بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر : ۱۷۳۰۶۳

شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با رشد با نزدیک به یک واحدی پشت سر گذاشت و با سبزپوشی در ارتفاع 840 واحدی قرار گرفت که تحت تاثیر مثبتِ نزدیک به یک واحدی از جانب نمادهای «هرمز» و «وملل» قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز بالغ بر 188 میلیون ورقه در بیش از 22 هزار نوبت دادوستدی دست‌به‌دست شد که ارزشی بیش از 10 هزار و 610 میلیارد ریال را رقم زد.

در بازار سهام شاهد دادوستد بیش از 107 میلیون سهمی به ارزش بالغ بر یک هزار و 361 میلیارد ریالی بودیم که این حجم از معاملات معادل 60 درصد حجم کل بازارها بود.

همچنین دو نماد از گروه حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات در صدر بازار سهام ایستادند؛ به صورتی که نماد «حریل» متعلق به شرکت ریل پرداز سیر، بیشترین حجم معاملات را در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه به دست آورد و نماد «حسیر» متعلق به شرکت ریل سیر کوثر بیشترین ارزش معاملاتی را در این میان به نام خود ثبت کرد.

نماد «غگلپا» نیز در ادامه روند چندین روزه خود در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها قرار گرفته است. همچنین بیشترین افزایش قیمت در میان نمادها امروز در نماد «وگستر» اتفاق افتاد و پس از آن نماد «وملل» که روز شنبه همین هفته، گشایش نماد شد با 4.5 درصد بیشترین افزایش قیمتی را تجربه کرد.

در همین حال نمادهای «افرا»، «فزرین» و «اپرداز» به ترتیب از گروه‌های رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن، فلزات اساسي و اطلاعات و ارتباطات تا سقف 4.7 درصدی بیشترین کاهش قیمتی را به خود دیدند.

امروز 26 بهمن‌ماه بازار تسهیلات مسکن میزبان بیش از 61 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 48 میلیارد ریال بود و این اوراق در بازه قیمتی 762 تا 790 هزار ریال خریدوفروش شدند. به علاوه اوراق تسهیلات مسکن آذرماه 95 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند.

بازار اوراق با درآمد ثابت با صدرنشینی اوراق مرابحه دولتی در نماد «سلامت1» به کار خود پایان داد و در مجموع این بازار بیش از 90 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 8 هزار و 993 میلیارد ریال دست به دست شد.

در تابلو ETFها نیز بیش از 4 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 60 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت و نماد صندوق اعتماد آفرین پارسیان همانند روز گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به خود اختصاص داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر