بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
در ابتدای این همایش وزیر اقتصاد و دارایی در جمعی از مسئولین اقتصادی کشور در خصوص استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی عنوان کرد: در جریان نخستین گام عملی رعایت استانداردهای بین المللی کلیه شرکت های بیمه، موسسات مالی و بانک ها و کلیه شرکت های پذیرفته در بورس با سال مالی ۲۹ اسفند۹۶ ملزم به رعايت IFRS شدند.
کد خبر : ۱۷۳۳۵۵
نویسنده :
يارمحمدی

همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی طی روز جاری با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس بانک مرکزی و ریاست بیمه مرکزی و مسئولین سازمان امور مالیاتی و حسابرسی در محل همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

استانداردهای IFRS زمینه لازم جهت سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ابتدای این همایش وزیر اقتصاد و دارایی در جمعی از مسئولین اقتصادی کشور در خصوص استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی عنوان کرد: در جریان نخستین گام عملی رعایت استانداردهای بین المللی کلیه شرکت های بیمه، موسسات مالی و بانک ها و کلیه شرکت های پذیرفته در بورس با سال مالی ۲۹ اسفند۹۶ ملزم به رعايت IFRS شدند.

علی طیب نیا در ادامه افزود: جهان در حال حاضر شاهد رشد بی سابقه در تعاملات اقتصادی است. همکاری بین المللی دولت ها از لحاظ حجم و تنوع دچار تحولات قابل توجهی شده است.

وی گفت: این نگرش، یعنی استفاده از ظرفیت های بین المللی در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز پذیرفته شده است. هدف اصلی این بحث دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار با استفاده از ظرفیت های موجود می باشد.

طیب نیا عنوان کرد: برای آنکه سرمایه گذاران به بازارهای ما جذب شوند پیش نیازهایی لازم است که باید در نظام اقتصادی ایجاد شود. در کشوری که تورم سهمگین و تلاطم فراوان در بازار ارز وجود داشته باشد سرمایه گذاری به حداقل ممکن می رسد. در همین راستا ثبات و آرامش باید ایجاد شود که امروز با تلاش دولت در حد قابل قبولی برقرار شده است .

وی در خصوص قوانین مربوط به استانداردهای بین المللی گفت: در جهت حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی تلاش هایی جهت اصلاح قوانین موجود در حال انجام است. با اصلاح این قوانین گام مهمی برمی داریم تا فضای کسب و کار مناسب ایجاد شود.

طیب نیا در ادامه افزود: در کنار این پیش نیازها،استفاده از استانداردهای بین المللی ضرورت دارد تا موقعیت و شرایط بنگاه های اقتصادی گشور شفاف تر شود . سرمایه گذاری که تصمیم می گیرد در بازار ایران حضور پیدا کند باید بتواند موقعیت و شرایط مختلف را در کشور ارزیابی و شناسایی کند و همچنین با دیگر صنایع داخلی و خارجی نیز مقایسه کند . بنابراین نیاز به زبان حسابداری و مالی مشترک در همین راستا وجود دارد.
وی تاکید کرد: استفاده از صورت های مالی براساس IFRS، شفافیت گزارشات مالی را افزایش می دهد، امکان مقایسه اطلاعات در سطح بین المللی را نیز ایجاد می کند و همچنین زمینه لازم جهت سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور را نیز فراهم می کند.
ابن مقام مسئول در خاتمه گفت: استفاده از این استانداردها به نهاد ناظر نیز کمک می کند تا بر عملکرد بانک ها، بیمه ها و شرکت ها نیز نظارت کافی داشته باشد که امیدواریم تلاش های صورت گرفته اثرات مهم و موثری داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
پس تمام تلاش پایین کشیدن قیمت سهام برای مفت فروشی بخارجی ها بود بقول شما استاندارد سازی هم برای رفع سوء تفاهم
اسدیان
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
IFRS تنها یک طبقه بنی جدید مورد پذیرش جامعه جهانی است نه اینکه بخواهد تعییراتی در وضعیت مالی شرکت ایجاد کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
مشکل اقتصاد و بورس ما با همایش گذاشتن درست نخواهد شد
ناشناس
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
دقیقا
ناشناس
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
باید ایجاداعتمادکرد تانقدینگی از بانک هاوارد بورس شود