بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر : ۱۷۳۹۸۵


تحریم ها روند تأمین مالی بین المللی شرکت های ایرانی را کند کرد
تهران- ایرنا- معاون نظارت بر ناشران و اعضای بورس تهرانگفت: تحریم ها فرآیند تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادیداخلی در عرصه جهانی را کند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، حسینی مقدم معاون نظارت بر ناشران و اعضاء بورس تهران، به اهمیتتامین مالی بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: شناسایی ضعف نهادها و مؤسسات مالی برای تأمین مالی یک امر ضروری است و با شناسایی این نقاط ضعف و برنامه  ریزی منسجم به منظور رفع آنها، مسیر تأمین مالی بنگاه های اقتصادی ایران در بازارهای منسجم هموار می شود.
وی افزود: شرکت های بزرگ ایرانی در بورس که از نام و اعتبار جهانی برخوردار هستند، اکنون شرایط لازم برای تأمین مالی بین المللی را ندارند و اعمال تحریم ها در سال های گذشته و پیرو آن کاهش ارتباط با بازارهای بین المللی، فرآیند تامین مالی بنگاه های اقتصادی داخلی در عرصه جهانی را کند کرد.
حسینی مقدم بر لزوم استفاده از تجربه های مختلف به منظور استفاده از بازارهای بین المللی تأکید کرد و گفت: از شرکت های فعال در بورس لندن به منظور ارائه تجربیات در زمینه پذیرش متقابل، دعوت می شود.
به گزارش ایرنا، پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها، روند عضویت ارکان بازار سرمایه ایران در نهادهای بورسی بین المللی آغاز شده است.
همچنین برخی شرکت های ایرانی نیز مذاکراتی را برای پذیرش در بورس های اروپایی و آسیایی انجام داده اند


اشتراک گذاری :
ارسال نظر