بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
دقایقی پیش از سوی گروه ایران خودرو منتشر شد:

آگهی عرضه عمومی سهام از پرتفوی سرمایه گذاری "خگستر"

گروه صنعتی ایران خودرو در آگهی عرضه عمومی خود اعلام کرد که در نظر دارد تا در راستای کاهش تصدی گری خود و مشارکت بیشتر بخش خصوصی، 70 درصد از سهام شرکت فنر سازی خاور متعلق به "خگستر" را به قیمت پایه هر سهم 4772 ریال و به ارزش کل 334 میلیارد ریال واگذار کند.
کد خبر : ۱۷۳۴۶۱
نویسنده :
جمشیدی

گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه اجرای برنامه های خود در خصوص واگذاری دارایی ها و سهام برخی از شرکت های زیرمجموعه با انتشار آگهی روی سامانه کدال از برنامه های خود جهت فروش 70 درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور از پرتفوی سرمایه گذاری شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو خبر داد.

بر اساس گزاش بورس نیوز، گروه صنعتی ایران خودرو در آگهی عرضه عمومی خود اعلام کرد که در نظر دارد تا در راستای کاهش تصدی گری خود و مشارکت بیشتر بخش خصوصی، 70 درصد از سهام شرکت فنر سازی خاور متعلق به "خگستر" را به قیمت پایه هر سهم 4772 ریال و به ارزش کل 334 میلیارد ریال واگذار کند.

شایان ذکر است که زمان برگزاری مزایده عرضه حدود 70 میلیون سهم شرکت فنر سازی خاور حداقل طی 10 روز از تاریخ انتشار این آگهی یعنی روز جاری عنوان شده و زمان قطعی مزایده و شرایط کامل آن از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می گردد.

آگهی عرضه عمومی سهام از پرتفوی سرمایه گذاری

در پایان این گزارش می افزاید، در پی انتشار این آگهی اغلب نمادهای خودرویی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند و در نماد "خگستر" نیز صف خرید بیش از یک میلیونی سهام تشکیل شد.آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که "خودرو" برنامه های جدی برای واگذاری دارایی های خود در نظر دارد و به هر حال باید دیدکه انجام این معامله بلوکی چه تأثیری بر روند سودآوری گروه ایران خودرو و زیر مجموعه های آن در پی خواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر