بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر : ۱۷۲۹۷۰

فرابورس ایران معاملات نخستین روز این هفته معاملاتی را با رشد چشم‌گیر حجم و ارزش معاملاتی آغاز کرد؛ به گونه‌ای که دادوستد بیش از 625 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 7 هزار و 500 میلیارد ریال نتیجه مبادلات امروز بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز 23 بهمن‌ماه در مقایسه با 4 ماه گذشته، ارزش بازارهای فرابورس ایران بالاترین رقم را به خود اختصاص داد.

شاخص کل فرابورس ایران نیز در نخستین ساعات معاملاتی امروز با رشد 2.4 واحدی در محدوده 837 واحدی قرار گرفته و در نهایت در جریان افت‌وخیزهایی، با کم‌تر از یک واحد رشد در ارتفاع 835 واحدی ایستاد. در همین حال نمادهای «بمپنا» و «دماوند» کم‌تر از یک واحد اثر مثبت بر شاخص گذاشتند و در مقابل نمادهای «شراز» و «اتکای» با کم‌تر از یک واحد مانع از رشد بیشتر آن شدند.

درجریان معاملات امروز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه شاهد نقل‌وانتقال بیش از 127 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 515 میلیارد ریال بودیم که این حجم از معاملات در بیش از 21 هزار نوبت دادوستدی صورت گرفت. در این میان نماد «حریل» بیشترین حجم و نماد «اپرداز» بالاترین ارزش معاملاتی بازار سهام را به خود اختصاص دادند.

در همین حال نمادهای «بمپنا»، «ساینا» و «بهپاک» تا سقف 4.9 درصد بیشترین افزایش قیمت را در میان نمادهای فرابورسی تجربه کردند. در سمت مقابل نیز نمادهای «اتکای» و «بساما» به ترتیب با 4.8 و 4.5 درصد، بیشترین کاهش قیمتی را به خود دیدند.

همچنین در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها، نمادهای «غگلپا»، بکهنوج» و «اپرداز» دیده می‌شوند.

در ادامه نگاهی به معاملات بازار تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که بیش از 62 هزار ورقه به ارزش 47 هزار 640 میلیارد ریال در این بازار مورد دادوستد قرار گرفته و «تسه9510» با نقل‌وانتقال افزون بر 25 هزار ورقه به ارزش بیش از 19هزار میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به نام خود ثبت کرد. اوراق تسهیلات مسکن امروز در بازه قمیتی 758 تا 775 هزار ریال قرار داشتند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز افزون بر 5 میلیون ورقه به ارزش بیش از 5 هزار و 350 میلیارد ریال معامله شد که اوراق مرابحه دولت در نماد «سلامت2» با دادوستد 3 میلیون ورقه به ارزش 3 هزار میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص دادند.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز معاملات این هفته را با دادوستد افزون بر 32 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 2 میلیارد ریال آغاز کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر