بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر : ۱۷۴۲۵۷
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران گفت: پست‌بانک‌ایران در سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغالزائی،‌ حمایت از طرح‌های توسعه روستائی و کاهش شکاف اقتصادی بین شهرها و روستاها پرداخت کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد؛ خسرو فرحی در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به رشد سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و افزود:‌ کاهش شاخص‌های کلان اقتصادی از منظر کنترل و کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ سود بانکی در نظام بانکی و کاهش مطالبات غیر جاری بانک‌ها با جهت‌گیری اصولی‌ در نظام بانکی مبتنی بر ارزیابی‌های اعتباری که در آن نسبت‌ها از 18درصد به 12 درصد کاهش یافته و پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر واردات کشور از شاخص‌های اصلی در محیط کسب و کار است که امکان بسط سرمایه‌گذاری‌ها و هم‌افزائی‌ها را بدنبال دارد.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درباره اقدامات سال 1395 و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در راستای توسعه سایر بخش‌های وزارتخانه افزود: درسال گذشته براساس پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب مجلس و تأئید شورای نگهبان، پست‌بانک‌ایران به بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ‌ICT و تنها خرده بانکدار روستائی کشور تغییر مأموریت داد که در بخش توسعه‌ای؛ مشارکت در توسعه کشور بویژه حوزه ICT و در بخش تخصصی نیز تمام خدمات در حوزه ICT و تأمین مالی فعالان بخش خصوصی طبق قانون برای این بانک در نظر گرفته شده است.

فرحی با اشاره به استقرار Corebanking جدید در بستر امن و یکپارچه عنوان‌کرد: در اواخر سال گذشته موفق به  استقرار این سامانه شدیم با مزیت‌های؛ سرعت، امنیت، دقت و ارائه خدمات نوین بانکی شدیم که با پیاده‌سازی آن، خدمات متنوع‌تر و مطلوب‌تری در تمامی درگاه‌های بانک اعم از؛ اینترنت‌بانک، تلفن‌بانک، موبایل‌بانک، دستگاه‌های خودپرداز و همچنین سایرخدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: پست‌بانک‌ایران بعنوان بانک عامل وزارتخانه و تنها خرده بانکدار کشور در حوزه روستائی و درراستای حقوق شهروندی اقدام به ارائه خدمات بانکی و مالی در بستر بانکداری حضوری و الکترونیکی نموده است که به همین منظور اساسنامه جدید آن در تعامل سازنده با وزارت ارتباطات، وزارت اقتصادی و دارائی و بانک مرکزی تدوین شده و خوشبختانه مسیر خود را در دولت طی می‌کند. قطعاً این امر قابلیت‌های بسیار ارزنده‌ای را دراختیار این بانک قرار خواهد داد و پست‌بانک نقش موثر خود را در این جایگاه به نحو احسن بیش از پیش نشان خواهد داد.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران ضمن تأکید بر اهتمام جدی این بانک درخصوص ایجاد و بهبود نظام‌های مؤثر مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی افزود: پست‌بانک در شاخص‌هائی که توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این راستا تدوین و ابلاغ شده بود خوشبختانه در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.

وی عنوان کرد: پست‌بانک‌ایران از معدود بانک‌هائی است که دارای انضباط مالی خوبی است و در سال گذشته هیچگونه اضافه برداشتی از حساب‌های بانک مرکزی نداشته و با توجه به مدیریت بهینه نقدینگی و فروش اموال تملیکی و غیرمولد مورد تقدیر بانک‌مرکزی نیز واقع شده است.

فرحی توسعه همکاری‌های برون سازمانی از طریق انعقاد قراردادهای ملی با دهیاری‌ها،‌ وزارت کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق توسعه ملی و غیره، تأمین مالی طرح‌ها از محل منابع داخلی، صندوق توسعه ملی، وجوه اداره شده و غیره، رسیدن به مرز روزانه 5/2 میلیون خدمت در روستاها، پرداخت بیش از 140هزار فقره تسهیلات خرد،‌ اعطای بیش از 10هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه ICT و سایر حوزه در سال گذشته،‌ مدیریت بهینه هزینه،‌ کاهش مطالبات غیرجاری، رشد 33 درصدی منابع نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 200 درصدی نسبت چک‌های برگشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل و افتتاح 28 هزار حساب از سوی دهیاری‌ها در این بانک را از جمله اقدامات مهم سال 95 برشمرد.

مدیرعامل پست‌بانک ایران افزود: ‌این بانک با تجهیز منابعی که از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی داشته، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌عنوان یک راهبرد اصلی مدنظر قرارداده و در این راستا قراردادهای خوبی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های ICT، کشاورزی و آب و خاک و شیلات با این صندوق منعقد کرده است.

فرحی با اشاره به مأموریت این بانک بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT گفت:‌ این بانک برای حمایت از  طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه و در راستای ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی در حوزه‌های مرتبط، آمادگی کامل دارد تا با تجهیز بخش‌های اعتباری خود اقدام به پذیرش طرح‌ها با توجیه اقتصادی در روستاها و در سطح ملی نماید.

وی در ادامه؛ گسترش و ارائه خدمات مالی ارزی و بین‌المللی، ارائه خدمات ویژه بانکی از قبیل؛ بانکداری شرکتی، بانکداری مجازی و غیره، گسترش خدمات الکترونیکی بانکی در روستاها با ایجاد و توسعه درگاه‌های کارت اعتباری روستائی، حمایت از برنامه‌های توسعه ای دولت و بخش خصوصی در روستا شامل؛ توزیع سود سهام عدالت، توزیع یارانه‌ها، تامین مالی طرح‌های اشتغال‌زا و گسترش و ارائه خدمات نوین بانکی از قبیل موبایل بانکینگ، اینترنت بانکینگ و Cashless را از جمله رویکردها این بانک در سال 955 دانست.

فرحی برنامه‌های این بانک را در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی در دو بخش ساختار داخلی و استحکام درونی و نقش حمایتی برشمرد که بخش ساختار داخلی و استحکام درونی و شامل؛ شبکه، سایت، خطوط، سخت افزار، مدیریت مطالبات، تحکیم و تقویت بانکداری بین‌الملل دانست و استانداردسازی شامل مدیریت ریسک، گزارشگریIFRS است.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران بخش حمایتی درتأمین مالی طرح‌ها و ارتقاء زیر ساخت‌ها را شامل؛ وجوه اداره شده، منابع داخلی، منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس و منابع خارجی، منابع سندیکایی بانک‌ها، تأمین مالی طرح‌های کوچک اشتغالزا، تأمین مالی سرمایه در گردش طرح‌های مناطق محروم، تأمین مالی دهیاری‌ها با توافقنامه وزارت کشور، عاملیت دستگاه‌ها در تأمین مالی بخش‌های آب، راه و غیره، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان شامل وجوه اداره شده، منابع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی را از جمله برنامه‌های حمایتی این بانک در تأمین مالی طرح‌ها در حوزه‌های ICT و دانش‌بنیان دانست.

فرحی در پایان استفاده از ظرفیت‌های پست‌بانک‌ایران برای دریافت انواع خدمات متنوع بانکی ادارات کل، پیمانکاران، فعالان حوزه ICT و مساعدت و تسریع در فراهم نمودن بستر ارتباطی مناسب جهت ارائه خدمات بانکی در 30000 روستا را از انتظارات این بانک بیان کرد و خواستار حمایت و همکاری مجموعه وزارت جهت هم‌افزائی بیشتر شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
پرداخت تسهیلات به پیمانکاران عمرانی برای آسفالت راه های روستایی و ساخت سردخانه نگهداری محصولات باغی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
ایجاد کارخانه بسته بندی کشمش در ملایر و هزاوه و خنداب