بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه ابهامات مربوط به اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی آتی خود را شفاف سازی کرد. این مجموعه در رابطه با پیش بینی تولید و فروش بودجه سال 96 خود اعلام کرده است که با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر صنعت و بازار در برخی محصولات افزایش و برخی دیگر کاهش تولید و فروش را برآورد کرده و جزئیات فروش محصولات وانت، دنا، رانا، دانگ فنگ، تندر و سوزوکی خود را به تفکیک گروه پژو و سمند ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۷۳۳۹۵
نویسنده :
یارمحمدی

صبح روز جاری شرکت ایران خودرو که پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 خود را با تعدیل منفی 15 درصدی سود هر سهم اعلام کرده بود، طی اطلاعیه ای مفروضات بودجه ارائه شده خود را شفاف سازی کرد.

به گزارش بورس نیوز، شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه ابهامات مربوط به اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی آتی خود را شفاف سازی کرد. این مجموعه در رابطه با پیش بینی تولید و فروش بودجه سال 96 خود اعلام کرده است که با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر صنعت و بازار در برخی محصولات افزایش و برخی دیگر کاهش تولید و فروش را برآورد کرده و جزئیات فروش محصولات وانت، دنا، رانا، دانگ فنگ، تندر و سوزوکی خود را به تفکیک گروه پژو و سمند ارائه کرده است .

در بند دوم توضیحات به هزینه های شرکت اینچنین اشاره کرده که هزینه های جذب نشده متناسب با ظرفیت خطوط تولید و برنامه تولید سال آتی برآورد شده است. محاسبات انجام شده از یک سو به دلیل کاهش تیراژ تولید سال آتی، افزایش هزینه ها و از سوی دیگر به دلیل برنامه انتقال تولید برخی محصولات در سایتهای دیگر و برنامه ریزی جهت ایجاد ظرفیت های موجود برای محصولات جدید موجب افزایش قابل توجه هزینه جذب نشده سال آتی شده است. کاهش محسوس هزینه استهلاک نسبت به سال قبل به دلیل اتمام زمانی محاسبه هزینه استهلاک بخشی از دارایی های شرکت در سال آینده می باشد. ضمناً این مجموعه اعلام کرده است که سرمایه گذاری برای خطوط تولید محصول پژو 2008 مربوط به شرکت ایکاپ می باشد و در محاسبه هزینه استهلاک ایران خودرو لحاظ نمی گردد.

همچنین طبق اطلاعات ارائه شده، خودرو در خصوص پیش بینی دریافت و پرداخت حجم تسهیلات ریالی سال آتی از بانکهای مختلف، آورده است که متناسب با قراردادهای موجود و زمان عقد قرارداد و احتمال تمدید آنها در سال 96 برآورد شده لذا کاهش یا افزایش هزینه مالی از سال 95 به سال 96 به این دلیل می باشد. ضمناً به دلیل سفارش گذاری کالا با نرخ ارز مبادله ای و ارز آزاد در هر یک از بانکها در مقاطع زمانی مختلف نرخ های ارز متفاوت در جدول تسهیلات مالی مشاهده می گردد.

در ادامه ایران خودرو در رابطه با عدم برآورد سود ناشی از برنامه واگذاری برخی دارایی های خود عنوان کرده است که درآمد سرمایه گذاری در سهام شرکتها بر اساس بودجه های ارائه شده از سوی شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو و سیاست تقسیم سود توسط شرکت اصلی برآورد شده و به دلیل عدم تحقق فروش سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو تا تاریخ تهیه بودجه ضرورتی به تعدیل درصد مالکیت شرکت مذکور وجود ندارد، لذا پس از قطعی شدن معامله مراتب اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

بر این اساس با توجه به ارائه گزارش شفاف سازی و توضیح مفروضات بودجه سال مالی آتی باید دید که نماد معاملاتی "خودرو" کی به تابلوی معاملات بورس بازخواهد گشت.







جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
ای بمیری خودرو که همه رو نابود کردی
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
بورس نیوز چرا دوست داری همیشه بگی گل و بلبله و همه چی عالیه. هر وقت هم نظر انتقادی می نویسیم انتشار نمیدی. 3 ساله هر چی کارشناسه داره به قول شما میگه همه چی خوبه ولی کو؟ در ضمن هر چی کمتر در مورد سهام خودرویی بنویسی سنگین تری