بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
معاملات روز جاری بازار سرمایه با افزایش اقبال به گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن آغاز شد و شرکت های فعال در این گروه همزمان با ارسال بودجه سال مالی آینده خود روی سامانه کدال موجی از تقاضا در بازار سرمایه را به سمت خود جذب کردند.
کد خبر : ۱۷۳۲۵۵
نویسنده :
جمشیدی
معاملات روز جاری بازار سرمایه با افزایش اقبال به گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن آغاز شد و شرکت های فعال در این گروه همزمان با ارسال بودجه سال مالی آینده خود روی سامانه کدال موجی از تقاضا در بازار سرمایه را به سمت خود جذب کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گروه نمادهای "اپرداز" و "مداران" بیشترین حجم تقاضا را برای خرید به خود اختصاص دادند. آنچنان که تا لحظه تنظیم این گزارش نمادهایی همچون "اپرداز" با صف 29 میلیونی خرید و "مداران"با تقاضای پنج میلیونی در قیمت سقف مجاز روزانه معاملات خود را آغاز کردند و "مرقام" نیز در آستانه صف خرید قرار دارد. این در حالی است که سایر نمادها روند متعادل را به خود گرفتند که البته در این گروه نمادهایی همچون "سیستم" و "مفاخر" و "فن آوا" متوقف هستند.

بر اساس این گزارش با نگاهی به بودجه های ارائه شده از سوی شرکت های فعال در گروه رایانه و ارتباطات در می یابیم که از میان هشت شرکت که تاکنون اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را ارائه کرده اند، شرکت های توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و نیز آسان پرداخت کیش هر یک بودجه سال آینده را با اعلام تعدیل مثبت 18 درصدی سود برآوردی ارائه کردند که از این نظر بیشترین رشد سودآوری در این گروه محاسبه می شود.

افزایش تقاضا در گروه رایانه/ بی اعتمادی سهامداران به گزارشات منتشر شده

علاوه بر این، مابقی شرکت ها بودجه سال آینده خود را همراه با رشد نامحسوس سود برآوردی تدوین نمودند و همچنین شرکت فن آوا کارت تاکنون بودجه سال 96 خود را ارائه نکرده و سال مالی شرکت ایران ارقام نیز پایان شهریور ماه می باشد.

بر اساس این گزارش، با توجه به گزارشات منتشر شده در این گروه و نیز تحولات ایجاد شده در گروه رایانه و ارتباطات در سطح جهانی و داخلی به نظر می رسد شرکت های فعال در این گروه بودجه های سال مالی آتی خود را کمی محتاطانه تدوین کردند. در مقابل اما، شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام در اغلب نمادهای فعال در این گروه هستیم و بر این اساس می توان گفت اهالی بازار سرمایه تنها به تحلیل ها و بررسی های خود در خصوص پتانسیل های موجود در این گروه تکیه کردند و چندان به گزارشات منتشر شده از سوی این مجموعه توجهی نمی کنند و از این رو همچنان بر خرید سهام شرکت های فعال در گروه رایانه و ارتباطات مصّر هستند. حال باید دید که این مجموعه ها طی دوره های عملکرد میاندوره ای سال 96 چگونه عمل می کنند و روند سودآوری آن ها چگونه خواهد بود؟!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر