بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

موج صعودی در "ثعمرا"؟

سهام شرکت عمران و توسعه شاهد یکی از نمادهای گروه انبوه سازی است که مدتها از چشم بازار به دور بوده و دوران رکود خود را سپری کرده است. اکنون بعد از طی یک اصلاح کارکشن بر سر زبان ها افتاده و روند رو به رشدی را آغاز نموده است. تحلیل حاضر قصد تجزیه و تحلیل روند موصوف را دارد.
کد خبر : ۱۷۲۹۸۲
نمودار قیمتی سهم در شکل زیر به نمایش گذاشته شده است. مطابق تصویر و موج شماری انجام گرفته مشخص است که سهم بعد از ثبت پیوت کف در قیمت ۱۲۵ تومان با افزایش قیمتی در حال حاضر خود را به حوالی ۲۰۰ تومان رسانده است.

موج صعودی در
براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، پیرو کانالیزه قیمتی صورت گرفته که سعی شده سطوح حمایت و مقاومت با تلورانس دقیقی استخراج شوند، قیمت سهم در ناحیه هارمونیک ۲۰۵ تومان با مقاومت مستحکمی روبروست و شکست این سطح چشم انداز وسیعی را برای تارگت های بعدی فراهم خواهد کرد.

از منظر موجی و روانشناسیِ الگوهای کندل استیک، موج آغاز شده حداقل می‌تواند به صورت یک سه موجی پیشرفت کند (موج اول هنوز به پایان نرسیده است). بنابراین ادامه صعود آغاز شده محتمل تر خواهد بود.

همچنین در استراتژی پرایس اکشن قیمت در ناحیه کلیدی اول برای عرضه قرار دارد ولی تا کنون نشانه‌ای از کندل‌های سیگنال و برگشتی دیده نمی‌شود.

در نمودار شکل زیر شاخصی تحت عنوان شاخص جریان نقدینگی به تصویر گذاشته شده است (این شاخص به منظور رمزگشایی قدرت خریداران حقیقی طراحی گردیده است).


موج صعودی در

نمودار فوق که برای روزهای با حجم بالا در یک ماه اخیر استخراج شده، نشان می‌دهد خریدهای معناداری در تاریخ های ۲۵، ۲۶ و ۲۸ دی ماه و همچنین در تاریخ های ۵، ۱۳، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه انجام گرفته است در حالی که در قسمت فروش در روزهای اخیر فروشنده قدرتمندی دیده نمی‌شود.

بنابراین می توان تا ظهور نشانه‌های خروج پول از سهم به ادامه حرکت صعودی امیدوار بود.

نتیجه گیری تحلیل تکنیکال ثعمرا

موج کنونی که قیمت در تک موج اول آن به سر می برد حداقل یک بساموج ۳ تایی یا ۵ تایی خواهد بود.

با شکست ناحیه ۲۰۵ تومانی روند سهم قوی تر خواهد شد.

در صورت عدم شکست ناحیه ۲۰۵ تومانی، در کوتاه مدت انتظار اصلاح کم عمقی وجود خواهد داشت.

شاخص جریان نقدینگی نشان می‌دهد خریداران هدفدار سهم هنوز سهامدار شرکت هستند و در روزهای اخیر نشانه‌ای از خروج پولِ ورودی دیده نمی‌شود. با این وجود برای ادامه روند نیاز است شیب جریان نقدینگی همچنان پایدار بوده و دارای تلاطم زیادی نباشد.

با توجه به رشد قیمتی انجام شده رعایت حد ضرر بنا به سلیقه شخصی معامله گران ضروری خواهد بود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: هادی پور حامدی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر