بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
جدیدترین رتبه بندی شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران بر مبنای ارزش انباشته معاملات از ابتدای سال قبل تا پایان اسفند ماه 96 منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۴۶۳۵

به گزارش بورس نیوز در این رتبه بندی از میان 107 شرکت کارگزاری فعال در بورس تهران سه شرکت کارگزاری صبا تأمین وابسته به سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ،کارگزاری مفید و کارگزاری بانک رفاه کارگران از شرکت‌های تابعه شستا بیشترین ارزش خرید و فروش دارایی‌های مالی را در این بازار به نام خود ثبت کرده‌اند.

بر این اساس شرکت کارگزاری صبا تأمین با 12 هزار و 128 میلیارد و 43 میلیون تومان خرید و فروش سهام و سایر دارایی‌های مالی در سال قبل بیشترین ارزش معاملات صورت گرفته اعم از معاملات خرد و بلوک ،عمده و سایر ابزارهای مالی را به خود اختصاص داده است.

شرکت کارگزاری مفید نیز با 6 هزار و 632 میلیارد و 358 میلیون و 500 هزار تومان ارزش معامله در دوره مذکور رتبه دوم بیشترین ارزش خرید و فروش سهام و سایر اوراق مالی قابل معامله در بورس تهران را کسب کرده است. عمده این رقم ناشی از ارزش معاملات الکترونیکی این کارگزاری به ارزش بیش از 5 هزار و 150 میلیارد تومان بوده است.

همچنین ارزش معاملات صورت گرفته در شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران در این دوره زمانی به 5 هزار و 872 میلیارد و 97 میلیون تومان بالغ شده که این رقم ناشی از ارزش معاملات عمده معادل بیش از 2 هزار و 967 میلیارد و 294 میلیون تومان بوده است.

کمترین ارزش معاملات صورت گرفته تا پایان اسفند ماه پارسال نیز به شرکت کارگزاری شاخص سهام معادل با 30 میلیارد و 446 میلیون و 700 هزار تومان اختصاص داشته است.

در رتبه دوم نیز شرکت کارگزاری ایران سهم توانسته ارزشی بالغ بر 61 میلیارد و 927 میلیون و300 هزار تومان خرید و فروش انواع سهام و اوراق مالی قابل معامله را برای خود محقق سازد.

رتبه سوم کمترین ارزش معاملات کارگزاری‌ها در بورس تهران اما به شرکت کارگزاری دنیای نوین با ارزش معامله 62 میلیارد و 472 میلیون و 200 هزار تومان اختصاص یافته است . این شرکت کارگزاری در دوره زمانی مذکور از معاملات الکترونیکی در بازار سهام برخوردار نبوده است.

بر اساس این گزارش عمده ارزش معاملات سه شرکت کارگزاری که کمترین ارزش معاملات را در بورس تهران به خود اختصاص داده‌اند ناشی از معاملات عادی خرد و بلوک سهام و حق تقدم طی دوره زمانی فوق است.

به گزارش بورس نیوز ، 107 شرکت کارگزاری فعال در بورس تهران طی 15 میلیون و 563 هزار و 922 دفعه معامله در سالی که گذشت معادل 128 هزار و 623 میلیارد و 915 میلیون و 800 هزار تومان سهام و اوراق مالی قابل معامله را خرید و فروش کردند که 19.8 درصد از این رقم ناشی از معاملات الکترونیکی و اندکی بیش از 50 درصد ناشی از معاملات عادی خرد و بلوک سهام بوده است.

همچنین 13.1 درصد از این رقم به معاملات عمده اختصاص پیدا کرد و 16.2درصد از کل معاملات صورت گرفته نیز ناشی از معاملات سایر ابزارهای نوین مالی بود.

بطور کلی طی دوره مذکور ارزش خرید سهام خرد و بلوک از سوی شرکت‌های کارگزاری از طریق مکانیزم الکترونیکی بالغ بر 11 هزار و 909 میلیارد و 613 میلیون و 900 هزار تومان بوده در حالیکه ارزش فروش بر اساس این روش معادل با 13 هزار و 587 میلیارد و 962 میلیون و یکصد هزار تومان بوده است.

به گزارش بورس نیوز ارزش خرید عادی سهام خرد و بلوک در شرکت‌های کارگزاری بیش از 52 درصد از کل ارزش خرید صورت گرفته در این بازار معادل با 64 هزار و 311 میلیارد و 957 میلیون و 900 هزار تومان است اما در مقابل ارزش فروش عادی سهام خرد و بلوک صورت گرفته اندکی بیش از 49 درصد می‌باشد.

بر این اساس از کل معاملات صورت گرفته در دوره زمانی فوق 28 درصد معاملات خرد و بلوک به صورت الکترونیکی در شرکت‌های کارگزاری صورت گرفته که در این بین فروش از خرید سهام با این روش اندکی بیش از سه درصد بالاتر بوده است.

جدول ارزش کل معاملات صورت گرفته در بورس اوراق بهادار تهران از سوی 107 شرکت کارگزاری فعال این بازار را از اینجا ببینید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
سلام . کارگزاری مفید یک کارگزاری خصوصیه. همه فعالان بازار سرمایه این رو میدونند . چطور شما که سایت خبری هستید نمی دونید؟ کارگزاری تدبیرگران وابسته به ستاد اجرایی است.
میثم حسابی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
سلام. مفید که ربطی به ستاد اجرایی نداره. صاحبش آقای آذرخشه. خصوصی هم هست