بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر : ۱۷۲۸۷۰


بورس

با رونمایی از سامانه جامع قوانین و مقررات بازار سرمایه، کلیه مقررات بازار سرمایه اعم از مقررات مرتبط با سازمان‌ها و شرکتها، حقوق سهامداران و آیین نامه‌های هیات وزیران در دسترس مخاطبان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در حاشیه نشست امروز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و به مناسبت ایام الله دهه فجر از سامانه جامع قوانین و مقررات بازار سرمایه رونمایی شد.

بر اساس این گزارش؛ شاپور محمدی در این مراسم گفت: سامانه جامع قوانین و مقررات بازار سرمایه شامل کلیه مقررات بازار سرمایه اعم از مقررات مرتبط با سازمان‌ها و شرکتها، حقوق سهامداران و آیین نامه های هیات وزیران است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه همه قوانین بازار سرمایه در این سامانه وجود دارد افزود: از طریق این سامانه از فعالین بازار سرمایه در خصوص حذف قوائد زائد نظرسنجی می شود.

خنگوی سازمان بورس با بیان اینکه مقررات بیش از حد مانتع توسعه است گفت: مقررات زدایی با هدف کاهش حجم قوانین تا سرحد بهینه سازی باید انجام گیرد.

همچنین در این مراسم سعید فلاح‌پور عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پس از اینکه قانون بازار در سال 84 تصویب شد به سازمان بورس اختیار تنظیم مقررات و انواع دستورالعمل ها در جهت کارهای نظارتی داده شد که این قانون و مقررات در سال 84 توسط سازمان و هیات مدیره وقت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته با هدف صیانت از حقوق سرمایه گذاران و امکان دسترسی یکسان و سریع برای همه، راه اندازی یک سامانه در دستور کار قرار گرفت که با حضور دکتر محمدی و تاکید وی این کار سرعت گرفت بطوریکه در چند ماه بخش عمده ای از کار انجام شد.

رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی با بیان اینکه با قرار گرفتن تمامی قوانین و مقررات در این سامانه، همه به صورت یکسان از آخرین قوانین و مقررات آگاه می شوند گفت: پیش از این قوانین و مقررات از طریق چاپ کتاب در اختیار عموم قرار می گرفت اما بروز رسانی کتاب و اصلاح قوانین و مقررات به شکل فوری امکان پذیر نبود اما در این سامانه قوانین و مقررات بلافاصله بروز و قابل دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به امکان جستجوی پیشرفته در این سامانه گفت: یکی از ویژگی های این سامانه امکان جستجو از طریق چهار مدل است. بطوریکه کاربر با یک واژه کوچک می تواند به مطلب مورد نظر دست پیدا کند.

فلاح پور درباره امکان تنقیح در این سامانه گفت: این امکان نیز در این سامانه وجود دارد اما با توجه به حجم بالای مواد قانونی که حدود ده هزار ماده است تاکنون تنقیح یک سوم این میزان از مواد قانونی انجام شده است که به مرور تکمیل می شود.

وی در پایان تاکید کرد: تغییرات، تکمیل و اصلاح قوانین لازمه رشد بازار سرمایه است و این سامانه دسترسی سریع به قوانین را امکان پذیر کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر