بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
در نشست خبري مديرعامل شركت دانش بنيان گز سكه رقم خورد:

از اعلام دومین برنامه عرضه سهام تا امضاي 9 قرارداد خاص و صادرات به آمریکا

طي اين برنامه خبري 9 قرارداد خاص با مجموعه هاي مختلف به امضا رسيد و در اقدامي خيرخواهانه و در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي، 45 هزار سهم شركت دانش بنيان گز سكه به موسسه خيريه حضرت ابوالفضل ويژه بيماران كليوي و قلبي اهدا شد.
کد خبر : ۱۷۴۰۷۹
نویسنده :
کیوان فر

در آستانه دومين عرضه سهام شركت دانش بنيان گز سكه، مديرعامل اين مجموعه فعال در بازار SME فرابورس در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشريح آخرين برنامه هاي "غگز" به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و از امضاي قراردادهاي جديد و خاص با شركت هاي مختلف خبر داد.

محصولات جدید در راه خط تولید گز سکه

به گزارش بورس نيوز، طي اين نشست خبري كه هفته گذشته در محل اتاق بازرگاني استان اصفهان برگزار شد، محمد گوهريان مدير عامل و رييس هيأت مديره شركت دانش بنيان گز سكه هدف اصلي "غگز" را تبديل شدن به قدرتمندترين توليدكننده گز ملي عنوان كرد و ضمن بيان تاريخچه اي از فعاليت اين شركت دانش بنيان گفت: در راستاي توسعه فعاليت ها قراردادهاي جديدي منعقد شده كه از جمله آن مي توان به قرارداد با شركت شير پاستوريزه پگاه اشاره كرد كه طبق اين قرارداد در سال جاري حدود شش، هفت محصول جديد مشترك بين دو مجموعه توليد مي شود كه گز بستني نمونه اي از آنهاست. محصولاتي از جمله شكلات شيري، پشمك بدون قند، گز ويتامينه، سوهان بستني، گز برنجي و گز آنتي اكسيدان نيز از ديگر محصولات جديد هستند.

پذیرایی مسافران هوایی الاتحاد با گز سکه

وي در خصوص محصول گز برنجي نيز گفت: اين محصول جديد به سفارش كشور امارات و تحت برند نچرال وي توزيع توليد مي شود و از سه ماه آتي 15 هزار قطعه از اين محصول در تمام پروازهاي الاتحاد توزيع خواهد شد.

وي در بيان ساير برنامه هاي شركت از پيگيري براي ثبت اختراعات در هسته هاي مركز رشد سخن گفت.

واگذاری سهام به پرسنل در دستور کار مدیریت

گوهريان از عرضه سهام شركت دانش بنيان گز سكه به تمام پرسنل و كاركنان خبر داد و گفت: اين برنامه پس از انجام مراحل اداري تا 15 ارديبهشت اجرايي مي شود.

افزایش فروش با محصولات فراسودمند

در ادامه، مرتضوي مدير فروش شركت دانش بنيان گز سكه اخبار جديدي از حوزه صادرات و فروش اعلام كرد و گفت: در بحث فروش و صادرات با مشتريان فعلي در تعامل هستيم و از سال گذشته در زمينه محصولات فراسودمند موفق به كسب چهار پروانه توليد شده ايم كه مي توان ادعا كرد كه اين محصولات در ايران بي نظير هستند. بر همين اساس در سال 95 ميزان فروش اين محصولات 15 درصد افزايش يافت و انتظار داريم اين ميزان در سال 96 با افزايش 30 درصدي همراه شود.

وي به عرضه مستقيم محصولات از طريق نمايندگان فروش و بدون واسطه اشاره كرد و گفت: فروش محصولات از طريق عرضه كنندگان مستقيم و نمايندگي هاي مجاز در شهرهاي اصفهان، تهران و مشهد صورت مي گيرد. در اين بخش تعداد عرضه كنندگان براي همكاري با شركت دانش بنيان گز سكه با 10 درصد افزايش را براي سال 95 شاهد بوديم كه اين ميزان براي سال جاري افزايش 15 درصدي برآورد شده است.

ورود پروبیوتیک ها به بازار لبنان و امارات

مرتضوي از وجود تقاضا براي محصولات پروبيوتيك در كشورهاي لبنان و امارات خبر داد و افزود: در سال گذشته نيز در مسقط عمان قرارداد همكاري منعقد شد كه با يك شركت اماراتي به نام نچرال وي و تحت برند آن توليد مي شود.

سومین محموله صادراتی آماده ارسال به آمریکا

وي ورود به بازار آمريكا را يكي از موفقيت هاي سال گذشته شركت دانش بنيان گز سكه برشمرد و افزود: با وجود مشكلاتي كه در بحث صادرات به آمريكا حتي درخصوص مواد غذايي و تحريم ها وجود داشت، دو محموله بزرگ صادراتي با كارت بازرگاني گز سكه به آمريكا صادر شده و سومين محموله نيز آماده ارسال است. بطوريكه بعد از اجراي برجام جزو معدود شركت هايي بوديم كه وارد حوزه صادرات به آمريكا شده ايم.

مدير فروش شركت دانش بنيان گز سكه با بيان اينكه در بحث فروش محصولات با مشتريان جديد وارد مذاكره مي شويم، گفت: در بخش صادرات سياست كاري ما هم در سال گذشته و هم در سال جاري بگونه اي است كه با مشتريان قبلي در حوزه خليج فارس و اروپاي شمالي تعامل بيشتري داشته باشيم. در اين ميان با توجه به قطع مراودات با عربستان با افت صادرات مواجه شديم؛ با اين حال پس از مدتي صادرات به اين كشور از طريق امارات و به صورت غير مستقيم با برند نچرال وي و چند شركت ديگر از سر گرفته شد.

ترکیه، بازار هدف جدید گز سکه

وي با اشاره به اينكه بزودي دفتري در استانبول تركيه راه اندازي مي شود، گفت:‌ بزودي كشور تركيه با توجه به ذائقه مردم و سنت هاي موجود آن به بازار هدف محصولات ما تبديل خواهد شد و انتظار مي رود 50 درصد كليه محصولات توليدي در اين بازار به فروش برسد. از اين رو، انتظار رشد 50 درصدي توليد را براي كليه محصولات داريم. اين در حالي است كه هم اكنون كشور عراق بازار هدف ماست، ولي اين كشور بسيار قيمت محور است، اما همچنان يكي از بزرگترين بازارهاي مصرفي شركت محسوب مي شود.

مرکز آموزش علمی کاربردی عتیق آماده جذب 550 دانشجو

در بخش ديگري از اين نشست خبري، سعيده پورمسعود مسئول و مدير دانشگاه جامع علمي كاربردي عتيق وابسته به شركت دانش بنيان گز سكه اظهار داشت: رشد ساليانه 50 نفر و پذيرش 300 دانشجو در سال 95را در اين مركز شاهد بوده ايم كه حد مطلوب پذيرش در سال 1400 در حدود 550 دانشجو برآورد شده است.

وي با اشاره به اينكه در سال 95 بالاترين عدد جذب در كارنامه مركز علمي كاربردي عتيق به ثبت رسيد، افزود: با توجه به روند واقعي پذيرش دانشجو در سال 95، انتظار مي رود هدف سال 1400 در سال 1398 قابل تحقق باشد.

پورمسعود در خصوص راهكارهاي اتخاذ شده در موفقيت مركز آموزشي عتيق گفت: در موفقيت اين مركز عواملي همچون ايجاد يك پايگاه دانش قابل مديريت با بكارگيري و اجراي استاندارد مديريت دانش، ايجاد واحد بهبود و توسعه جهت برنامه ريزي و پياده سازي استراتژي توسعه و ايجاد كارگروه تخصصي جهت انجام به موقع، دقيق و سريع امور از جمله اين عوامل موفقيت بوده است.

به گفته وي واگذاري بخشي از سهام شركت دانش بنيان گز سكه به مدرسين جهت افزايش كارايي و انگيزه آنها از ديگر عوامل موثر در اين رابطه بوده است.

تأسيس 42 شركت دانش بنيان به کمک هسته های رشد

مهدي عباسيان هم سومين سخنران اين نشست خبري بود كه به معرفي هسته هاي رشد مختلف موجود در مركز رشد شركت دانش بنيان گز سكه پرداخت.

وي با بيان اينكه اين مركز اولين و تنها مركز رشد وابسته به بخش خصوصي است كه موافقت اصولي وزارت علوم و تحقيقات را دارد، گفت: هسته فناوری فراسکه، با هدف توسعه محصولات فراسودمند شكل گرفته و در شرف تبديل به شركت دانش بنيان است. محصولاتي كه تاكنون توسط اين هسته معرفي شده است: عسل پروبیوتیک، شیرین کننده پروبیوتیک، شربت ایزومالت، خرمای شکلاتی و ... است. هسته فناوری رویای شیرین، اين تيم در تلاش است از طريق توليد انيميشن هاي آموزشي، مسير سخت انتقال مهارت را تسهيل كند. اين تيم با بهره گيري از رنگ، تصوير، موسيقي، طنز و هر آنچه در انيميشن كاربرد دارد، آموزش ها موثرتر و ماندگارتر می نمايد.

هسته فناور مهراندیشان (آب شيرين) نيز ديگر موردي بود كه عباسيان به معرفي آن پرداخت و گفت:‌ با توليد دستگاه توليد آب قليايي از طريق تامين سلامتي آب كسب و كار خود را توسعه دهندمركز رشد شركت دانش بنيان گز سكه حامي، راهنما و همراه اين تيم است. توليد دستگاه صنعتي آب قليايي مي تواند در صنعت شيريني و شكلات تحول ايجاد كند. آب قليايي بدون استفاده از مواد شيميايي و تاييد سازمانهاي علمي و تخصصي انجام مي شود.

وي هسته فناور عصاريا را نيز اين چنين معرفي كرد: اين هسته بر فرانچايز واحدهاي صنفي توليد و عرضه مستقيم روغن هاي بكر به روش كلد پرس تمركز دارد.

عباسيان در معرفي ديگر هسته هاي رشد نيز اظهار داشت: هسته فناور غذای سالم"حاضریا" نيز ديگر هسته رشد اين مركز است كه با حمایت مرکز رشد شرکت گز سکه با شعار" تغذیه از مزرعه تا سفره "سعی در اصلاح فرهنگ غذایی مردم و کمک به کاهش بیماری های مرتبط با چاقی به ویژه در کودکان دارد. تولید باسمیت و فست فودهای سالم و بدون نیترات با مواد اولیه کاملا طبیعی و سالم یکی ازین اقدامات است. هسته فناور پيكان نيز با هدف تولید محتوا در قالب اینفوگرافیک چند ماهیست تشکیل شده است. همچنين هسته فناور برندينگ شيريني ايراني نيز در حال فعاليت است كه مصمم است فرانچايز بنكداري شيريني ايراني را توسعه دهد. ايجاد شعب توزيع بنكداري با جذب تسهيلات صندوق كارآفريني اميد مي تواند روند فروپاشي برندهاي محبوب شيريني ايراني را متوقف و مسير توسعه و پيروزي را تسهيل كند.

وي از راه اندازي و تأسيس 42 شركت دانش بنيان تا سال 1397 خبر داد و گفت: اين مركز به اعتبار برند شركت دانش بنيان گز سكه و به كمك استارتاپ ها مي تواند هسته هاي رشد را حمايت كند و يكي از اين موارد تحت عنوان بوملت بزودي اقدام به پذيرش سفارش صبحانه به صورت آنلاين و طبق سليقه افراد و تحت نظر كارشناسان و متخصصان تغذيه از مشتريان خواهد كرد.

9 قرارداد جدید و خاص روی میز امضا

در بخش بعدي اين نشست علي اكبريان به معرفي قراردادهاي جديد و خاص شركت دانش بنيان گز سكه پرداخت و گفت: اين قراردادها شامل همكاري با شركت ها و واحدهاي بزرگ تجاري و توليدي است كه درخواست تهيه و توليد و نيز فروش محصولاتي خاص را دارند كه از جمله آنها مي توان به مشاركت با شركت شير پاستوريزه پگاه، قهوه موزتي ايتاليا، شركت دانش بنيان حكيمان شرق، شركت نچرال وي امارات متحده عربي، شركت تك ژن توليدكننده پروبيوتيك، شركت فرانچايز عصاريا، پست جمهوري اسلامي ايران خدمت 193، شركت توليد كننده مواد فراسودمند و هفته نامه اقتصادي اجتماعي نوسان اشاره كرد.

مرحله دوم عرضه سهام بزودی اجرایی می شود

در بخش ديگري از اين نشست، مجتبي متقي مدير امور سهام و سرمايه گذاري شركت دانش بنيان گز سكه به روند قيمتي سهم و برنامه هاي بعدي عرضه سهام در بازار SME پرداخت و افزود: انتظار داريم در ارديبهشت ماه سهم به محدوده قيمتي 190 تا 210 تومان افزايش يابد و در آن زمان برنامه مرحله دوم عرضه سهام به پرسنل و كارمندان و شركت هاي تأمين كننده مواد اوليه و نيز ديگر شركاي تجاري اجرايي مي شود تا به 20 درصد ميزان سهام شناوري آزاد دست يابيم.

وي از دعوت شركت هاي بزرگ و خوش نام براي خريد حداقل پنج ميليون سهم "غگز" خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادي از شركت ها و افراد صاحب نام را دعوت كرده ايم تا پس از بررسي اين سهم را خريداري كنند تا حمايت از سهم از سوي شركت هاي بزرگ صورت پذيرد.

روند قیمتی سهام از زبان مدیرعامل

در خاتمه اين نشست گوهريان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وي در خصوص روند قيمتي سهم و روند منطقي آن در ماه هاي آتي در بازار SME در پاسخ به خبرنگار بورس نيوز اظهار داشت: واقعيت روند قيمتي سهم اين مجموعه مثبت است و ما نمي خواهيم روند آن را بدون دليل مثبت نشان دهيم. آنچه در اين روند بيشترين اثر را داشته زيان انباشته شركت است كه خوشبختانه 65 درصد آن توسط سهامداران بزودي جبران شده و انعقاد قراردادهاي جديد نيز در پوشش اين زيان بسيار موثر خواهد بود. بطوريكه روند قيمتي سهم روال طبيعي خود را سپري مي كند و ناشي از موفقيت هايي بوده كه به ثمر نشسته است. بر اين اساس ما معتقديم روند قيمتي سهم بسيار منطقي بوده و نشان دهنده واقعيت هاست.

گوهريان همچنين درخصوص رشد 50 درصدي توليد محصولات به تبع ورود به بازار كشور تركيه و ميزان اثرگذاري راه اندازي دفتري در استانبول بر افزايش سودآوري شركت به خبرنگار ما گفت: در رابطه با ورود به اين بازار برنامه هاي جدي داريم و محصولات ما در بازار اين كشور مورد استقبال قرار گرفته؛ بطوريكه انتظار داريم به 10 تا 15 درصد افزايش سودآوري دست يابيم. بدين ترتيب فروش 20 ميليارد توماني در سال جاري برآورد شده كه اتفاق نزديكي است و پيش بيني مي كنيم زيان شركت را در سال جاري به طور كامل جبران كرده و در صورت امكان حتي به سود اندكي هم دست يابيم.

در خاتمه اين گزارش مي افزايد، طي اين برنامه خبري 9 قرارداد خاص با مجموعه هاي مختلف به امضا رسيد و در اقدامي خيرخواهانه و در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي، 45 هزار سهم شركت دانش بنيان گز سكه به موسسه خيريه حضرت ابوالفضل (ع) ويژه بيماران كليوي و قلبي اهدا شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر