بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
در بررسی های گروه ماشین آلات و تجهیزات مشخص شد:

از تعدیل های مثبت تا بازدهی های منفی

در بین 9 شرکت فعال در صنعت ماشین آلات و تجهیزات تنها دو مجموعه کمباین سازی ایران و تراکتور سازی ایران برآورد کاهش سودآوری در سال مالی آتی داشتند و مابقی با تعدیل مثبت سود هر سهم همراه شده اند.
کد خبر : ۱۷۳۶۱۳
نویسنده :
یارمحمدی

در گروه ماشین آلات و تجهیزات 9 شرکت دارای سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 96 اولین پیش بینی در آمد هر سهم خود را روی سایت کدال منتشر کرده اند که این گزارشات نوید عملکرد بهتر آنها را در سال آتی به سهامدارانشان می دهد.

به گزارش بورس نیوز، در بین 9 شرکت فعال در صنعت ماشین آلات و تجهیزات تنها دو مجموعه کمباین سازی ایران و تراکتور سازی ایران برآورد کاهش سودآوری در سال مالی آتی داشتند و مابقی با تعدیل مثبت سود هر سهم همراه شده اند. البته گفتنی است که کمباین سازی از لحاظ مبلغی تنها یک ریال سود هر سهم خود را با کاهش پیش بینی کرده است که چندان هم قابل توجه نمی باشد.

در این بین بیشترین تعدیل مثبت درآمد هر سهم مربوط به شرکت آبسال می باشد که با 333 درصد تغییر سود هر سهم 27 ریالی سال مالی جاری خود را رقم 117 ریال برآورد کرده است. در رتبه دوم شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی قرار دارد که 25 درصد رشد درآمد برای سال مالی آتی خود در نظر گرفته است. "تمحرکه" نیز برای سال 96 قصد دارد تا زیان 104 ریالی خود را به 83 ریال کاهش دهد که می تواند به نوبه خود نوید بخش روزهای بهبود این مجموعه زیان ده در آینده باشد.

بر اساس اطلاعات موجود بیشترین تعدیل منفی سود هر سهم مربوط به شرکت تراکتور سازی ایران می باشد که برای هر سهم خود 286 ریال سود برآورد کرده است، در حالی که طبق آخرین پیش بینی بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 به ازای هر سهم 401 ریال سود پیش بینی کرده بود.

نکته جالبی که در این گروه وجود دارد بازدهی منفی قیمت سهام شرکتهای فعال در آن است. به طوریکه شرکت آبسال با بیشترین درصد تغییر سود در سال 96 از ابتدای آذر ماه تا کنون با افت 23.73 درصدی قیمت هر سهم خود همراه شده است. همچنین دیگر شرکت های فعال در این گروه نیز به جز "تکشا" و "تایرا" بازدهی منفی قیمتی برای سهامدارانشان رقم زده اند.

بر این اساس و با توجه به برآورد افق روشن پیش روی صنعت در سال آتی، امیدواریم از این پس با رشد سودآوری و درآمد هر سهم این مجموعه ها روند قیمتی سهامشان نیز بهبود یابد و شاهد ثبت خاطره هایی خوب از این صنعت در ذهن سهامدارانشان باشیم.

از تعدیل های مثبت تا بازدهی های منفی


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر