بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
مستطيل شيشه اي تالار

دربی خودرویی ها

امروز بورس با حواشی و اخباری از سمت دولت همراه بود و سخنگوی دولت در سخنانی از عدم انتشار 100 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای کمک به بورس خبر داد. این اقدام در حالی در آخرین روزهای بهمن ماه اعلام شد که به نظر می رسد دولت در توقف سیاست انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه قدری دیر به فکر افتاده است. چرا که حجم قابل توجهی اوراق بدهی طی ماه های اخیر راهی بازار شده که نقدینگی عظیمی را به ویژه ای از بورس به خود جذب کرده است.
کد خبر : ۱۷۳۰۰۰
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.11.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 33 واحد افزایش به رقم 54594 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 122 واحد کاهش عدد 163169 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 3 واحد افزایش به رقم 26882 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 37 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 29 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.1 واحدکاهش به رقم 835 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1713 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 9679 میلیارد ریال رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز بورس با حواشی و اخباری از سمت دولت همراه بود و سخنگوی دولت در سخنانی از عدم انتشار 100 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای کمک به بورس خبر داد. این اقدام در حالی در آخرین روزهای بهمن ماه اعلام شد که به نظر می رسد دولت در توقف سیاست انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه قدری دیر به فکر افتاده است. چرا که حجم قابل توجهی اوراق بدهی طی ماه های اخیر راهی بازار شده که نقدینگی عظیمی را به ویژه ای از بورس به خود جذب کرده است.

این در حالی است که سرمایه گذاران و سهامداران بورسی ماه هاست خواستار توقف انتشار اوراق بدهی جدید هستند، اما دولت تاکنون زیر بار نمی رفت و بر اجرای برنامه تسویه بدهی هایش با انتشار اوراق جدید اصرار می ورزید. اصراری که دود آن بیشتر به چشم بورسی ها رفت.

هر چند با این تصمیم دولت نشان داد برای بازگشت از یک مسیر نه چندان مطلوب، هیچ وقت دیر نیست و نمی توان این اقدام خوشایند و مثبت را نادیده گرفت. ضمن اینکه از قدیم گفتن ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

اما امروز موتور خودرویی ها برای انتشار و اخبار داغ شد. بطوریکه مدیرعامل سایپا در نمایشگاه خودرو تهران از فروش سهام سایپا دیزل تا پایان سال خبر داد و مدیرعامل خودرو هم از تبدیل صنعت خودرویی ایران به پنجمین مرکز تولید خودرو در آسیا و یازدهمین مرکز در جهان تا سال 2025 سخن گفت مهمترین بخش سخنان یکه زارع هم انعقاد مهمترین قرارداد صنعت خودرو طی اسفند ماه در مجموعه آبی پوشان جاده مخصوص بود که گویا این قرارداد مهم با یک خودروساز ایتالیایی برای تولید پلت فرم ملی طی 25 روز آتی به امضا خواهد رسید.

گویا همزمان با هشتاد و چهارمین شهرآورد سرخابی ها در تهران، نارنجی پوشان و آبی پوشان جاده مخصوص هم در همایش بین المللی صنعت خودرو در صدد تدارک یک دربی جدید هستند و این اخبار می تواند تدارک دهنده این رقابت مهم باشد.

در همین راستا امروز پس از انتشار خبرهای مثبت از این همایش، روند معاملات خودرویی ها به سمت مثبت تغییر فرمان داد؛ بطوریکه در نماد "خساپا" حتی صف خرید برای معاملات روز آتی نیز تشکیل شد که این تغییرات جهت روند روز آتی گروه را به خوبی نشان می دهد.

به هر ترتیب امروز دولت بالاخره با اعلام خبر عدم انتشار اوراق بدهی جدید در جهت کمک به بازار سرمایه گامی برداشت که ماه ها نقدینگی را از بورس خارج کرده بود و شاید این تصمیم بتواند نقدینگی های باقی مانده را دوباره راهی بورس کند تا با استارت خودرویی های شاهد رالی جدید در بازار باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
خودرو ایها همه زیان ده هستند و هر کسی سهم خودرو بخره جز پشیمانی چیزی عایدش نمیشه چون مدیرانش همه ب...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
باز هم بلوک باز شاخص مثبت
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
بورس نیوز عزیز شک نکن این قیمتهای ناچیز سهام خودرویی طی روزها و هفته های آینده متحول و دگرگون خواهند شد و این قیمتهای ناچیز و مسخره را نخواهیم دید.انشااله