بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
در سال جاری قیمت جهانی فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی همچون روی، مس و متانول نیز افزایش یافته و بموجب آن درآمدهای غیر نفتی دولت افزایش یافته است. بر این اساس می توان گفت امسال وضعیت کلان اقتصادی علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت بهتر شده و این امر یعنی برآوردها و انتظارات نسبت به آینده مثبت است.
کد خبر : ۱۷۳۱۶۷
نویسنده :
جمشیدی

با بررسی کلیت اقتصاد کشورمان طی سال جاری نسبت به سال گذشته می توان گفت که شرایط فروش، صادرات و درآمدهای نفتی دولت بهبود یافته و در شرایط فعلی مقدار فروش نفت نسبت به سال گذشته حدوداً 2.5 برابر شده است. به عبارت بهتر درآمدهای دولت که عمدتاً نفتی است نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در سال جاری قیمت جهانی فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی همچون روی، مس و متانول نیز افزایش یافته و بموجب آن درآمدهای غیر نفتی دولت افزایش یافته است. بر این اساس می توان گفت امسال وضعیت کلان اقتصادی علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت بهتر شده و این امر یعنی برآوردها و انتظارات نسبت به آینده مثبت است.

محمد حسن جنانی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، در این خصوص افزود: در حالی انتظار می رفت تا طبق روال دوره های گذشته روند بازار سرمایه صعودی شود که این امر تاکنون محقق نشده است. به نظر می رسد یکی از دلایل این موضوع اظهارات رییس جمهور آمریکا در حوزه اجرای برجام و حواشی آن است و شاید در صورت تشدید آن بر جو روانی مثبت بازار سرمایه ناشی از انتخابات ریاست جمهوری اثر گذار باشد. اما با توجه به همه موارد عنوان شده در صورتیکه سهامداران در سهام شرکت های دارای وضعیت بنیادی مناسب سرمایه گذاری کنند همچون مجموعه های پتروشیمی، فولادی و معدنی می توانند سود معقول و مناسبی بدست آورند، مگر انکه اتفاق غیر منتظره ای در آن مجموعه رخ دهد.

وی در خصوص روند آتی بازار سرمایه اظهار داشت: انتظار می رود تا بورس در ماه های آتی با شیب ملایم در مسیر صعودی حرکت کند و در صنایعی که عمدتاً از پتانسیل رشد برخوردارند و کمتر از ارزش ذاتی معامله می شوند شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام باشیم. البته آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که جهش بازار سرمایه در سال آتی آنچنان پر قدرت نخواهد بود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به دستورالعمل سازمان بورس اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد با اجبار و الزام صندوق ها و شرکت های حقوقی جهت ورود نقدینگی به بورس نمی توان رونق را به این بازار بازگرداند و ابلاغ چنین دستورالعمل هایی مشکلات موجود را برطرف نمی کند. چرا که اهالی بازار سرمایه و سرمایه گذاران می بایست بر اساس میل و رغبت خود و نیز بر مبنای تحلیل کارشناسی شده اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند. از این رو سازمان بورس باید تمهیدات و مکانیزم هایی را اجرایی کند تا مشکلات بنیادی موجود در بازار سرمایه رفع گردد.

جنانی در خاتمه پیرامون وضعیت گروه خودرو ابراز داشت: شرکت های خودرویی از جمله مجموعه هایی بودند که سال گذشته بواسطه اجرای برجام و انتشار اخبار مثبت پیرامون آن روند صعودی پر قدرتی را سپری کردند که از شدت این روند در ابتدای سال جاری کاسته شده و تاکنون روند نزولی را به خود گرفته اند. از این رو طبیعی به نظر می رسد که همچون سال گذشته با افزایش تقاضا مواجه شوند. حال آنکه وضعیت عملیاتی گروه خودرو نسبت به سنوات گذشته بهبود یافته و همچون گذشته مشکلات تولید و فروش ندارد اما به هر حال طی چند وقت اخیر حرکت سهام آنها در بورسی مقطعی و عمدتاً در مسیر نزولی پیش رفته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
برکت ریزش تا 180 تومن. یادتون باشه
ناشناس
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
حالا نشستی شاید بشه 180 بخری لازم نیست بری رو اعصاب اون بنده خدایی که داره!
مهدی
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به همین خیال باش برکت بزودی تعدیل مثبت دارد و تا 3000 ریال میرود
مهدی
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
گویا بعد از سه سال ومعادن سود 45 تومانی را واریز کرد جای تشکر دارد بالا نکشید؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
مشکل اصلی بورس دید منفی دولت به بورسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
بورس =گورستان سرمایه
محبت
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
منفی بافی موقوف انتخابات نزدیک است حالا موقع خرید تاپیکو شتران و عمدتا سهام بنیادیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
دزدی را چکار کنند. نمی گویید دزدان چند برابر شده اند.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
بورس نیوز لطفآ این تیتر نزن مگه شما هم دوست داری بورس سقط کنه ؟ خبرای خوب بگو داره بهتر میشه بازار بخاطر انتخابات