسعه کمی و کیفی ناوگان خود پرداخته است.

مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر 4 رام قطار مسافری، شامل 35 دستگاه واگن به انضمام دو رستوران، در حال سیر در خطوط بندرعباس- مشهد و بالعکس، یزد-مشهد و بالعکس و همچنین تهران مشهد و بالعکس می باشند. این شرکت همواره جزو شرکت های برتر حوزه حمل و نقل مسافر بوده و افتخار داشته است خدمات شایسته ای به زائرین حرم امن رضوی ارائه نماید.

محمد مهری ادامه داد: قطارهای فعلی این شرکت دارای قرارداد سیر 30 ساله با راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشند که 10 سال آن سپری شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در سال 1392 از طریق شرکت در مزایده راه آهن، موفق به خرید 134 دستگاه واگن مخزن دار مخصوص حمل و نقل مواد نفتی و روغنی گردید و در حال حاضر طی قرارداد با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حال حمل مشتقات نفتی در مسیرهای داخلی کشور می باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی افزایش تولیدات نفتی کشور، آینده بسیار مناسب و روشنی برای افزایش درآمد واگن های مذکور وجود دارد. واگن های خریداری شده با عمر کم یعنی 10 ساله بوده و از شرایط فنی مناسبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر در رابطه با برنامه های توسعه شرکت توضیح داد: این شرکت طی سالیان اخیر طرح های سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه ناوگان مسافری خود مطالعه نموده و هم اکنون دارای 37 واگن مسافری و 2دستگاه واگن رستوران است و در حال توسعه و ارتقا تا86 دستگاه واگن مسافری تا پایان سال 97 می باشد که تعداد 47 واگن طی دو مرحله ذیل تا سال 96 وارد ناوگان این شرکت خواهد شد.

وی افزود: در سالیان گذشته مجوز واردات 30 دستگاه واگن دست دوم اروپایی از محل منابع داخلی و تسهیلات بانکی و برنامه ریزی جهت بازسازی و استفاده از واگن ها در خطوط ریلی کشور اخذ شده که ده دستگاه اول پس از پایان مراحل بازسازی و سیر آزمایشی از ابتدای سال 95 وارد ناوگان مسافری گردید؛ ده دستگاه دوم در مرحله پایانی بازسازی قراردارد بطوریکه پیش بینی می شود در اسفند 95 وارد ناوگان مسافری گردد و در نهایت ده دستگاه آخر در نیمه اول سال 96 جهت انجام بازسازی و ورود به ناوگان وارد کشور خواهد شد.

محمد مهری با اشاره به عقد قرارداد خرید 27 دستگاه واگن مسافری از شرکت واگن پارس، در رابطه با نحوه تامین مالی این قرارداد توضیح داد: قرارداد مذکور با استفاده از25 درصد به صورت نقدی و 75 درصد از محل تسهیلات و استفاده از واگن ها در خطوط ریلی کشور تا سال 97 تامین مالی می شود.

این مقام مسئول در خصوص برنامه ها و طرح های توسعه ناوگان باری شرکت اظهار داشت: تعداد 134 دستگاه واگن باری حمل مواد نفتی (واگن چهار مواد) متعلق به شرکت در حال حاضر تحت قرارداد با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران بوده و در حال حمل مشتقات نفتی می باشند. طبق برنامه توسعه 3سال آینده تعداد واگن های باری به بیش از 600 واگن خواهد رسید. به عبارت دیگر به طور تقریبی هر سال تعداد 150 دستگاه واگن باری به ناوگان شرکت اضافه خواهد شد.

مهری در رابطه با برنامه های مجموعه در جهت توسعه این ناوگان گفت: نسبت به اجاره از دیگر شرکت ها هم اقدام شده که تا کنون قرارداد اجاره 100 دستگاه واگن باری مخزن دار منعقد شده است. این شرکت مذاکرات متعددی با تولید کنندگان مطرح داخلی و خارجی در خصوص سفارش ساخت واگن های باری انجام داده است و در صورت مهیا شدن فاینانس خارجی بلند مدت و یا وجوه اداره شده داخلی ، قراردادهای ساخت خود را نهایی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ریل سیر کوثر در خاتمه خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد با راه اندازی طرح های توسعه، سود شرکت در سال های آتی به بیش از چند برابر سود سال جاری افزایش یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
دو خطه کردن راه آهن اراک - قم و راه اندازی ترن ست برقی اراک - قم - تهران