بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
نماينده مردم شهرستان هاي لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي گفت: ماليات بر ارزش ‌افزوده براي محصولات چاي و برنج در برنامه ششم توسعه کشور حذف شده است.
کد خبر : ۱۷۴۶۷۱
به گزارش بورس نیوز، ذبيح‌ نيکفر، اظهار کرد: در بودجه سال 97 رديف اعتبار براي چاي همان اعتبارات سال گذشته و اين رديف همچنان برقرار است و خريد تضميني نيز براي اين محصول ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينکه در قانون برنامه ششم توسعه، افزايش بها در مورد هيچ محصولي پيش‌بيني نشده، افزود: چاي جزو محصولات راهبردي محسوب مي شود و در حوزه خريد تضميني محصولات کشاورزي قرار مي‌گيرد و براي چاي نيز مانند ساير محصولات پيش‌بيني‌هاي لازم انجام مي‌شود.
به گزارش ايرنا استان هاي گيلان و مازندران بين 25 تا 28 هزار هکتار باغ چاي دارند که 90 درصد اين باغ ها در استان گيلان هستند.
برداشت برگ سبز چاي از باغ هاي شمال کشور در سه چين بهاره ، تابستانه و پاييزه صورت مي گيرد که چين بهاره از اوايل ارديبهشت ماه، تابستانه از نيمه دوم خرداد و چين پاييزه در شهريور و مهرماه انجام مي شود.
حدود 50 هزار خانوار کشاورز چايکار در توليد برگ سبز فعاليت دارند و يکصد هزار خانوار، زندگي و درآمدشان از راه چايکاري تامين مي شود.
108 هزار تن برگ سبز چاي در سال زراعي گذشته از چايکاران گيلان و مازندران به ارزش اقتصادي 2 هزار و 30 ميليارد ريال خريداري شد که از اين ميزان، 24 هزار تن چاي خشک بدست آمد.
لاهيجان در 40 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع شده و سازمان چاي و پژوهشکده چاي کشور در اين شهرستان مستقر هستند.
نماينده لاهيجان و سياهکل در مجلس در ادامه مصاحبه با ايرنا گفت: در بودجه سال جاري سهم درمان درآمدهاي تأمين اجتماعي در اختيار تأمين اجتماعي و حوزه درمان قرار گرفته است.
وي خاطرنشان کرد: بايد از اين موضوع به خوبي مراقبت شود چراکه اين سهم، براي کارگران است و کارگران با دستمزدهايشان و پول‌هايي که به تأمين اجتماعي داده اند، ذخيره اين صندوق را فراهم آورده اند تا کمبودهاي حوزه سلامت و يا اجرايي شدن طرح تحول سلامت از اين منبع نباشد.
بر اساس گزارش ایرنا، عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: در مسئله سهم درمان براي کارگران و کساني که تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند، نگراني وجود دارد و بايد به اين مسئله به‌خوبي رسيدگي شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر