بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
در مجموع اما تنها 22 شرکت کارگزاری بیش از یک درصد از این متغیر را در اختیار گرفتند و سایر کارگزاری ها تنها توانستند کمتر از یک درصد از این سهم را به خود جذب کنند.
کد خبر : ۱۷۴۳۵۵
نویسنده :
کیوان فر

در نخستین ماه سال 1396 بیش از 22 درصد از کل ارزش معاملات الکترونیکی بورس از بین 106 شرکت کارگزاری تنها به یک شرکت کارگزاری تعلق گرفت.

به گزارش بورس نیوز، طبق آمار ارایه شده از سوی شرکت بورس از رتبه بندی شرکت های کارگزاری، شرکت کارگزاری مفید با 22.76 درصد از کل ارزش معاملات آنلاین بورس را در اختیار داشت تا در بالاترین جایگاه قرار گیرد.

دو شرکت کارگزاری آگاه و فارابی نیز به ترتیب با حدود 6 و 5 درصد از کل ارزش خرید و فروش الکترونیکی سهام، در جایگاه های بعدی ایستادند

مبین سرمایه، بانک کشاورزی و تدبیرگران فردا نیز کارگزاری های بعدی هستند که بیشترین سهم را از کل ارزش معاملات خرد و بلوک انجام شده به صورت الکترونیکی را طی فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص دادند.

در مجموع اما تنها 22 شرکت کارگزاری بیش از یک درصد از این متغیر را در اختیار گرفتند و سایر کارگزاری ها تنها توانستند کمتر از یک درصد از این سهم را به خود جذب کنند.

در این میان کارگزاری بانک پارسیان در حوزه سایر ابزارهای نوین مالی با 46.45 درصد بیشترین سهم را در ارزش خرید و فروش این ابزار در اختیار خود گرفت.

کارگزاری بانک خاورمیانه نیز با 13.6 درصد جایگاه دوم را در بخش ارزش معاملات ابزارهای نوین مالی کسب کرد. سهم کارگزاری امین آوید نیز 12.97 درصد از کل ارزش معاملات ابزارهای نوین مالی بود تا این مجموعه در میان 106 شرکت کارگزاری در رتبه سوم جای گیرد.

شایان ذکر است در فروردین ماه سال جاری حدود 30.9 درصد از کل معاملات کارگزاری ها به داد و ستد سهام به صورت خرد و بلوک به صورت الکترونیکی انجام و 50.6 درصد آن را نیز معاملات عادی شامل شده است. سهم معاملات عمده و سایر ابزارهای نوین مالی در کل معاملات کارگزاری ها به ترتیب 5.9 و 12.6 درصد بوده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
صباجهاد