بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر : ۱۷۳۳۷۶

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس در نخستین روز کاری هفته با 16 واحد رشد و در جایگاه 77 هزار و 863 واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شاخص بورس که در ماه های گذشته دچار رکود و کاهش حجم معاملات شده، همچنان در حال نوسان در کانال 77 هزار واحدی است.
به علت توقف گسترده نمادهای شرکت ها در روزهای گذشته که با اعلام نخستین گزارش های پیش بینی سود سال آتی همزمان شده، حجم معاملات بازار سرمایه کاهش یافته است.
امروز بیش از 618 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 408 میلیارد ریال در 54 هزار و 251 نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) پنج واحد، شاخص کل (هم وزن) هشت واحد، شاخص قیمت (هم وزن) هفت واحد، شاخص بازار اول 104 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز کمتر از یک واحد رشد کرد.
شاخص آزاد شناور 38 واحد و شاخص بازار دوم نیز 481 واحد کاهش یافت.
نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان)، فخوز (فولاد خوزستان)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند. در مقابل جم (پتروشیمی جم) و خساپا (سایپا) با تاثیر منفی، مانع رشد شاخص شدند.
سیمان خزر، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، صنایع کاغذسازی کاوه، مس شهید باهنر و گروه صنعتی بوتان امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم توکافولاد، سیمان بجنورد، پارس سوییچ، لیزینگ ایرانیان و داده پردازی ایران تعلق یافت.

**کاهش یک واحدی شاخص فرابورس
در پایان معاملات شاخص کل فرابورس با افت کمتر از 2 واحدی روبرو و نشانگر رقم 865 واحد شد.
معاملات فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید با دادوستد بیش از 120 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 953 میلیارد ریال پایان یافت.
بیشترین حجم معاملات به نماد صنایع بهداشتی ساینا با نقل و انتقال 14 میلیون سهم به ارزش 76 میلیارد ریال تعلق گرفت و بالاترین ارزش مبادلات سهام نیز مربوط به نماد شرکت پتروشیمی زاگرس با خرید و فروش 6 میلیون سهم به ارزش 134 میلیارد ریال بود.
اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز در معاملات امروز با کاهش قیمت روبرو شد؛ به طوری که برخی اوراق تا سه درصد نیز کاهش قیمت داشت.
اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز در دامنه قیمتی 737 هزار تا 769 هزار ریال خرید و فروش شد.
امروز بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز شاهد معامله افزون بر یک میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 347 میلیارد ریال بود.
اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم با نقل و انتقال 121 هزار ورقه به ارزش 108 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر