بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر : ۱۷۲۹۹۱

در:اخبار بورس


آماده باش یکی از بزرگترین زیرمجموعه های غدیر برای ورود به بورس

عضو هیات مدیره هلدینگ برق و انرژی غدیر به تشریح آخرین وضعیت این هلدینگ پرداخت.

به گزارشرادیوسهامبه نقل از ایبنا، سید مهدی متولیان اظهارداشت: هلدینگ برق و انرژی غدیر در تنوع سازی سبد پرتفوی غدیر، مسوولیت سنگینی برعهده دارد؛ به طوری که قرار است ظرف چندسال آینده این هلدینگ از سهم ۱۵ درصدی تولید برق کشور برخوردار شود.

عضو هیات مدیره هلدینگ برق و انرژی غدیر ادامه داد: به موجب ابلاغ این استراتژی از سوی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان سهامدار عمده این هلدینگ، ما نیز مطالعات خود را معطوف به اجرای این برنامه کردیم که از عهده کمتر شرکتی بر می‌آید.

وی از بزرگی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان یکی از دلایلی نام برد که این امیدواری را در هلدینگ برق و انرژی غدیر از جهت تحقق این برنامه به وجود آورده است.

به گفته عضو هیات مدیره هلدینگ برق و انرژی غدیر؛ در حال حاضر سهم هلدینگ برق و انرژی غدیر از تامین برق کشور حدود ۳٫۵ تا ۴ درصد است.

بر این اساس وی به بهره برداری بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان اشاره کرد و گفت: نیروگاه بهبهان به عنوان نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس E از ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی برخوردار است که از ۲ توربین گاز و ۱ توربین بخار تشکیل شده است.

متولیان با توجه به افتتاح بخش گازی این پروژه، پیش بینی کرد که واحد بخار آن در تابستان ۹۶ وارد مدار شود.

وی که میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۲۹۰ میلیون یورو ذکر می کرد، ادامه داد: ۲۳۰ میلیون یورو از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن تامین شده است.

پروژه‌های نیروگاهی غدیر در دوران پساتحریم

این مقام مسوول در هلدینگ برق و انرژی غدیر با اشاره به مشارکت مپنا در پروژه نیروگاه بهبهان، ادامه داد: همچنین در پروژه قشم نیز مپنا از سهم ۴۰ درصدی و غدیر از سهم ۶۰ درصدی برخوردار است.

میزان سرمایه گذاری پروژه قشم همانند نیروگاه بهبهان ۲۹۰ میلیون یورو بوده که ۲۳۰ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و مابقی توسط سهامداران تامین می شود.

وی همچنین به برخورداری این هلدینگ از دو پروژه نیروگاهی کلاس F هر یک به ظرفیت ۹۰۰ مگاوات اشاره کرد که اجرای این پروژه ها توسط شرکت فاتای ایتالیا به صورت قرارداد EPC+F عملیاتی خواهد شد.

متولیان با بیان اینکه این دو پروژه از پوشش بیمه ای ساچه برخوردارند، ادامه داد: در توافق صورت گرفته بین دو دولت ایران و ایتالیا، این دو پروژه نیز در لیست ساچه آمده است. براین اساس به محض گشایش فاینانس ایتالیا اجرای این دو پروژه آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول به اجرای پروژه نیروگاهی در کلاس F به ظرفیت ۹۰۰ مگا وات با مشارکت شرکت شانگها الکتریک چین در استان فارس خبر داد و افزود: این نیروگاه می بایست برق شرکت آلومینیوم جنوب ایران (سالکو) را تامین کند.

وی همچنین به پروژه ۹۰۰ مگاواتی کلاس F در دزفول اشاره نمود و اضافه کرد: که این پروژه به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت یونانی متکا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه ۲۳۵ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز از دیگر پروژه های این هلدینگ محسوب می شود که شامل یک واحد گاز و یک واحد بخار است، در این پروژه ایمیدرو خرید برق آن را تضمین کرده است و مقرر شده است که واحد گاز آن به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در تابستان سال آینده وارد مدار شود.

عضو هیات مدیره هلدینگ برق و انرژی غدیر در ادامه اظهارات خود به سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر نیز اشاره کرد که اجرای پنج نیروگاه هر یک به ظرفیت۱۰ مگاوات از دیگر برنامه های این شرکت برشمرد که اولین پروژه در پایان سال جاری در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی؛ پروژه های نیروگاه خورشیدی در یزد و قم هریک به ظرفیت ۱۰ مگا وات در سال آینده خبر داد.

متولیان با اشاره به وجود بعضی از محدودیت های منطقه ای درکشور از جمله محدودیت خط انتقال نیرو و ارتفاع سطح منطقه از دریا، در چنین مناطقی ایجاد نیروگاه پراکنده که از موتورهای گازی به جای توربین استفاده می شود توجیه پذیر دانست و اضافه کرد: این هلدینگ در حال حاضر ۲ پروژه نیروگاه پراکنده در کرمان و یک پروژه نیروگاه پراکنده در گیلان به ظرفیت هرکدام ۲۵ مگا وات را در دستور کار خود دارد.

ورود به صنعت آب

متولیان از ورود به صنعت آب به عنوان یکی از استراتژی های این هلدینگ نام برد وگفت: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در بخش آبی کشور، برنامه های سرمایه گذاری در این صنعت به زودی اعلام خواهیم شد.

افزایش سرمایه هلدینگ برق و انرژی غدیر و ورود به تابلوی اول بورس

وی با اشاره به سرمایه ثبتی این هلدینگ به میزان۶۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد: به موجب برنامه های این شرکت مقرر شده است تا سرمایه این هلدینگ به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد. این افزایش سرمایه با اجرای پروژه ها در سرمایه شرکت اعمال خواهد شد.

به گفته عضو هیات مدیره هلدینگ برق و انرژی غدیر؛ این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده سهامداران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه این شرکت برای ورود به بازار سرمایه گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که تا نیمه اول سال آینده در تابلوی اول بورس، سهام خود را به سهامداران عرضه کنیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
خود سهمش که العان بیش از دو سال است نزولی است و هیچکس هم جوابگو نیست و هروز حقوقی هاش فروشنده هستند؟؟؟؟
منو توپول
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
فعلا همه حقوقی ها در نمادهای مختلف دارن نقد میکنند. گویا در حال فرار هستند!!!