بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر : ۱۷۴۰۸۴


ثبت‌‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که از 22 فروردین 1396 آغاز شده بود، عصر امروز به پایان می رسد.
اتاق خبر 24

تاکنون افراد زیادی خود را به عنوان داوطلب این انتخابات مطرح کرده‌اند؛ همچنین گمانه‌زنی‌هایی هم مبنی بر ثبت‌نام برخی اشخاص سرشناس، که اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است.

 

اما شرایط ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری چیست؟ آیا هر فردی به صرف نبود مانع می‌تواند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند؟ ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد که انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد دارای این شرايط  باشند: رجال مذهبی، سياسی - ايرانی‌الاصل- تابعيت كشور جمهوری اسلامی ايران- مدير و مدبر- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ايران و مذهب رسمی كشور.

 

در انتخابات دوره قبلی که ثبت نام آن از 17 اردیبهشت 92 آغاز و تا 21 اردیبهشت 92 ادامه داشت، مجموعا ۶۸۶ نفر ثبت‌نام کردند که به موجب قانون تنها صلاحیت 8 نفر از آنها مورد تایید شورای نگهبان واقع شد.

 

در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 88 نیز 475 نفر ثبت‌نام کردند که شورای نگهبان به موجب موازین و مندرجات قانونی از این تعداد تنها صلاحیت 4 نفر را مورد تایید قرار داد.

 

در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 84 نیز 1014 نفر اقدام به ثبت‌نام کردند و بدون توجه به شرایط و ضوابط مندرج در قانون یک طوفان ثبت نام راه انداختند که از این تعداد، تنها 8 نفر واجد صلاحیت‌های مندرج در قانون بودند.

 

پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شد.

 

شخصیتهای سرشناسی که تاکنون برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند

تا عصر روز گذشته (جمعه 25 فروردین) مصطفی میرسلیم، محمدعلی پورمختار، مسعود زریبافان، موسی الرضا ثروتی، محمود احمدی نژاد، سید محمد غرضی، مصطفی هاشمی طبا، هاشم بطحایی، حسن سبحانی، مهدی کلهر، حسن نوروزی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و مصطفی کواکبیان و علیرضا زاکانی، سرشناس ترین چهره هایی بودند که برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

 

  • اخبار پنجمین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری : 

 

 

  • معتمدين هيئت اجرايى مركزى انتخابات از ستاد انتخابات كشور بازديد كردند

در آخرین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حسينعلى اميرى، كاظم مير ولد، حميد ميرزاده، غلامرضا تاجگردون به عنوان معتمدين هيئت اجرايى مركزى انتخابات از ستاد انتخابات كشور بازديد كردند.

 

 

ثبت‌نام حاجی‌ بابایی در انتخابات ریاست‌ جمهوری 96 + عکس

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه 266 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

 

ثبت نام نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری 96

عوض حيدرپور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور ثبت نام کرد.

 

 

ثبت نام وزیر دولت دهم در انتخابات ریاست جمهوری 96 + عکس

 صادق خليليان وزير جهاد و كشاورزی دولت پيشين، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای دوازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوری ثبت نام كرد.

 

 

داوطلب 22 ساله ریاست جمهوری که به سربازی نرفته است + عکس

دقایقی پیش جوانی 22 ساله با در دست داشتن شناسنامه اش به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و قبل از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: هنوز به خدمت سربازی نرفته ام.

 

 

اگر رئیس جمهور شوم، از جوان ها کار می کشم + عکس

 داوطلبی 54 ساله در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و گفت: دو فرزند بی کار در خانه دارم؛ باید فکری به حال کار جوانان کرد؛ اگر رئیس جمهور شوم، از جوان ها کار می کشم و نمی گذارم حتی یک جوان هم بیکار بماند؛ از بیکاری جوان ها اعصابم به هم می ریزد.

 

 

 

  • نام نویسی 1048 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری تا پایان روز چهارم

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور از نام نویسی 1048 داوطلب تا پایان روز چهارم در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر