بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر : ۱۷۳۵۴۶

صادق زیبا کلام

تدبیر24»یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که محمود احمدی‎نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران به هیچ‎عنوان سودای کناره‏گیری از عالم سیاست را ندارد و حمید بقایی با حمایت او برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کاندیداتوری کرده است.

صادق زیباکلام، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‎وگو با اتحادنیوز درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: «چندی قبل، رهبر معظم انقلاب به آقای احمدی‎نژاد گفتند؛ «من صلاح نمی‌دانم که شما در انتخابات کاندیدا شوید». رئیس دولت دهم رسماً اعلام کرده است که قصد ورود به انتخابات را ندارد، اما وی به نظر رهبر انقلاب تمکین نکرد چرا که باز هم به سفرهای استانی و نشست‎های سیاسی و انتخاباتی خود ادامه داد.»

وی در این باره اضافه کرد: «هر شخصی که با الفبای سیاست در ایران آشنا باشد، می‎داند که اگر احمدی‎نژاد به معاون اجرایی خود(حمید بقایی) چراغ سبز نشان نداده بود یا از وی برای حضور در انتخابات حمایت نکرده بود امکان نداشت که حمید بقایی اعلام کاندیداتوری کند.»

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه محمود احمدی‎نژاد هیچ‌‎گاه خود را موظف به تمکین از رهبر انقلاب نمی‎داند، افزود: «آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی فتنه‎گر، اما محمود احمد‎ی‎نژاد؛ خادم به اسلام معرفی شدند. درحالی‎که می‎بینیم وی به نظر رهبر انقلاب تکمین نکرد و به حمید بقایی برای حضور در انتخابات چراغ سبز نشان داده است.»

زیباکلام ادامه داد: «آقای احمدی‏نژاد بیدی نیست که به این بادها بلرزد و به نظر رهبر معظم انقلاب تکمین کند. او به هیچ‎عنوان سودای کناره‏گیری از عالم سیاست را ندارد؛ چه رهبر انقلاب به رئیس دولت دهم بگوید که از سیاست کنار بایست و چه بگوید کنار نایست، وی کار خودش را خواهد کرد.»

او تصریح کرد: «رئیس دولت دهم یقین و علم به این داشت که کاندیداتوری حمید بقایی مورد تأیید رهبر انقلاب نیست، اما با این حال به معاون اجرایی خود برای حضور در انتخابات چراغ سبز نشان داد.»

زیباکلام در این باره اضافه کرد: «آقای احمدی‎نژاد را از در بیرون کردند، اما رئیس دولت دهم خود را از پنجره وارد کرد. بنابراین کاندیداتوری حمید بقایی مورد تأیید رهبر انقلاب نیست.»

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: «امکان تأیید صلاحیت حمید بقایی از صفر هم کمتر است. منتهی همه ما می‎دانیم که تأیید صلاحیت کاندیداها در آخرین مرحله انتخابات قرار دارد. بنابراین جبهه پایداری، آقایان رحیم مشایی، حمید بقایی و محمود احمدی‏نژاد فرصت سخنرانی، تبلیغات، سفرهای استانی و… را دارا هستند و طبیعتاً ‎کسی هم جلوی آن‎ها را نمی‎گیرد و هیچ منع قانونی نیز برای چنین افرادی وجود ندارد. از طرفی حضرات به خوبی می‎دانند که شورای نگهبان حمید بقایی را تأیید صلاحیت نمی‎کند.»

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان در کشور حدود ۱۵ میلیون رأی دارند و هر یک از کاندیداهای اصولگرا برای جذب این آرا تلاش خواهند کرد، گفت: «احمدی‎نژاد می‎داند که اعلام کاندیداتوری بقایی تأثیری منفی بر برنامه‎های جمنا(جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) و اصولگرایان دارد زیرا حضور بقایی تمام حساب و کتاب‎های اصولگرایان را برای انتخابات ریاست جمهوری یکباره به هوا خواهد برد. یعنی زمانی‎که آقایان احمدی‏نژاد، بقایی و رحیم مشایی به میدان انتخابات قدم بگذارند بسیاری از آرای سعید جلیلی، حجت‏الاسلام رئیسی و دیگر چهره‎های اصولگرا با تردید مواجه می‏شود.»

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
اگر بد بودن چرا اجازه دادید 8 سال حکو مت کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
متن رو دوباره بخون یک کارشناس مسائل سیاسی نظر داده!!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به هر ترتیب باشد جمهوری اسلامی رهبر دارد و نظر ایشان برای همه حجت میباشد میبایست یک راه را ادامه داد تا متفرق نشویم
منو توپول
GERMANY
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
شهر که بی کلانتر باشه قورباغه هم هفت تیر کش میشه!