بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر : ۱۷۳۵۰۷


مدیرعامل بانک سپه گفت: در سال اقتصاد مقاومتی کارنامه موفقی در حمایت از صنایع کوچک و متوسط داریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدکاظم چقازردی در مراسم معارفه دکتر حسینی عضو جدید هیأت مدیره این بانک که با حضور دکتر قضاوی معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد ضمن تشکر از وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاون وی در اعتماد به بانک سپه و نگاه آنان به درون این بانک برای انتخاب مدیران اظهار داشت: حمایت وزیر امور اقتصاد و دارایی و مسئولان وزارتخانه و مقامات بانک مرکزی از نظام بانکی به ویژه بانک های دولتی و فراهم کردن شرایط لازم برای افزایش سرمایه و استحکام ترازنامه آنها جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه اقتصاد ما بانک محور است ، گفت : تقویت بانک ها برای بالا بردن توان تسهیلات دهی آنها از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.
چقازردی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی بانک سپه افزود : این برنامه با توجه به شاخص ها و مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی همچنین برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی و بر مبنای ظرفیت های بانک سپه تدوین و اجرا شد.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه با بیان اینکه شرایطی فراهم شد تا برنامه جامع عملیاتی بانک سپه توسط تمام همکاران مورد مطالعه قرار گیرد ، اظهار داشت: به واسطه همراهی و تلاش مجدانه همه همکاران عمده اهداف برنامه سال جاری به خوبی محقق شد به نحوی که این موفقیت به خوبی خود را در شاخص های بانک نشان داد.

اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداریم

مدیرعامل بانک سپه این بانک را یکی از منضبط ترین بانک های کشور معرفی کرد و گفت: تا این لحظه هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی طی سال جاری نداشته ایم. وی افزود: بانک سپه جزو معدود بانک هایی است که خط اعتباری دریافت شده از بانک مرکزی را بصورت منظم باز پرداخت کرده است. چقازردی گفت: میزان خط اعتباری بانک سپه که سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال بوده است امروز به حدود 43 هزار میلیارد ریال رسیده است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به نقش این بانک در اجرای پروژه های استراتژیک ملی همچنین کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت : بانک سپه از ابتدای سال اقدام به شناسایی بیش از 1120 واحد کوچک و متوسط تولیدی کرد.
وی افزود: این واحدها با همکاری بانک سپه با اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال تامین مالی شد.
چقازردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات این بانک در فعالیت های ارزی پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و اجرای برجام گفت: تمام شعب خارج از کشور بانک سپه همچون فرانکفورت ، رم ، پاریس و بانک مستقل لندن چه به لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ سیستم نرم افزاری و سخت افزاری بروز شد و زمینه حضور قدرتمند آنها فراهم شد.

* گذر از مرز 5 میلیارد دلاری فعالیت ارزی در پایان سال جاری

وی فعالیتهای ارزی بانک سپه در سال جاری را 4.2 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود :
ان شاء الله تا پایان سال مبادلات ارزی بانک سپه از امروز 5 میلیارد دلار خواهد گذشت. رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت: در حوزه منابع نیز بانک سپه جزو بانک های موفق بوده به طوری که مقایسه میزان رشد منابع طی سه سال گذشته با امسال به خوبی بیانگر روند رو به رشد قابل توجه در سال جاری است.
وی افزود: حفظ منابع و جلوگیری از خروج آن با کمترین هزینه جزو کارهای قابل توجه و سختی بود که با تلاش همکاران در سال جاری محقق شد.
چقازردی اظهار داشت: مسئولیت خطیر عاملیت تامین مالی پروژه های مهم همچون مهار آبهای مرزی از سه سال پیش به بانک سپه واگذار شد.
مدیرعامل بانک سپه از دیگر پروژه های مهم ملی که با عاملیت بانک سپه اجرایی شده
است به پالایشگاه گاز بیدبلند اشاره کرد و گفت: این پروژه عظیم از طریق بزرگترین طرح سندیکایی بانکی کشور با عاملیت و مسئولیت بانک سپه به مرحله اجرا درآمد. وی گفت : در مرحله اول بانک سپه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به گشایش اعتبار یک میلیارد دلاری طرح کرد که در نوع خود اقدامی بی نظیر بود.

* تعیین تکلیف پرونده 4 هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق

رئیس هیئت مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به تلاش این بانک برای وصول مطالبات معوق اظهار داشت : در هیئت مدیره کمیسیون عالی وصول مطالبات معوق تشکیل شد تا با جدیت کامل برای تعیین تکلیف و وصول مطالبات معوق بانک اقدام شود.
وی با بیان اینکه جلسات این کمیسیون به شکل مرتب تشکیل می شود ، افزود : بیش از 100 پرونده مهم در این کمیسیون مورد رسیدگی جدی قرار گرفت و مطالبات آن تعیین تکلیف شد.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه نسبت مطالبات معوق بانک سپه را 10.66 درصد اعلام کرد و گفت : این نسبت در ابتدای سال 11.66 درصد بود. چقازردی ابراز امیدواری کرد که نسبت مطالبات معوق بانک در پایان اسفند به زیر 10درصد کاهش یابد.


* اعتقاد به شفافیت حساب ها در بانک سپه وجود دارد

وی افزود: بانک سپه هیچ اعتقادی به حساب سازی ندارد لذا تمام آمار ارائه شده واقعی است و صورتهای مالی بانک کاملا شفاف تنظیم می شود.
مدیر عامل بانک سپه در ادامه با تشکر مجدد از وزیر و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در اعتماد به مدیران بانک سپه اظهار داشت: دکتر حسینی از همکاران بسیار پرتلاش است که از بدو شروع فعالیت خود در بانک ضمن تطبیق سریع خود با مجموعه بانک سپه بسیار حرفه ای عمل کرد ومنشا اثرات فراوان بود.
وی افزود: بانک سپه سرشار از نیروی انسانی مجرب و متعهد و تلاشگر است و مدیران لایق و توانمند بانک از توان لازم برای پذیرش پستهای کلیدی در داخل و خارج از بانک سپه برخوردارند.


معاون وزیر اقتصاد : نقش تاثیر گذار بانک سپه در عرصه پولی و اقتصادی

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر نقش تاثیر گذار بانک سپه در عرصه پولی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه ؛ دکتر حسین قضاوی معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه دکتر حسینی، ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای وی در سمت جدید گفت: ترکیب اعضاء هیات مدیره بانک سپه ترکیب منسجم و حرفه ای است و این اطمینان خاطر را برای مشتریان، ذی نفعان و همکاران فراهم می کنند که جهت گیری بانک سپه درست و منطقی است.
قضاوی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از برجام بانک ها تلاش بسیار خوبی را در شعب خارج از کشور خود انجام داده اند ، خاطرنشان کرد: بعد از چند سال تحریم، لازم است تا بانک ها توجه ویژه ای را به شعب خارج از کشور خود داشته باشند و همچنین نیاز های این شعب را در حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری و پرسنل فراهم کنند.
قضاوی با بیان اینکه بانک ها باید تلاش کنند تا در عملیات بانکی پایدار و سودآور باشند ، اظهار داشت : این امر باعث تداوم فعالیت آنها می شود.
وی درباره کفایت سرمایه بانک های دولتی گفت: با عنایت به تمهیدات صورت گرفته در چارچوب تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95 مبنی بر افزایش سرمایه بانک های دولتی کفایت سرمایه این بانکها بهبود یافته است و در برخی از بانک ها به بیش از 8 درصد خواهد رسید.
معاون بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی در ارتباط با اصلاح نظام بانکی خاطرنشان کرد : امروز در کشور ما نهادهای سیاست گذار به این اجماع نظر رسیده اند که اصلاح ساختار نظام بانکی یک برنامه همه جانبه است و باید روی آن انسجام فکری وجود داشته باشد و همه اجزای آن با هم دیده شود.
وی گفت : اگر زیرساخت های لازم فراهم و ساختار نظام بانکی اصلاح شود ایفای نقش بانکها در تصمیم گیری ها بر مبنای توجیه پذیری مالی و اقتصادی خواهد بود.
وی در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیتی و علمی دکتر حسینی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه خاطر نشان کرد: دکتر حسینی اقتصاددانی است که تجربه بانکی نیز دارد و امیدوارم بیش از گذشته در بانک اثرگذار باشد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصاد و دارایی در پایان ضمن تبریک به دکتر حسینی برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

دکتر حسینی عضو هیئت مدیره بانک سپه شد

بنا براین گزارش دکتر سید مهدی حسینی با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی عضو جدید هیات مدیره بانک سپه شد.
در حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر تعهد، تخصص و تجربه دکتر حسینی به عنوان مبنای انتصاب وی به سمت عضو هیات مدیره بانک سپه آمده است: امیدوارم در سایه عنایت پرودگار بلند مرتبه، با همفکری و همدلی کارکنان کوشای بانک سپه و همکاری با نهادهای تخصصی مرتبط، در نیل به اهداف و برنامه های آن بانک و پیشرفت و تعالی همه جانبه مادی و معنوی دولت تدبیر و امید پیروز و سربلند باشید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، حکم عضو جدید هیات مدیره بانک سپه با حضور معاون امور بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی همچنین مدیرعامل , اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک سپه به وی اهدا شد.
سید مهدی حسینی در سال 1383 موفق به دریافت مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس شد.
گرایش اصلی ایشان در مقطع دکتری، اقتصاد توسعه و گرایش فرعی وی نظریه های پیشرفته پولی بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر