بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
تا یازدهم اسفند ماه جاری بررسی شد:

غیبت کبری در چند نماد بورسی

از ابتدای امسال تا چهارشنبه هفته گذشته نماد معاملاتی 59 شرکت بورسی به دلایل مختلفی همچون اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران متوقف شده و در این بین سهام شرکت هایی ماه هاست که از تابلوی معاملات بورس دور مانده اند.
کد خبر : ۱۷۳۵۸۴
نویسنده :
جمشیدی

فهرست نمادهای متوقف در بازار سرمایه از ابتدای امسال تا یازدهم اسفند ماه جاری در حالی منتشر شد که در این گزارش نمادهایی به چشم می خورد که غیبت آن ها بیش از شش ماه به طول انجامیده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از ابتدای امسال تا چهارشنبه هفته گذشته نماد معاملاتی 59 شرکت بورسی به دلایل مختلفی همچون اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران متوقف شده و در این بین سهام شرکت هایی ماه هاست که از تابلوی معاملات بورس دور مانده اند.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت پلی اکریل ایران از 28 فروردین ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همچنان متوقف باقی مانده و هنوز به تابلوی معاملات بورس باز نگشته است. این مجموعه در حالی در نظر دارد تا افزایش سرمایه 1000 درصدی را به منظور پوشش زیان انباشته از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به اجرا درآورد که به گفته مقامات مسئول در سازمان بورس این موضوع سبب طولانی شدن غیبت "شپلی" در بورس شده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است ظاهراً پس از ماه ها مشکلات پیش روی این مجموعه مرتفع گردیده و مدیر عامل آن در تازه ترین اظهارات خود از بازگشایی قریب الوقوع نماد "شپلی" خبر داده است.

بعد از آن شرکت های گروه مپنا و بانک صادرات که در تیر ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شده اند در لیست نمادها با بیشترین زمان توقف قرار می گیرند. این دو مجموعه نیز که طی یک ماه اخیر زمزمه ها و گمانه زنی ها متعددی در خصوص بازگشایی نماد آنها مطرح شده بود، اما تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته اند.

شرکت های مواد اولیه الیاف مصنوعی و کنتورسازی ایران دیگر مجموعه هایی هستند که در این لیست قرار می گیرند و به دلیل ابهاماتی که در خصوص سودآوری آنها وجود دارد همچنان در راه بازگشت به بورس باقی مانده اند.

بر اساس این گزارش در نیمه دوم امسال نیز شرکت های سیمان کارون، دوده صنعتی پارس، آلومینیوم ایران، چینی ایران، بانک پارسیان، ذغالسنگ نگین طبس، بانک پاسارگاد و نیز کاشی و سرامیک حافظ بیشترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهند.

علاوه بر این در سه ماهه چهارم نیز تعداد زیادی از نمادها متوقف شدند که از جمله آن ها می توان به شرکت های پالایش نفت تبریز، پارس پامچال، کاشی نیلو، ایران خودرو، سایپا دیزل، پتروشیمی آبادان، سیمان صوفیان و ... متوقف شدند.

لیست نمادهایی که غیبت آنها در بورس طولانی شده


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید اعرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
وگردش هم از مرداد ماه امسال و بعد از 13 بازگشایی که از دیماه پارسال متوقف بود بسته است لطفا این را هم پیگیری کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
سهام شرکت مپنا به یگ ارگان قدر به قیمت مفت فروخته شد .که شکایت به دادگاه کشید ودادگاه رای به برگرداندن سهام مدیریتی داد.در این میان متضرر اصلی سهامدار خرد. عامل و مسبب این امرمنتفع!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
زمانی که شرکت سپرده گزاری با وجود رایانه مثل ماشین های اتوبوس ماکروس قدیم که درب انها با اهرم باز میشدخرید وفروش در زمان ثبت می شود راچند روز بعد اطلاعات را دستی ثبت می کندمعلوم است باید این چنین می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
آقای شاپور لطفا صادرات رو باز کن ، هر روز داری ما رو متضرر تر میکنی . انصاف داشته باش شب عیدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
یادی هم از کاشی نیلو کنید که از سال 94 بسته هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
بانک دی هم یکسال است که بسته کی می خواد باز شه