بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر : ۱۷۳۹۴۱

سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش هزار، محمدباقر قالیباف و پرویز فتاح به عنوان 5 کاندیدای نهایی جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس،دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامیصبح امروز (پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 966) با حضور سه هزار نفر از اعضای مجمع، رئیس و اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و برخی از شخصیت‌های برجسته سیاسی در مجتمع فرهنگی شهر آفتاب در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) آغاز شد.

*«برای مشاهده متن کامل اخبار، روی عنوان‌ها کلیک کنید»

حجت‌الاسلام رحیمیان:

همه 10 نامزد جبهه مردمی میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند/ جبهه مردمی مصلحتی جز اسلام و انقلاب اسلامی را در نظر نمی‌گیرد

در ابتدا، حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز در ابتدای دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در مجتمع شهر آفتاب تهران برگزار شد با عرض خیر مقدم به اعضاء و نمایندگان شوراهای شهرستانی و استانی و همچنین اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهارداشت: در محضر الهی امام زمان و در جوار مرقد امام راحل و شهدای اسلام شهادت می‌دهیم که با الهام از مکتب امام حسین و راه عاشورا هدفی جز اصلاح امور و خدمت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی نداریم.

*پیام حجت‌الاسلام رییسی به دومین مجمع جبهه مردمی/ بدلیل وقوع زمین‌لرزه لازم دانستم در کنار مردم بمانم

حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز و در دومین مجمع عمومی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود، گفت:آیت‌الله رئیسی تا دیشب بطور قطعی قرار بود در جلسه حضور پیدا کنند لیکن بدلیل وقوع زلزله در خراسان منصرف شده و پیامی را ارسال کردند.

برای مشاهده متن این پیام بهاینجامراجعه کنید.

*حضور کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جایگاه و ارائه برنامه/ پیام قالیباف و رئیسی به جمنا

در ادامه این مجمع، کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، برای ارائه گزارش و برنامه خود در جایگاه حضور یافتند.

*بذرپاش: دولت مسئله‌حل‌کن می‌خواهیم نه مسئله اعلام‌کن/ قرار بود دیپلماسی به اقتصاد یارانه بدهد نه از طریق دیپلماسی به فرانسه کمک کنیم

پس از حضور کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این مراسم، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس نهم طی سخنانی اظهار داشت: قرارمان این نبود که از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و بعد نجومی‌بگیر شویم.

وی افزود: ما دولت مسئله‌حل‌کن می‌خواهیم نه دولت مسئله اعلام‌کن. فسادی که هر روز مردم را آزار می‌دهد راهش نهادهای نظارتی نیست، چرا که اگر حقوق‌های نجومی را مردم و رسانه‌ها اعلام نمی‌کردند چه کسی متوجه می‌شد؟

مرتضوی خبر داد

رئیسی دعوت برای کاندیداتوری در انتخابات را پذیرفت/ برنامه‌های ایشان بزودی اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام رئیسی، صولت مرتضوی را به عنوان نماینده خود به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فرستاد.

مرتضوی اظهار داشت: آقای رئیسی از اینکه از ایشان دعوت به عمل آمد تا داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را بپذیرد سپاسگزاری کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی:

به دنبال آن، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان طی سخنانی، اظهار داشت: رهبری و مردم، کشور را از پیچ‌های حساس عبور دادند و هر چه نقد هست به سوی «خواص» است، چون مردم کار خود را خوب انجام می‌دهند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند.

محسن رضایی:

تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم

محسن رضایی در پیامی به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اعلام اینکه تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارد،‌ تصریح کرد: باید پنج نفری انتخاب شوند که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزنند.

علیرضا زاکانی:

دولت به بهانه کاهش تورم کشور را به رکود و مرگ مغزی فرو برده است

در ادامه نیز، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، در سخنانی با با تأکید بر این که دولت به بهانه کاهش تورم کشور را به رکود و مرگ مغزی فرو برده است، گفت: چرا دولت یک میلیون تن کاهش تولید در حوزه پتروشیمی داشته است؟

پرویز فتاح:

سازوکار جبهه مردمی در انتخاب نامزدهای انتخاباتی را قبول دارم

همچنین، پرویز فتاح در پیامی به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، با تأکید بر این که سازوکار انتخاب کاندیدا را از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را قبول دارد، تصریح کرد: از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف جبهه مضایقه نخواهم کرد.

عزت‌الله ضرغامی:

کلید حل مشکلات کشور نگاه به استان‌ها است

سپس عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: مدیریت داشته‌ها و نگاه‌های استانی را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها برای ارائه کشور عنوان و تأکید کرد: یکی از کلیدهای حل مشکلات کشور، نگاه به استان‌ها است و در خیلی از استان‌ها باید برنامه خاص و ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان:

قالیباف در صورت ورود به انتخابات به روند جمنا متعهد خواهد بود

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: آقای محمدباقر قالیباف پیام داده است که در صورت ورود به انتخابات از روند کار جبهه مردمی حمایت خواهد کرد و به آن متعهد خواهد بود.

رستم قاسمی:

حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست/ ظرفیت‌های فراوانی چون انرژی و کشاورزی در کشور وجود دارد

در بخشش دیگری از این مجمع، رستم قاسمی وزیر سابق نفت و عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در سخنانی، با تأکید بر اینکه حق کشور ما شرایط کنونی اقتصادی نیست، اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی چون انرژی، کشاورزی و جغرافیایی در کشور وجود دارد ولی ما پاسخی برای مردم به خاطر مشکلات موجود نداریم.

علی نیکزاد:

سوءتدبیر در امور کشور آشکار است/ کیش رفتن و خانه میلیاردی برای مسئولان ایراد است

علی نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم هم در سخنان خود با تأکید بر اینکه من به خاطر تکلیف آمده‌ام و از اینکه امروز تکلیف این فرزند کوچک خود را مشخص می‌کنید خدا را شاکرم، افزود: در اداره امور کشور، سوءتدبیر مبرهن و آشکار است و اینکه تدبیری برای آن وجود ندارد، دغدغه دلسوزان است و باید برای رفع این سوءتدبیر چاره‌ای اندیشید.

حداد عادل:

دو جریان ثروت و قدرت در این دولت مسئولیت گرفتند/ «اعتدال» به اندازه «اصلاحات» مبهم بود

غلامعلی حداد عادل نیز در ادامه به عنوان سخنران دیگر این مجمع، با اشاره به این که دولت یازدهم با شعار اعتدال و مذاکره با تحریم‌کنندگان به پیروزی رسید،‌ گفت: کسانی که هشت سال در قدرت نبودند با پیروزی آقای روحانی برای پست ها و مقام ها هجوم آوردند.

*رأی گیری برای انتخاب 5 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آغاز شد

در ادامه مجمع، رأی گیری برای انتخاب 5 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از بین 10 نامزد آغاز شد.

چمران درباره رأی گیری با اشاره به الکترونیکی بودن شمارش تاکید کرد: بر روی تعرفه 10 اسم نوشته شده که اعضای مجمع باید اثر انگشت بزنند و از اسامی 10 نفر فقط 5 نام را بنویسید.

*آیت‌الله موحدی کرمانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب حضور یافت

در ادامه هم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور یافت.

چمران در جمع خبرنگاران:

5 کاندیدای نهایی جبهه مردمی حتی در مناظره‌ها همدیگر را حمایت خواهند کرد/ همه 5 نامزد تعهد کتبی و اخلاقی داده‌اند که از نامزد نهایی حمایت کنند

مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در حاشیه دومین مجمع ملی این جبهه مردمی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از میزان موفقیت جبهه مردمی در انتخابات ریاست جمهوری 96 چیست، گفت: کار ما پیش‌بینی نیست، وظیفه ما این است که وارد عرصه کار و تلاش شویم و هرآنچه که نیرو هست، همه مردم تلاش خود را بکنند و آنچه به صلاح‌مان باشد خداوند آن را رقم خواهد زد.

*دستجردی: دستگاه اجرایی کشور ناکارآمد است/ این ناکارآمدی را در جنبه‌های مختلف زندگی مردم می‌بینیم

همچنین مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره چرایی ورود این جبهه به عرصه سیاسی کشور گفت: به نظر می‌رسد دستگاه اجرایی کشور ناکارآمد است که این ناکارآمدی را در جنبه های مختلف زندگی مردم می‌بینیم و این وضع شامل وضعیت بد زندگی و اشتغال مردم است.

*بذرپاش: وحدت به خوبی در جریان انقلاب اتفاق افتاده است

مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران درباره تمکین به نظر نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای حمایت از کاندیدای واحد، اظهار داشت: وحدت به این خوبی اتفاق افتاده است و همه آمده اند، انشاالله پیروزی با جریان انقلاب خواهد بود.

*حاجی‌بابایی: روند فعلی اشتغال تنها 40 درصد ورودی ها را پوشش می‌دهد

سپس، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش‌وپروش دولت دهم در حاشیه دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما در باره همه مشکلات و معضلات کشور سرفصل هایی را آماده کرده‌ایم، اظهار داشت: یک بسته اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی آماده شده است که اگر بخواهیم این برنامه را از همین امروز شروع کنیم، می توانیم.

*قاسمی: مشکل کشور ناتوانی اجرایی است/ نیازمند یک دولت انقلابی اقتصادی هستیم

همچنین رستم قاسمی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در حاشیه دومین مجمع ملی این جبهه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل کشور منابع نیست بلکه کارآمدی است، اظهار داشت: مشکل کشور ناتوانی اجرایی است.

*ضرغامی: دولت «روحانی» ظرفیت‌های نظام را «هدر» داد

بر اساس این گزارش، سید عزت‌الله ضرغامی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت روحانی ظرفیت‌های نظام را هدر داده و استفاده نکرده است، اظهار داشت: قرار نیست در انتخابات فضای دوقطبی انقلابی و ضدانقلاب شکل بگیرید و رقابت درون جریان انقلاب خواهد بود.

*زاکانی: همه باید به لحاظ عقلی و اعتقادی از نامزد نهایی جمنا حمایت کنیم

در ادامه هم، علیرضا زاکانی دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در حاشیه دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تمکین به نظر نهایی جمنا اظهار داشت: کسی که نامزد نهایی شد از لحاظ عقلی، تعهد به پیمان و اعتقادی باید توسط دیگران حمایت و کمک شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی:

هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشخیص اصلح است

پس از آن، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که هدف جبهه مردمی تشخیص اصلح استاظهار داشت: جبهه مردمی در این مقطع زمانی دست به کار بزرگی زد.

وی افزود: هدف ما تشخیص اصلح است و برنامه خوبی انجام پذیرفته است.

*اساسنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرائت و تصویب شد

در ادامه مجمع، مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اساسنامه را به منظور تصویب نهایی قرائت کرد.

محمد باقر ذوالقدر:

جبهه مردمی برای حفظ دستاوردها و آرمان‌های انقلاب شکل گرفت

در این راستا، محمد باقر ذوالقدر رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه آینده ارائه خواهم داد،‌ اظهار داشت:‌ برخی درباره دلیل شکل‌گیری جبهه مردمی می‌پرسند که باید گفت جبهه مردمی بر اساس ضرورت تاریخی در این مرحله از حیات انقلاب شکل گرفته است.

در پایان دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، 5 نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشخص شدند.

بدین ترتیب سید ابراهیم رئیسی 2 هزار 147 رای، علیرضا زاکانی هزار و 546 رای، مهرداد بذرپاش هزار و 404 رای، محمد باقر قالیباف هزار و 373 رای و پرویز فتاح 994 رای را کسب کردند.

*رأی مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب به عضویت 2نفر از برادران اهل سنت در شورای مرکزی

در ادامه نیز، در مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و در رأی‌گیری جداگانه و با موافقت اعضای مجمع، حضور دو نفر از برادران اهل سنت در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصویب شد.

*وکالت انتخاب نامزد نهایی به شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تفویض شد

در پایان مجمع ملی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با موافقت و رأی اکثریت اعضای مجمع، وکالت انتخاب نامزد نهایی از بین پنج کاندیدای جبهه مردمی به شورای مرکزی این جبهه تفویض شد.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
ما اشتغال ایجاد می کنیم ما فیل هوا می کنیم. فقط کافیست به ما رای بدهید تا چهار سال بعد خدا کریمه.