بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
تا چهارم اردیبهشت ماه جاری بررسی شد:

نمادهایی که در راه بازگشت به بورس ماندند

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا کنون نماد معاملاتی شرکت های فنر سازی خاور، مهندسی نصیر ماشین، قند قزوین و مارگارین به دلیل برگزاری مجمع عمومی متوقف شده و در کنار آن نماد هایی همچون "ساربیل"، "فپنتا"، "قزوین" و "وسینا" به دلیل اعلام تعدیل سود برآوردی به طور موقت از تابلوی معاملات بورس دور ماندند.
کد خبر : ۱۷۴۳۶۳
نویسنده :
جمشیدی

توقف نماد معاملاتی پدیده ای است که این روزها به یکی ازدغدغه های اصلی فعالان بازار سرمایه تبدیل شده و در پی اتخاذ سیاست های نامناسب متولیان بازار سرمایه در خصوص این فرایند مهم، توقف برخی نماد معاملاتی شرکت ها طولانی و بعضا بدون دلیل مشخص توام شده است.

به گزارش بورس نیوز ، بر اساس اطلاعات موجود، از ابتدای امسال تا چهارم اردیبهشت ماه جاری نماد معاملاتی 37 شرکت فعال در بورس متوقف شده و در بین این همچنان نماد معاملاتی شرکت هایی همچون بانک صادرات، شرکت های مواد اولیه الیاف مصنوعی و کنتورسازی ایران در کنار سیمان کارون، دوده صنعتی پارس، آلومینیوم ایران، چینی ایران، بانک پارسیان، ذغالسنگ نگین طبس، بانک پاسارگاد و نیز کاشی و سرامیک حافظ به چشم می خورد. این مجموعه ها از جمله شرکت هایی هستند که غیبت آن ها در بورس بسیار طولانی شده و سهامداران آن ها در انتظار بازگشت نماد به بورس و آزاد شدن سرمایه بلوکه شده خود در این نمادها هستند.

بر این اساس، صرف نظر از نمادهای مذکور بیشترین زمان توقف نماد به مجموعه هایی همچون معدنی دماوند، پارس الکتریک، سرمایه گذاری نیرو، قند نقش جهان و قند شیرین خراسان تعلق دارد که طی ماه های پایانی سال گذشته متوقف شده اند و تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفتند.

نمادهایی که در راه بازگشت به بورس ماندند

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا کنون نماد معاملاتی شرکت های فنر سازی خاور، مهندسی نصیر ماشین، قند قزوین و مارگارین به دلیل برگزاری مجمع عمومی متوقف شده و درکنار آن نماد هایی همچون "ساربیل"، "فپنتا"، "قزوین" و "وسینا" به دلیل اعلام تعدیل سود برآوردی به طور موقت از تابلوی معاملات بورس دور ماندند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
افتخاری
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
مجمع شمواد 3 بار تشکیل شده ولی صورتهای مالی تصویب نمیشه
الان سهم 9 ماهه بستست
چاره کار چیه ؟ تو رو به خدا کمک کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
چرا هیچ اسمی از توقف طولانی مدت بانک دی نیست .....
داریوش
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
باز این سهمها امیدی بهشون هست که زود باز بشوند اما سهمی مثل شمواد 9 ماهه که بسته ست و سرمایه اشخاص حقیقی بدلیل سو مدیریت و بازییچه شدن توسط عده ای از مدیران کماکان بسته مانده و بعد از سه مرحله مجمع عمومی عنوز صورتهای مالی رو تایید نفرمودن اساتید.لطفا در صورت امکان گزارشی از این نماد رو در خبرگزاری بگذارید تا عده ای به خودشان بیایند و دست از کثافت کاری بردارند.
مرتضی امینی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
بابا سهامداران وگردش هم آدم هستند لطفا در مورد بسته بودن وگردش هم حرفی بزنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
چرا فایرا رو باز نمیکنین چی میخواین از جون سهامداراش؟
ناشناس
United States
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
روحانی مچکریم!
نصیری
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
با سلام کنتور سازی رادریابید که خیلی ازسهامداران خرد وضعیف رابیچاره کرده وهیچ کس هم از مسعولان بورس هیچ اطلاع رسانی درمورد این شرکت نمیکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
خکمک از قلم افتاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
سازمان بورسی که نمیتواند حداقل مطالبات سهامداران بورس از شرکت های کلاشی چون آکنتور بگیرد ول معطل است حال یک روز یک شرکت می بندند یک روز با بازی دیگر راه میندازند. وقتی ادمهای بیکفایت در مدیرینهای بورس باشند اوضاع همین است که سهامداران با ضرر این بیکفایتی ها را بدهند
امیر
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
همه شعار همه وعده
یک ماه از سال جدید هم گذشت نمادهای در حصر آزاد نشده اند هنوز چه گیری افتادیم
بدترین چیز ممکن در بورس توقف بلند مدت نماده سهم نصف بشه امید به جبران هست ولی سهمی که یک سال متوقف بعد با ضرر هم باز میشه چی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
فایرا = شرکت ایرالکو